2011-04-13, 05:16
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotAGirlCalledBrian
Har hört att över 90 % av åldersgruppen 18-21 i Sverige har Facebook men kan det verkligen stämma? Det låter sjukligt högt. Jag tillhör själv den åldersgruppen och jag har aldrig ens funderat på att skaffa Facebook, har dessutom två vänner i min ålder som inte heller har facebook. Och då ska man ha i åtanke att jag har väldigt få vänner.

Jag är närmare 30 och skulle tippa att 99 % av de jag känner under 30 har fb, bland 18-21 borde det nästintill vara 100 %
Citera
2011-04-13, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Jag är närmare 30 och skulle tippa att 99 % av de jag känner under 30 har fb, bland 18-21 borde det nästintill vara 100 %

Tro det eller ej, men en i min klass har inte Facebook. är mellan 18-21.
Citera
2011-04-14, 16:11
Medlem
BountyKillers avatar
Jag skickade vänförfrågan till en brud för nån dag sen o när jag går in på hennes sida så står det att förfrågan är skickad, dvs väntar på att hon ska acceptera.. men ändå så ser jag hennes status uppdateringar på förstasidan? men jag är ju inte vän med henne, hon finns inte på min lista? Hur fan kommer det sig.. ? nån som vet? fett skumt =/
Citera
2011-04-14, 19:42
Medlem
polskzclager245s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BountyKiller
Jag skickade vänförfrågan till en brud för nån dag sen o när jag går in på hennes sida så står det att förfrågan är skickad, dvs väntar på att hon ska acceptera.. men ändå så ser jag hennes status uppdateringar på förstasidan? men jag är ju inte vän med henne, hon finns inte på min lista? Hur fan kommer det sig.. ? nån som vet? fett skumt =/

Om man får en vänförfrågan nu för tiden kan man välja ''acceptera'' eller ''dölj''. När man har döljt någon så står det för den döljda att vänförfrågan är skickad. Om man vill ignorera någon väljer man först ''dölj'' sen går in på ''vänner'' och väljer ''ta bort förfrågningen''. Då kan den ignorerade personen adda igen om den vill det. Hon har alltså varken accepterat eller ignorerat din förfrågan än. Hoppas du fattar, haha
Citera
2011-04-14, 21:02
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polskzclager245
Om man får en vänförfrågan nu för tiden kan man välja ''acceptera'' eller ''dölj''. När man har döljt någon så står det för den döljda att vänförfrågan är skickad. Om man vill ignorera någon väljer man först ''dölj'' sen går in på ''vänner'' och väljer ''ta bort förfrågningen''. Då kan den ignorerade personen adda igen om den vill det. Hon har alltså varken accepterat eller ignorerat din förfrågan än. Hoppas du fattar, haha

Förstod inte riktigt hur du menade, eller kanske jag gjorde halvt, men det jag inte fattar är; Hur kunde jag se hennes statusuppdateringar, utan att vara vän med henne? Menar.. ja.. hur fan då, man ska ju vara vän för att kunna se andras uppdateringar på (sin egen) startsida? nu har hon iofs accepterat skiten så det är cool nu, börja bara fundera hur fan det där går ihop asså :/
Citera
2011-04-15, 10:20
Medlem
polskzclager245s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BountyKiller
Förstod inte riktigt hur du menade, eller kanske jag gjorde halvt, men det jag inte fattar är; Hur kunde jag se hennes statusuppdateringar, utan att vara vän med henne? Menar.. ja.. hur fan då, man ska ju vara vän för att kunna se andras uppdateringar på (sin egen) startsida? nu har hon iofs accepterat skiten så det är cool nu, börja bara fundera hur fan det där går ihop asså :/

Men man kan ha olika inställningar. Endel har att bara vänner kan se och andra inte.
Citera
2011-04-16, 11:29
Medlem
Nu börjar tjejerna skriva blåbär, hallon och jordgubb etc. Någon som vet vad det betyder?

har fått svaret

Blåbär: jag är singel Äpple: Förlovad Körsbär:I ett förhållande Banan: Jag är gift Avokado:Jag är en älskarinna Jordgubb: Kan inte hitta den rätta Citron: Önskar jag vore singel
Senast redigerad av Mackan09 2011-04-16 kl. 11:34.
Citera
2011-04-16, 22:45
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Nu börjar tjejerna skriva blåbär, hallon och jordgubb etc. Någon som vet vad det betyder?

har fått svaret

Blåbär: jag är singel Äpple: Förlovad Körsbär:I ett förhållande Banan: Jag är gift Avokado:Jag är en älskarinna Jordgubb: Kan inte hitta den rätta Citron: Önskar jag vore singel
Står inte det redan på ens sida? Vad i helvete ska det vara bra för? Jävla larv, nu blev jag förbannad!
Citera
2011-05-16, 22:52
Bannlyst
När jag startade facebook konto så skickade jag vänförfrågningar till massor med folk , folk som jag inte känner ens och som jag inte ens vill ha som vän liksom. Nu ångrar jag mig men finns det ett sätt som drar tillbaka ALLA ens vänförfrågningar eller måste man hitta alla personer och dra tillbaka vänförfrågan en efter en!?
Citera
2011-05-18, 13:29
Medlem
När man går in på någons profil så visas ju ett antal vänner på vänster sida. Slumpas de vänner fram eller är det så att personen kanske chattar mest med dem/taggats på flest foton tillsammans etc?

Något måste det ju vara!

EDIT: Hittade på facebooks hemsida.. :P

Senast redigerad av Fascinations 2011-05-18 kl. 13:42.
Citera
2011-05-22, 10:27
Medlem
För ett tag sedan valde jag att inte visa sidorna jag gillar på min logg. Jag vill nu att mina vänner ska kunna se vilka sidor jag gillar som vanligt, alltså så att mina Gilla-sidor dyker upp som brukligt på den publika Nyheter-sidan... Hur återaktiverar jag detta?
Citera
2011-05-28, 16:28
Medlem
bananingvars avatar
Är inte så aktiv på FB men märkte nyss att alla taggar på bildern som inte är personer, dvs taggar i stil med "LolololOLOL" osv var borttagna. Är detta något som FB nyligen har ändrat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in