2010-12-07, 02:56
Medlem
Anledningen är att de flesta gånger man blir fotad är på fest.
Därav flera festbilder än "vanliga" bilder och således större chans att man blir som "snyggast" på nån av festbilderna och väljer just den.
Citera
2010-12-07, 04:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av On Steroids
En sak som förbryllar mig med Fàcebook är att så otroligt många har en visningsbild på sig själv med en alkoholhaltig dryck i näven.
Min fundering är vad vill man förmedla med den bilden?

Festbilder... fett förbryllande.

Kodakmoments vet du...

Din bild däremot: .

http://www.galet.se/bilder/roliga_bilder/kodakmoment.jpg
Citera
2010-12-07, 08:04
Medlem
Recores avatar
Ingen jag känner som jag är vän med på facebook har en sån bild, tror faktiskt att jag aldrig sett en sådan.
Citera
2010-12-07, 08:42
Medlem
On Steroidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordNeger
Festbilder... fett förbryllande.

Kodakmoments vet du...

Din bild däremot: .

http://www.galet.se/bilder/roliga_bilder/kodakmoment.jpg

Usch va taskig du va nu! Visar en påhittad bild utav mig. Kan du inte visa din FB visningsbild med ölen istället?
Citera
2010-12-07, 09:48
Medlem
On Steroidss avatar
Summa sumarum så tycker jag att många kommer med en rätt vettig förklaring. Man är uppklädd och lite finare än i vardagen och så kommer glaset med helt enkelt.
Kan inte påstå att många har en alkoholrelaterad bild ibland mina vänner just nu men folk byter ju bilder ganska ofta. Men under årens lopp har man sett det väldigt ofta! Jag är egentligen inte nedlåtande till det utan retas nog mest med dom som blir stötta. Fast visst undrar man vad som är syftet då det är rätt vanligt. Jag skulle nog aldrig lägga ut en sådan bild själv. Varför vet jag inte. Kanske ser oseriöst ut?

Ni som frågar i vilken ålder jag rör mig i så är jag själv 35+ men har vänner i alla åldrar såklart.
Många ibland mina vänner har en visningsbild av sig i bar överkropp eller ifrån någon byggartävling. Det skulle nog många av er störa er på! Men för en annan är det vardag och en livsstil. Så kom med påhopp om det nu! Det bjuder jag så gärna på.
Visningsbild på barn köper jag då det är det man älskar mest i hela världen och förmodligen är mest stolt över och vill visa upp. Why not?
Någon nämde "modell för en dag" foton och visst ser man det FÖR ofta och alla har ju samma stuk. Händerna på ett bord och hakan mot händerna och huvudet lite lutat.
Foton där man fotar sig själv i en spegel är väl rätt vanligt det också. Mest yngre tror jag va?

Finns nog flera foton som är vanliga...
Senast redigerad av On Steroids 2010-12-07 kl. 09:52.
Citera
2010-12-07, 13:21
Medlem
defqoMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On Steroids
En sak som förbryllar mig med Fàcebook är att så otroligt många har en visningsbild på sig själv med en alkoholhaltig dryck i näven.
Min fundering är vad vill man förmedla med den bilden?

haha roligt fenomen :P
men jag kan bara säga att det är töntigt, ända anledningen för att just jag har en bild när jag är "onykter" är för att ja oftast bli bättre på dessa kort.

offtopic: kan säga att ja är mer än "onykter" på min facebook bild... fast iofs så ser man inte detta,
Citera
2010-12-07, 13:47
Medlem
liasors avatar
Den här posen? Jag är inte bäst i paint men vafan: http://img696.imageshack.us/img696/7342/kukman.jpg

Jag tror att det i många fall handlar om att ge intrycket att vara en cool, sprallig och omtyckt festande kille med hög social status.. Jävligt opersonligt om jag får säga mitt

Och så måste jag bara tillägga att ni som har över 500 vänner är sjukt häftiga!
Citera
2010-12-07, 14:00
Medlem
Jafan89s avatar
de flesta tycker väll om att visa sig uppklädda.
Jag har också klätt upp mig på min profilbild, fast med svart munktröja, skyddsglasögon och en snowboard högst uppe på ett berg mitt i en snöstorm
desvärre ser man inte att det är högst uppe på ett berg för som sagt, snöstorm.

det var en rolig vistelse det där...
Citera
2010-12-07, 14:44
Medlem
Deawins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liasor
Den här posen? Jag är inte bäst i paint men vafan: http://img696.imageshack.us/img696/7342/kukman.jpg

Jag tror att det i många fall handlar om att ge intrycket att vara en cool, sprallig och omtyckt festande kille med hög social status.. Jävligt opersonligt om jag får säga mitt

Och så måste jag bara tillägga att ni som har över 500 vänner är sjukt häftiga!

Hehe jag förbryllas över att alla verkar tro att det finns en lång baktanke i allas profilbilder ^^

Det du säger stämmer ju säkert in på väldigt många , fjortisar men då att dom tycker det är coolt .

Personlinge tror jag att det lätt blir bilder med alkohol i profilbilder för att det är då bilderna knäpps , jag själv har en gång i tiden använt en bild där man i kanten på bilden kan se att jag håller en öl .. Inga fel med det tycker jag och tänkte inte när jag valde bilden , oooo om jag tar denna då är jag accpetrad för jag håller i en öl , utan , jävlar vad snygg jag var på den bilden ^^

Men det är ju olika , och jag tål inte heller dom som har profilbilder som håller up vin/öl/sprit i en så onaturlig pose att det ser ut som deras handleder ska brytas : )
Citera
2010-12-07, 15:50
Medlem
Personligen tycker jag det är rätt töntigt med folk som tvunget måste posera med flaskor/glas på bilder, men på en av mina profilbilder så håller jag ett ölglas. Det är en bild på mig och min polare från min senaste födelsedag så bilden är ett minne från en trevlig stund. Annars brukar jag ställa bort flaskan/glaset när kameran åker fram.
Citera
2010-12-07, 16:05
Medlem
Jonipoons avatar
Det är väl helt okej om man har en eller två profilbilder där man håller i en alkoholhaltig dryck? Jag menar, i överlag brukar ju de flesta ha totalt 10-20 profilbilder sparade.

Däremot om varenda en av ens profilbilder är sådana bilder, då kan jag hålla mig om att det blir jävligt löjligt.
Citera
2010-12-07, 17:15
Medlem
Mr.Deagles avatar
så kul att analysera folks visningsbilder för det säger så mycket om den personen
jag kör en tråkig standardpose kollar rätt in i kameran haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in