2014-05-19, 21:31
Medlem
Hellooo!

Någon som vet vad den blå luren alt grå luren betyder uppe i det högra hörnet när man är inne på Messenger? Vissa av mina vänner som jag skriver med via messenger har alltid blå lur, vissa har grå för det mesta och blå ibland och vissa har grå lur konstant.

Tacksam för svar för jag är nyfiken och ingen koll.
Citera
2014-05-22, 15:12
Medlem
Skatteskolks avatar
http://www.dn.se/ekonomi/ny-facebook-funktion-visar-vad-du-ser-pa-tv/

Ny funktion spelar in en ljudsnutt i 30 sekunder som kan spelas upp av vänner. Innehållet analyseras.

Frivillig funktion i all ära men det här är helt sjukt. Finns än så länge enbart i USA och något man måste aktivera själva. Frågan jag ställer mig är vad de är kapabla till om de erbjuder en sådan här funktion.
Citera
2014-05-22, 15:17
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
http://www.dn.se/ekonomi/ny-facebook-funktion-visar-vad-du-ser-pa-tv/

Ny funktion spelar in en ljudsnutt i 30 sekunder som kan spelas upp av vänner. Innehållet analyseras.

Frivillig funktion i all ära men det här är helt sjukt. Finns än så länge enbart i USA och något man måste aktivera själva. Frågan jag ställer mig är vad de är kapabla till om de erbjuder en sådan här funktion.

Avlyssning och mera avlyssning smh

Tycker även den nya funktionen där man kan trycka på "ask" för att få reda på en persons relationsstatus är helt idiotisk.
Citera
2014-06-12, 20:29
Medlem
meduzan2013s avatar
Är de bara min chatt som är nere eller ? :P
Citera
2014-06-22, 18:19
Avslutad
Hur kommer det sig att man får se "XXX gillar ett inlägg ifrån 2012".. liksom vafan? Jag bryr mig inte vad folk gillade för 2 år sedan.

Dessutom fick jag helt plötsligt se en person jag inte ens känner, vad han gillat osv i mitt nyhetsflöde (Nej, han är inte på min vänlista / följer inte honom). Men jag kollade på hans profil 1 jävla gång.
Citera
2014-07-03, 19:35
Avslutad
Varning!

Gör aldrig sådana här tävlingar där du kan vinna en cykel o sånt, de har ett finstilt avtal. O var väldigt noga med vad du kryssar i. Typ varannan fråga är typ: -Vill du ha Omega-3 för bara 19:90.

Sen har det ringt 6 st försäljare till mig på en vecka, som försöker pracka på en kalsonger, strumpor, telefoner, surfplattor o allt möjligt. Trots att man är med i NIX-registret. Då de alltid börjar med frasen;
-Hej! Du hade gjort en tävling på Facebook...

Idag gjorde jag ner den senaste försäljaren...

Försäljare: -Hej! Vad har du för telefon nu?
Jag: -En iPhone 5, sa jag.
Försäljare: -Det är samma som vi erbjuder, men då kan du få en surfplatta gratis!
Jag: -Ja, skicka den gratis till mig utan nått abonnemang till mig!
Försäljare: -Öööh, ja, nu är ju inget gratis, så jag får ge mig...
Jag -Hejdå!
Citera
2014-07-03, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SalvationArmy
Det värsta av allt fb har ingen support grrrrrrrrrrrrrrr
Nån support eller där man kan anmäla saker finns väl? För min syster blev utsatt för en fejk-profil. Nån tog hennes bilder o låtsades vara henne. Detta anmälde hon på nått sätt till Facebook, o sidan plockades ner dagen efter.
Citera
2014-07-06, 17:14
Medlem
Har fått nån asiatbrud på min fb, ser hennes statusar osv men har ens aldrig varit inne på hennes skitprofil någonsin😒 wtf är det för skit? Hur får man bort henne? Står att jag "följer" henne😈
Citera
2014-07-16, 14:43
Medlem
Charmas avatar
Fråga 1) Vilka vänner visas överst när du kollar in kompisars vänner.
Det jag menar är om man klickar in på en väns profil och sen väljer att klicka in på dennes vänner för att se hela listan.
Jag pratar inte om när man kollar på tex surfplatta då vänner visas under respektive första bokastav i efternamnet.
Utan jag menar när man sitter på en vanlig dator.
Nån trodde att de vänner som visades överst är sådana som din vän har mer kontakt med, kanske chattar personliga meddelanden med osv.
Någon som vet vad som gäller?

Fråga 2) Kan man se vad ens kompisar har för "nyligen tillagda vänner" när man sitter på tex ipad?
Citera
2014-08-09, 22:26
Medlem
Fråga: Hur skriver man på ett samtidigt smidigt lite spydigt sätt men ändå rejält att en viss vän är out from my fb friends ?
TACK!
Citera
2014-08-14, 15:23
Medlem
Ratis avatar
Senaste testet som sprider sig över Facebook. "Vilken ädelsten är du?"
Man slutar aldrig förvånas.
Citera
2014-09-12, 10:08
Medlem
Vad är det för skit som pågått nu i nån månad med att folk blir taggade i bilder med reklam för solglasögon? Har blivit taggad själv några gånger när vänner lägger upp bilder men vad är det som ligger bakom det? Det kan ju inte vara personen själv som är så dryg, utan nån app/virus som gör det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in