2010-12-06, 22:54
Medlem
Bror väl mycket på just bilden ifråga

Ser jag ett par fjortisar med varsin öl och med bildtexten "Så jjjävvvla galen kväll igår! Vi drack så vi fuckin spydde!"

Då gråter jag,

Ser jag ett par män som bara sitter och softar i en soffa med varsin bärs eller en svettig grupp som buntat ihop sig framför kameran

Då ler jag,

MvH mannen utan hatten (tihhih)
Citera
2010-12-06, 22:56
Medlem
Undra vilken sida blivande chefer eventuellt går in på när de ska kolla upp sina eventuellt blivande anställda.

Tänk på det vid val av bild på facebook.

Hej.
Citera
2010-12-06, 23:03
Medlem
zappy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm1988
Undra vilken sida blivande chefer eventuellt går in på när de ska kolla upp sina eventuellt blivande anställda.

Tänk på det vid val av bild på facebook.

Hej.

Du kan alltid untagga dig eller ta bort gamla profilbilder. Jag har personligen en bild där jag håller en öl i näven. Anledningen är att jag sällan blir bra på bilder, samt att jag nästan bara fotas under festliga omständigheter. Därav ölen.
Citera
2010-12-06, 23:19
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Jag har en bild på mig själv med en alkoholhaltig dryck på facebook, fast jag har det eftersom jag tar aldrig några bilder själv så de flesta bilder är från tillfällen när det förtärs alkohol så jag tog den bästa bilden. Fast det är skitsamma nu för tiden eftersom jag är inne kanske en gång i veckan bara.
Citera
2010-12-06, 23:25
Medlem
Efterbengs avatar
Hellre en flummig bild med någon med en öl i handen än en äcklig översminkad pose bild som är tagen av personen i fråga. Fan vi allar gillar alkohol (nästan), facebook handlar ju för det mesta om bekräftelse nu för tiden så why not?
Citera
2010-12-06, 23:44
Medlem
goelens avatar
Gjorde en liten forskning på min facebook-sida.
Utav mina 347 vänner hade:
  • 25 personer någon dryck med alkohol i.
    (7,2% utav kompislistan)
  • 24 personer inte bilder av sig själv (utan på tecknade figurer, hejarklackar, sina barn, kändisar, m.m. (Endast en är kvinna))
    (6,9% utav kompislistan)
  • 8 personer inte ens en profilbild. (Även här hittade vi bara en kvinna)
    (2,3% utav kompislistan)

Förvånande få med alkohol faktiskt.
Ser det på ett ungefär likadant ut på era sidor?
Senast redigerad av goelen 2010-12-06 kl. 23:52. Anledning: bara onödigt skit...
Citera
2010-12-07, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappy2
Du kan alltid untagga dig eller ta bort gamla profilbilder. Jag har personligen en bild där jag håller en öl i näven. Anledningen är att jag sällan blir bra på bilder, samt att jag nästan bara fotas under festliga omständigheter. Därav ölen.

Jag menar inte att cheferna hatar en för att man har en bild innehållande alkoholhaltig dryck. Speciellt inte om man har "städad" bild där man ser ut att ha det gött. Är dock kanske inte att föredra en bild där man håller i en t ex öl och ser allmänt full ut.
Citera
2010-12-07, 00:05
Medlem
På en bild som personen sitter helt ensam och posar framför kameran så känns det som att personen tycker att dom är snygg på bilden - vill ha bekräftelse (folk ska gilla och kommentera hur snygga dom är osv.)

Men om man inte riktigt har det självförtroendet så väljer man en bild som någon annan har knäppt --> händer oftast på fest!
Citera
2010-12-07, 00:08
Medlem
Jag har en toaborste i näven på min profilbild.
Det signalerar att jag är en seriös person som gillar att festa utan alkohol. Eller?
Citera
2010-12-07, 01:06
Medlem
JohnDillingers avatar
Haha, aldrig tänkt på det. Men en av mina favoritbilder, är när jag håller i en öl
Min mobil har inte ens kamera inbyggd (bara man kan ringa och smsa så räcker det), så jag brukar aldrig fota mig själv precis. Dom få gångerna jag är med på bilder är när det är någon som älskar sin kamera, finns med på en förfest eller ute på krogen. Brukar oftast vara en tjej. Orka lägga ner energi på profilbilder

Nej, jag vill inte visa mitt sociala liv och hur cool jag är. Jag blev bara otroligt snygg, där har du mitt svar.
Citera
2010-12-07, 02:05
Medlem
fucked.for.lifes avatar
Hur gamla är era facebookvänner? Jag har inte en enda vän med alkohol på profilbilden Jag är ~25 och har ca 230 facebookvänner i olika åldrar, från olika städer och med olika yrken. Har dock ingen fjortis bland mina vänner (ingen tonåring alls förresten), är det det som är svaret på varför det heller inte finns några suparbilder hos mina vänner? Lite tråkigt egentligen, men folk verkar vilja ge en seriös approach på fejjan i min ålder (inte jag dock).
Citera
2010-12-07, 02:09
Medlem
SummerWines avatar
Det kanske är då flest bilder tas?

De flesta tjejer är väl som snyggast sminkade osv då?

Det är kanske en stor del av livet för många?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in