2013-02-24, 01:47
Medlem
Kei Nishikori mot Feliciano López i final i Memphis. Det kan nog bli en ganska kul match, Nishikori stabila baslinjespel mot López hejdlösa nätattacker. På pappret är det ingen direkt märkvärdig tillställning men jag tror att det kan bli en av årets roligaste finaler, om spelarna har huvet med sig vill säga.
Citera
2013-02-24, 13:34
Medlem
Jag hoppas på japanen. Har lite svårt för formspelare som F.Lopez. Han har lite för låg lägsta nivå och är där för ofta för min smak.

Kul att Wawrinka fortsätter att spela bra. Skulle gärna se att han håller denna nivå ett helt år, skulle inte vara fel att se honom i slutspelet.
Citera
2013-02-24, 17:04
Medlem
Reggie Hamonds avatar
TSOOOOOOOOOOOOOOOONGA!!!!!!!!!!!!!!!

Skönt att han fick slå Berdych i finalen. Starkt att hålla sig kvar i matchen i andra set när spelet verkligen gick upp och ner (räddade bla matchboll i tiebreak) och sen ta hem skiten i tredje. (3-6 7-6 6-4)
Citera
2013-02-24, 23:54
Medlem
Skönt att Tsonga slog förloraren Berdych. Hoppas verkligen att någon underhållande spelare med vinstpotential ersätter Berdych i nästa slutspel.

Trist för tennisen att såna spelare kan lyckas vara topp10 tycker jag. Alla andra som är topp10 klarar av att vinna turneringar ganska ofta. Berdych klarar knappt en per säsong, om ens det.

Också skönt att Nishikori vann!
Senast redigerad av terribilis 2013-02-24 kl. 23:57.
Citera
2013-02-26, 15:57
Medlem
Var det någon som såg Davydenko mot Tipsarevic? Verkar har varit en märklig match, Davydenko vann ett 50 minuter långt set med 6-0

Trög start på säsongen för Tipsarevic, kanske är detta början på en liten svacka neråt? Han har ju varit så bra han kan bli (tror jag) de senaste två säsongerna så det kan bara gå neråt tror jag.
Citera
2013-02-26, 17:02
Medlem
Det blir ingen hardcourt för Nadal denna vår som någon var inne på tidgare. Tror det gör det ännu svårare för honom. Blir nog ingen nionde raka titel i Monte Carlo med tanke på detta. Han hade behövt mäta sig med de bästa innan, han kommer nog inte vinna sin första match mot t.ex Djokovic.
Citera
2013-02-26, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det blir ingen hardcourt för Nadal denna vår som någon var inne på tidgare. Tror det gör det ännu svårare för honom. Blir nog ingen nionde raka titel i Monte Carlo med tanke på detta. Han hade behövt mäta sig med de bästa innan, han kommer nog inte vinna sin första match mot t.ex Djokovic.

Lite ironisk kan man tycka, men det vore anser jag en stor skräll om Nadal gick och vann Monte Carlo trots sin tidigare dominans i den turneringen.
Citera
2013-02-26, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Lite ironisk kan man tycka, men det vore anser jag en stor skräll om Nadal gick och vann Monte Carlo trots sin tidigare dominans i den turneringen.

Jag håller med. Sen tycker jag att det är sjukt skumt att det finns spelbolag som har honom som favorit i dagsläget att vinna Roland Garros. Med tanke på vilken nivå han är på nu.

Man kanske ska passa på att satsa på Djokern. Han var ju nära förra året och det är enda slamen han inte har vunnit.
Citera
2013-02-27, 15:01
Medlem
Nadal skippar alltså två Masters på Hardcourt för att spara sina knän, men lirar ändå en uppvisningsmatch, på Hard, i början av Mars. (4:e Mars, i Madison Square Garden, mot Del Potro)

Märkligt!

Just att ställa om från Grus till Hard sliter sjukt mycket på ljumskar, benhinor och knän. Ponera att han (Nadal) går långt i Acapulco denna vecka och lirar final på söndag, att därefter direkt flyga till NYC, för att lira på hardcourt inomhus mot Del Potro, är inte direkt supersunt för en man vars knän troligen mest liknar en 70 årig alkis som krälat på plattan efter vinslattar på söndagmornar
Citera
2013-02-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grustennis
Nadal skippar alltså två Masters på Hardcourt för att spara sina knän, men lirar ändå en uppvisningsmatch, på Hard, i början av Mars. (4:e Mars, i Madison Square Garden, mot Del Potro)

Märkligt!

Just att ställa om från Grus till Hard sliter sjukt mycket på ljumskar, benhinor och knän. Ponera att han (Nadal) går långt i Acapulco denna vecka och lirar final på söndag, att därefter direkt flyga till NYC, för att lira på hardcourt inomhus mot Del Potro, är inte direkt supersunt för en man vars knän troligen mest liknar en 70 årig alkis som krälat på plattan efter vinslattar på söndagmornar

Hahahaha

Jag håller med, han borde verkligen skita i att spela uppvisningsmatcher på HC om han vill spara sitt knä. Otroligt märkligt att ställa upp där i NY även fast det bara är en match. Han kommer ju ändå att få möta bättre motstånd i masters-turneringarna innan FÖ så det är ju ingen brådska med att försöka hitta ett bra motstånd som träning.
Citera
2013-02-28, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grustennis

Märkligt!

Det måste vara någon sponsor grej där han står under kontrakt, han måste ju begripa själv att han kommer få en massa skit om han spelar uppvisningsmatcher men hoppar över ATP turneringar med bortförklaringen att han ska vila
Citera
2013-02-28, 02:30
Medlem
pen7s avatar
Gulbis om vissa spelare rankade top 100:
Citat:
"There are some guys who I don't know who they are. Some guys, I'm sorry, with respect—they can't play tennis."

sen forstätter han om sin egen potential:

Citat:
"This is the first year I really want to do this,'' Gulbis said. "I'm starting to enjoy tennis much more. Before I didn't like it, honestly. I had a couple of good wins and enjoyed it. Then I went on the wrong path and was doing wrong stuff for my game. Now, I want to play maybe five more years and do the best I can. My goal is to really win something big.”

artikel: länk

den här tweeten passar bra efter det utspelet:

Citat:
Kamakshi Tandon ‏@Kamakshi_Tandon
This is the third time in last four years, minimum, that Gulbis has talked about how he's finally committed himself.

Apropå Nadal så säger han själv att det är media som gått ut med att han avstår Indian Wells och Miami. Han har tydligen inte tagit nåt beslut än....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in