2012-09-12, 15:09
Medlem
Davis Cup denna vecka, Nadal spelar inte som han sa först, kan hans karriär vara i fara?
Sverige representeras av Ryderstedt och Markus Eriksson i singel.
Nån som vet nått om Markus Eriksson?
Citera
2012-09-12, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Davis Cup denna vecka, Nadal spelar inte som han sa först, kan hans karriär vara i fara?

Enligt has läkare så ska karrären inte vara i fara, han behöver inte heller göra någon operation utan det är vila som gäller tills vidare. Hans inflamerade senor i käet behandlas med blodplasmainjektioner.

Det är ju tycker jag lite gränsfall till doping det han sysslar med eftersom han injicerar sint eget blod för att läka sina senor. Men metoden är åtminstonde tills vidare godkänd av WADA

Om någon undrar vad det är Nadal sysslar med så kan man googla Autologous blood injection så kommer det upp en del artiklar om metoden.
Citera
2012-09-12, 19:55
Medlem
Hittat en del youtube-klipp om Markus Eriksson, bara serve och forehand, hoppas han kan mer också..
http://www.youtube.com/watch?v=YxfquOSb3Fs
Citera
2012-09-12, 23:57
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Hittat en del youtube-klipp om Markus Eriksson, bara serve och forehand, hoppas han kan mer också..
http://www.youtube.com/watch?v=YxfquOSb3Fs

Serva kunde han inte, men bra klipp i forehanden hade han.
Citera
2012-09-12, 23:59
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Serva kunde han inte, men bra klipp i forehanden hade han.

Vilket typ 500 tennisspelare har. Vem är han ens?
Citera
2012-09-13, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Vilket typ 500 tennisspelare har. Vem är han ens?
Han skall debutera i svenska DC-laget i helgen.
Citera
2012-09-13, 14:24
Medlem
Mich13s avatar
Wilander gnäller idag i Expressen (En intervju i en belgisk tidning) på att svenska ungdomar är lata, bortskämda etc. och att detta är orsaken till Sveriges bristvara på bra tennisspelare.
Skitsnack, säger jag.

Gabriel Landeskog växte upp och blev världens yngsta lagkapten i NHL genom tiderna, Sverige producerar mängder av spelare till världens bästa hockeyliga. I fotboll producerar man också oerhört många proffs sett till antal spelare och folkmängd. Här ser jag inga tecken på bortskämda spelare.

Tennis är för litet i Sverige numera. De bästa atlerna väljer fotboll eller ishockey i första hand. Hur många har ens testat på tennis? Det är ett litet urval och därifrån måste vi skrapa fram spelare och då får vi sådana som Ryderstedt typ.

När Björn Borg (Det här sa Wilander i en intervju i Australian OPen) spelade tennis gjorde han det till det coolaste i Sverige. Alla ville spela tennis och detta ledde senare till att unga idrottare som var bra i andra sporter valde tennisen.
Citera
2012-09-13, 15:02
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Wilander gnäller idag i Expressen (En intervju i en belgisk tidning) på att svenska ungdomar är lata, bortskämda etc. och att detta är orsaken till Sveriges bristvara på bra tennisspelare.
Skitsnack, säger jag.

Gabriel Landeskog växte upp och blev världens yngsta lagkapten i NHL genom tiderna, Sverige producerar mängder av spelare till världens bästa hockeyliga. I fotboll producerar man också oerhört många proffs sett till antal spelare och folkmängd. Här ser jag inga tecken på bortskämda spelare.

Tennis är för litet i Sverige numera. De bästa atlerna väljer fotboll eller ishockey i första hand. Hur många har ens testat på tennis? Det är ett litet urval och därifrån måste vi skrapa fram spelare och då får vi sådana som Ryderstedt typ.

När Björn Borg (Det här sa Wilander i en intervju i Australian OPen) spelade tennis gjorde han det till det coolaste i Sverige. Alla ville spela tennis och detta ledde senare till att unga idrottare som var bra i andra sporter valde tennisen.

Japp så är det. Det handlar inte om att folk är lata utan dåligt urval bara. Läste någonstans att alla ska få testa tennis i skolorna nu på gymnastiken.

Det handlar in
Citera
2012-09-13, 18:18
Medlem
kompjuters avatar
Skönt med den nya regeln på 25 sek mellan bollarna. Då slipper man Nadals maskande och Djokovic 15-20 studsar!

Vilka andra är det som får det jobbigt, kan bara komma på de redan nämnda?
Citera
2012-09-13, 18:18
Medlem
Citat:
Skitsnack, säger jag.

Som tennisproffs måste man vara rankad bland världens 2-300 bästa för att kunna leva gott på sporten. Det är givetvis lättare att lyckas i en sport som fotboll där det räcker att man tillhör världens 20-30.000 bästa för att kunna leva av sporten.
Citera
2012-09-13, 18:25
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Som tennisproffs måste man vara rankad bland världens 2-300 bästa för att kunna leva gott på sporten. Det är givetvis lättare att lyckas i en sport som fotboll där det räcker att man tillhör världens 20-30.000 bästa för att kunna leva av sporten.

Fortfarande, våra bästa atleter sysslar inte med tennis. Det är det som är min poäng. Inte hur mycket man tjänar.
Wilanders poäng var att svenska ungdomar är lata, jag menar att han är helt ute och cyklar.
Senast redigerad av Mich13 2012-09-13 kl. 18:29.
Citera
2012-09-13, 21:24
Medlem
Citat:
Fortfarande, våra bästa atleter sysslar inte med tennis. Det är det som är min poäng. Inte hur mycket man tjänar.
Wilanders poäng var att svenska ungdomar är lata, jag menar att han är helt ute och cyklar.

Nej och varför ska man om det är så otroligt mycket enklare att lyckas i andra sporter? Vad tjänar det till att lägga ner tusentals timmar av träning för att sen harva på challengertouren när man lika väl kan bli en välbetald fotbolls- eller ishockeyspelare?

Jag tror att det är ganska många duktiga idrottare som sysslar med multisport för att sen tvingas välja i 13-14 års åldern, en polare till mig höll på med både tennis, ishockey och simning upp till 14 års åldern för att sen tvingas välja, han var duktig i alla tre men det blev ishockey eftersom där hade han störst chanser att lyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in