Citat:
Ursprungligen postat av rassemus
1,68 på Seppi alltså knapp favorit, jag tycker det lilla jag sett av Roddick i turneringar innan knappast varit smickrande utan han har i det stora hela spelat skit därav lyssnade jag på "spel experternas" motivering och valde Seppi. Jag tycker annars tennis är svårt att verkligen sätta sig in i och vilka faktorer man ska ta hänsyn till då man lägger spel

Oj 1.68 det var verkligen lågt måste jag säga, vad gav vinst för Roddick?
Egentligen ska man väl inte prata om spel i denna tråd men vi diskuterar ju tennis också nu så hoppas att det är okej.
Personligen tycker jag 1.68 är ett knasigt odds i detta fall, 1.80 hade varit okej tycker jag och sedan något liknande på Roddick, det hade jag sett som ganska normalt i detta fall.
Tennis handlar ju inte om att spela bra, utan om att vinna och det är Roddick mycket bättre på än Seppi. Roddick har aldrig varit lika stark på grus som på andra underlag så att han hade en negativ trend innan juni är fullkomligt normalt.
Själv tycker jag tennis är otroligt mycket enklare att spela på än t.ex fotboll och hockey där man måste ta hänsyn till att det kan bli kryss också. Sen kan jag mer om tennis, men jag håller med dig om att det tar längre tid att förstå tennis men det beror dock på att matcherna är längre

Så det blir naturligtvis mer timmar man behöver kolla.
Ett tips är att kolla på spelarna och vilka underlag de presterar bäst på och vilken spelstil de har och hur de ser ut på banan, inte hur många vinnare eller misstag de slår utan i vilka lägen de gör såna saker, dvs var deras taktiska och mentala nivå ligger. Inbördes möten ska man också kolla på. Lär dig vilka styrkor och svagheter spelarna har och försök fantisera hur matchbilden kommer att se ut. Ranking ska man faktiskt aldrig kolla på när det handlar om spel, bara vilken potential en spelare har och vilken form han är i.
Damtennis avråder jag dig att spela på, om du inte vill köra lite mer vågat, då rekommenderar jag damtennis för det blir mer skrällar där, skulle jag tro, i alla fall om man kollar på den högsta nivån.
Sen måste jag bara lägga till en liten intressant sak. Roddick har faktiskt slagit Federer två gånger de senaste året! En spelare som han normalt sett har extremt svårt mot. Visserligen så var ena en uppvisningsmatch och den andra så var Federer rätt trött efter hårt matchande, men det är ganska lustigt ändå tycker jag.