2012-11-11, 15:51
Medlem
Tycker lite synd om Ferrer som vann två matcher men ändå inte gick vidare. Nåt att jobba på för honom nästa år är att försöka slå Federer, på grus borde han ha sin bästa chans. Hur många raka förluster har han nu, 13 eller 14? Han kanske borde spela med lite högre risk, spela mer aggressivt, han har ju inget att förlora med den statistiken i alla fall.
Citera
2012-11-11, 16:37
Medlem
Vobblers avatar
Som han spelar nu, Delpo. Djokovic i brygga.
Citera
2012-11-11, 17:36
Medlem
Vobblers avatar
Nole gick nog in och läste vad jag skrev.
-I brygga? Pyttsan!
Citera
2012-11-11, 18:04
Medlem
Ferrer kan inte byta stil han spelar som han gör.
Djokovic är stressad pga hälsoproblem i familjen, det är därför han inte är lika klinisk som kan vara.
Citera
2012-11-11, 22:41
Medlem
Ajskrims avatar
Imponerande av Federer. Årets två giganter får mötas i en sista drabbning.
Citera
2012-11-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Ferrer kan inte byta stil han spelar som han gör.
Djokovic är stressad pga hälsoproblem i familjen, det är därför han inte är lika klinisk som kan vara.

Klart han kan det han är femma i världen och har definitivt kapacitet att spela mer offensivt och ta mer chanser, bara för en match, ibland måste man ta risker för att vinna, sånt är livet. Ferrer kan, på grus kan han visserligen slå Federer med sitt vanliga spel om Federer har en lite sämre dag. Men om han någon gång ska ha en chans mot honom i en grand slam så får han nog testa något nytt. Ferrer kan och han borde testa det, har man 13-14 förluster och noll vinster mot en spelare så får man testa nåt annat annars är man gara dum, samma sak gäller Youzhny. Skitsamma om man förlorar med 6-1, 6-0, 6-2 eller nåt, gör nåt som KAN funka istället för att ta en hedersam förlust igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Nole gick nog in och läste vad jag skrev.
-I brygga? Pyttsan!

Djokovic är en riktig tennisspelare, dvs en spelare som vet att en tennismatch inte är slut förens sista bollen är spelad, därför han är etta i världen också. Han hade kanske inte ens hade varit tvåa om han inte hade haft den otroliga förmågan att vända svåra matcher som han har.
Citera
2012-11-11, 22:56
Medlem
Hoppas det är OK att jag lånar tråden för en fråga angående utrustning istället för att skapa en egen separat tråd. Jag tror ni som hänger här kan svara på frågan.

Jag tänkte börja spela lite inomhustennis nu över vintern och har nyligen strängat om gamla trotjänaren, däremot saknar jag tennisskor. Frågan är om det är nödvändigt att köpa ett par speciella tennisskor, jag har ett par inomhusfotbollsskor som jag använder när jag spelar både fotboll och innebandy. Kan jag använda de skorna även när jag spelar tennis? Om inte varför?
Citera
2012-11-12, 00:54
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Klart han kan det han är femma i världen och har definitivt kapacitet att spela mer offensivt och ta mer chanser, bara för en match, ibland måste man ta risker för att vinna, sånt är livet. Ferrer kan, på grus kan han visserligen slå Federer med sitt vanliga spel om Federer har en lite sämre dag. Men om han någon gång ska ha en chans mot honom i en grand slam så får han nog testa något nytt. Ferrer kan och han borde testa det, har man 13-14 förluster och noll vinster mot en spelare så får man testa nåt annat annars är man gara dum, samma sak gäller Youzhny. Skitsamma om man förlorar med 6-1, 6-0, 6-2 eller nåt, gör nåt som KAN funka istället för att ta en hedersam förlust igen.

Antagligen vill han inte bli helt förnedrad. Därför ändrar han inte sin spelstil och provar nåt nytt mot Federer. Då tar han hellre en hedersam förlust. Jag är dock tveksam till vad han skulle kunna överraska med och förändra. Federer är så mycket bättre på alla områden. Ferrer har för dålig räckvidd och skulle bli passerad uppe på nät. Serven skulle inte heller räcka till för offensivare spel. Ferrer spelar på sin maximala nivå och har inga hemliga vapen. Dessutom har han åldern mot sig att utvecklas och ta ytterligare steg offensivt. Jag tror inte han kan upprepa den här framgångsrika säsongen.

Många som har hemska H2H mot Federer. Söderling är en annan. Det finns inga enkla knep de kan ta till för att de plötsligt ska vända den negativa trenden.
Senast redigerad av Castlevania 2012-11-12 kl. 00:57.
Citera
2012-11-12, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Tycker lite synd om Ferrer som vann två matcher men ändå inte gick vidare. Nåt att jobba på för honom nästa år är att försöka slå Federer, på grus borde han ha sin bästa chans. Hur många raka förluster har han nu, 13 eller 14? Han kanske borde spela med lite högre risk, spela mer aggressivt, han har ju inget att förlora med den statistiken i alla fall.

Ferrer kan inte slå Federer, däremot kan Federer förlora mot Ferrer. Förresten, hur många torsk i rad hade Roddick mot Federer igentligen? var det inte runt 20 där i kring?
Citera
2012-11-12, 15:54
Medlem
Pancevs avatar
Fråga, har någon mer hört ett rykte om att R Söderling egentligen har åkt dit för doping? För att undvika negativ press och vidare utredning av antalet tennisspelare som ska ha befunnit sig på Operacion Puertos listor bl a så ska uppgörelsen vara att han håller sig skadad i 2 år mot att Int förbundet mörkar.

Någon?
Citera
2012-11-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Fråga, har någon mer hört ett rykte om att R Söderling egentligen har åkt dit för doping? För att undvika negativ press och vidare utredning av antalet tennisspelare som ska ha befunnit sig på Operacion Puertos listor bl a så ska uppgörelsen vara att han håller sig skadad i 2 år mot att Int förbundet mörkar.

Någon?
Har hört ett annat rykte, Jultomten ska finnas på riktigt..............................
Citera
2012-11-12, 16:32
Medlem
Reko45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev

Någon?

har hört de ryktet oxå. men källmaterialet är bristfälligt så detta är bara ord utan mening. vet ju sedan tidigare att han hade missat doping kontroller inför FÖ någon gång. missar man två på raken så blir man avstängd...något sådant skulle jag tro.

en som de likväl kan diskuteras kring är Rafael Nadal. att han spelade dåligt i wimbledon och sedan sket i att försvara OS guldet väcker tankar kring att IOK har lite (ganska mycket) bättre kontroller än ATP. hade han blivit avstängd av IOK hade han kanske fått en mörk framtoning resten av karriären medans om ATP hade tagit hans avstängning hade det blivit likt Robin.

hur som helst är ju detta bara tomma ord men har hört från flera håll att Söderling kan ha blivit avstängd på detta vis. men samtidigt är/var han ju lite av tourens "Bad boy" :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in