2012-11-05, 00:13
Medlem
Ja har man att det i system så är det ju fult, men jag har ingen koll på honom, ni verkar ha bättre koll på honom. Tycker bara att det verkar logiskt att bryta om man känner av något i halsen. Tror väl knappast att han har gett upp i alla matcher han har förlorat med stora siffror i avgörande set, fast det kanske beror på vilket humör han är på

Tycker folk rent generellt (syftar inte på denna match nu) lägger allt för stort fokus på när spelare bryter tennismatcher, bryter man så förlorar man, det spelar liksom ingen roll, man förlorar och motståndaren vinner. Höll fan på att bli tokig när de tjatade i SVT att matchen mellan Baghdatis och Tsonga blev avbruten. Det stod 5-2 till Tsonga i avgörande, jag missade matchen och fick totalt fel uppfattning tack vare pajasarna som pratade om att Baghdatis hade gett upp (hade inte sett siffrorna), han hade ju redan förlorat liksom, ger nån upp vid 2-5 underläge så behöver man inte ens prata om det. Vilket ingen har gjort i Janowizc - Tipsarevic matchen, vilket är bra. Ger man upp tidigt i matchen eller vid en jämn ställning så kan man snacka om det, så tycker jag.

Fast det är väl en smaksak antar jag, en del spelbolag resonerar att man ska få tillbaka sina pengar när nån bryter och andra tar ingen hänsyn till sånt och kör bara på som vinst och förlust oavsett hur många game som hinner spelas, så det råder delade meningar där också kan man väl säga
Citera
2012-11-05, 10:41
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Fast det är väl en smaksak antar jag, en del spelbolag resonerar att man ska få tillbaka sina pengar när nån bryter och andra tar ingen hänsyn till sånt och kör bara på som vinst och förlust oavsett hur många game som hinner spelas, så det råder delade meningar där också kan man väl säga

Om det är någon som undrar om spelbolags regler avseende brutna matcher så finns en bra lista här:

http://www.oddsnet.com/default/page/view/i/43
Citera
2012-11-05, 16:52
Medlem
Är det nån som vet vem som är första reserv i ATP-slutspelet? Gasquet och Almagro har exakt lika mycket poäng.
Citera
2012-11-05, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Om det är någon som undrar om spelbolags regler avseende brutna matcher så finns en bra lista här:

http://www.oddsnet.com/default/page/view/i/43

Det där har jag bra koll på nu sedan jag gick miste om 3000 kr pga skitregeln När Djokovic bröt mot Murray ifjol i nån mastersfinal mellan Wimbledon och USO.
Citera
2012-11-05, 18:37
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ja har man att det i system så är det ju fult, men jag har ingen koll på honom, ni verkar ha bättre koll på honom. Tycker bara att det verkar logiskt att bryta om man känner av något i halsen. Tror väl knappast att han har gett upp i alla matcher han har förlorat med stora siffror i avgörande set, fast det kanske beror på vilket humör han är på

Det är liksom inte första gången....Hittade en lista på en del av gångerna under se senaste åren som Quitsarevic gett upp när han ligger under.

Citat:
Paris Bercy 2012: Q Jerzy Janowicz 69 L 6-3, 1-6, 1-4 RET

Cincinnati 2012: R32 Pablo Andujar (ESP) 40 L 4-6, 1-4 RET

US Open 2011: Q Novak Djokovic (SRB) 1 L 6-7(2), 7-6(3), 0-6, 0-3 RET

Wimbledon 2011: R128 Ivo Karlovic (CRO) 144 L 5-7, 1-3 RET

Eastbourne 2011: F Andreas Seppi (ITA) 51 L 6-7(5), 6-3, 3-5 RET

Roland Garros 2009: R32 Andy Murray (GBR) 3 L 6-7(3), 3-6 RET

Metz 2009: Q Gael Monfils (FRA) 13 L 1-6, 2-4 RET

Barc 2008: R64 Ernests Gulbis (LAT) 86 L 4-6, 2-4 RET

US Open 2007: R64 Rafael Nadal (ESP) 2 L 2-6, 3-6, 2-3 RET

Adelaide 2007 RR Lleyton Hewitt (AUS) 20 L 1-6, 2-4 RET

Citat:
Är det nån som vet vem som är första reserv i ATP-slutspelet? Gasquet och Almagro har exakt lika mycket poäng.

Tror att de går efter vilken spelare som har spelat in mest poäng i grand slam och Masters turneringarna under året. Jag är inte helt 100% säker men jag tror att det är Gasquet som har plockat mest poäng.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2012-11-05 kl. 18:40.
Citera
2012-11-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Det är liksom inte första gången....Hittade en lista på en del av gångerna under se senaste åren som Quitsarevic gett upp när han ligger under.

Tror att de går efter vilken spelare som har spelat in mest poäng i grand slam och Masters turneringarna under året. Jag är inte helt 100% säker men jag tror att det är Gasquet som har plockat mest poäng.

Okej, tack för infon, det låter troligt, då är det definitivt Gasquet som har platsen.

Angående Tipsarevic, tycker det inte säger så mycket att han har gett upp när han legat under, om man inte har någon allvarlig skada men bara en slitage skada (som tennisspelare ofta har) så är det bara normalt att man ger upp först när man inser att det är kört, man kämpar så länge man tror på det helt enkelt. Att ta upp matcher ändå från 2007 är lite fånigt, klart det ser mycket ut då, han har nog spelat många matcher på sex säsonger. Finns det nån lista där man ser ALLA matcher han har gett upp? Eastbourne och Wimbledon så har jag för mig att han hade problem och mot Djokovic i USO så minns jag inte att det skulle ha varit något skumt, då han spelade bra förövrigt.

Men visst han kan mycket väl vara en "quitter" men man får nog ta och se på det lite mer objektivt ändå. Finns många som maskar sönder tennismatcher också, det tycker jag är värre, hoppas att den nya regeln ger effekt.
Senast redigerad av terribilis 2012-11-05 kl. 19:07.
Citera
2012-11-05, 19:03
Medlem
Quitsarevic, hehe
Fyndigt!!!
Citera
2012-11-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Extremt osportsligt att ge upp vid 1-4 0-40 såvida man inte drabbats av benbrott eller hjärtinfarkt. Snyggt och proffsigt sätt? Haha, den smutsiga serben har fullbordat en "Tipsy Slam", dvs gett upp pga "skada" i alla fyra Slams. Han har hittills bara gett upp i 4 av 9 Masters men han kan nog fixa resternade 5 också om han bara lägger manken till.
Serbhatande råtta du är inte lite korkad när du gnäller för att Tipsarevic inte ville fortsätta spela skadad. Nole vann idag mot Murray och är etta hur det än går.
Citera
2012-11-08, 10:54
Medlem
Tipsarevic sa efter matchen mot Federer:

“I think Roger was just too good,” said Tipsarevic. “I have not been feeling great for the last couple of days, but even in the previous matches that I played Roger, I wasn't having that much success, as you can see.

“I definitely won't blame the loss today on my medical situation, if you would call it like this. I probably would have lost anyway, but the problem was that he got an early break in both sets. Everybody knows that when Roger starts leading, he is probably the best player in the world when he's a break up early in the set. I gave it my best shot. It just didn't work today.”

Vet inte vad han har för problem, men nåt verkar det ju vara.
Citera
2012-11-08, 14:55
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YingYang-
Serbhatande råtta du är inte lite korkad när du gnäller för att Tipsarevic inte ville fortsätta spela skadad. Nole vann idag mot Murray och är etta hur det än går.

Nole var klar etta redan innan slutspelet.

Tipsy var inte skadad, han var lite krasslig och kunde gott stått på banan i fem minuter till. Jag har inget emot serber även om jag har svårt för Jankovic, Troicki, Tipsarevic, Pashanski och Noles föräldrar.
Citera
2012-11-09, 20:36
Medlem
Sista matchen för året och kanske partnerskapet blev en vinst för Lindstedt/Tecau.
Citera
2012-11-09, 23:04
Medlem
http://www.atpworldtour.com/News/Tennis/2012/11/45/London-Finale-Friday-Lindstedt-Tecau-Marray-Nielsen.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in