2012-07-15, 13:55
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Bragdguldet till Robert L, att behöva dras med en så obegåvad medspelare som Tecau och nå så stora framgångar, det är i mitt tycke befogat till bragdguldet

Haha, det ligger någonting i det.

Vem tycker ni Robban borde spela med istället?
Citera
2012-07-15, 13:59
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Haha, det ligger någonting i det.

Vem tycker ni Robban borde spela med istället?

Max Mirnyi hade varit kul!
Citera
2012-07-15, 15:43
Medlem
glädjande från challenge nivå att rosenholm och ryderstedt fortsätter vissa ganska bra form , dom kvalade in bägge i polen men sägas ska att kvalet var riktigt svagt , kanske dom kan få med sig nån seger
Citera
2012-07-15, 17:26
Bannlyst
Jag tycker det skulle vara med 5-setare i Masters-slutspelet än bara 5-setare i alla sju omgångar i slams. Långa set i slutspelet vore bra också i såna fall.
Citera
2012-07-15, 19:38
Medlem
Vilken trist turnering det var i Båstad i år, finalen blev ju ett riktigt antiklimax. Tråkigt väder också. Bortsett från Wimbledon så tycker jag tennissommaren har varit ganska ljummen hittills.
Citera
2012-07-15, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Snackade om Hewitt innan turneringen startade, han är otrolig denna snubbe, fattar inte hur han klarar ta sig till finaler när han knappt spelar. Tycker synd om honom att han har haft så mycket skador.
Blev första förlusten i en gräsfinal för Hewitt, jo, han kan spela tennis den mannen.
Har nu 7-1 i gräsfinaler.
Citera
2012-07-15, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Bragdguldet till Robert L, att behöva dras med en så obegåvad medspelare som Tecau och nå så stora framgångar, det är i mitt tycke befogat till bragdguldet
Sniksnack, kolla i Oz open vem vann mixed där kanske? Tycker Tecau är mycket bra och kylig i avgörande lägen, något RL inte är.
Citera
2012-07-15, 22:46
Medlem
Citat:
Snackade om Hewitt innan turneringen startade, han är otrolig denna snubbe, fattar inte hur han klarar ta sig till finaler när han knappt spelar. Tycker synd om honom att han har haft så mycket skador.

han kan ta sig tll finalar därför att han har en otrolig vinnarskalle ger aldrig upp och det kan räcka långt , sen har han kapaciteten att ändra spelstil , han ka nförlora ett set med 6-1 och sen byta spel totalt till nästa set och vända matchen ,en väldigt sevärd spelare
Citera
2012-07-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
han kan ta sig tll finalar därför att han har en otrolig vinnarskalle ger aldrig upp och det kan räcka långt , sen har han kapaciteten att ändra spelstil , han ka nförlora ett set med 6-1 och sen byta spel totalt till nästa set och vända matchen ,en väldigt sevärd spelare

Sant så sant. Jag fattar varför han vinner matcher och varför han är bra på tennis men det jag inte fattar är hur han klarar av det med så mycket skadeproblem som han har haft. Han hade förmodligen varit i den absoluta världstoppen än idag om han hade varit någorlunda skadefri.
Citera
2012-07-16, 15:53
Medlem
Citat:
Sant så sant. Jag fattar varför han vinner matcher och varför han är bra på tennis men det jag inte fattar är hur han klarar av det med så mycket skadeproblem som han har haft. Han hade förmodligen varit i den absoluta världstoppen än idag om han hade varit någorlunda skadefri.

ja då absolut det hade han säkert han är väldigt kul se på i alla fall
Citera
2012-07-16, 15:54
Medlem
är det någon som sett rosenholm spela? är bara nyfiken vad han håller för klass jämnfört med ryderstedt tex ? och hur högt tror ni han kan nå på rankingen?
Citera
2012-07-16, 18:19
Medlem
sanctissimuss avatar

Roger Federer återvände till rankingens första plats för första gången på över två år... därmed är han historisk genom att ha slagit Pete Sampras gamla rekord som löd 286 veckor som tennis-etta... Federer har numera sammantaget spenderat 287 veckor som tennis-etta sedan hans karriär som proffs inleddes 1998..

Federer hoppas cementera statusen som världens bästa genom att ta OS-guld i London senare denna månaden...

källa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in