2012-07-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Eviga frågan om Fedex och Rafa, stora skillnaden tycker jag är att Rafa har en släkting som tränare, se bara på damsidan hur det kan vara.

Och med detta luddiga ville du framhäva vad?
Citera
2012-07-19, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
jo men samtidigt kanske man behöver 2 grästurneringar för att komma underfund med underlaget

Räcker väl med en?
Citera
2012-07-20, 10:17
Medlem
Tråkigt med att Nadal är borta, visst förstör det spänningen lite. Nu är det bara 2 kandidater som är huvudfavoriter (ni vet vilka jag menar). Men samtidigt så är jag glad att slippa spanjoren då jag skulle bli överlycklig om Federer vann ett OS guld i singel.

Då är hans individuella karriär fullbordad, även om man kan tycka att den redan är det för längesen.

Lite svårt att inte tänka på doping tankar när man hör att Nadal drar sig ur, men samtidigt ska man komma ihåg att det förmodligen inte rör sig om det om man ska se hur han spelat tidigare i år jämfört med andra år. Så det är väl förmodligen knäna som spökar igen.

Vinner inte Federer så får fan i mig Murray vinna, har aldrig gillat den killen. Har alltid verkat osympatisk och spelar "tråkig" tennis. Men efter prisutdelningen i Wimbledon då såg man verkligen att det är en annan människa än vad man fått för bild av innan.

Han måste dock sluta med att överdriva sina skador men det är förmodligen bara hans sätt att ta bort pressen från sig själv. Brukar bli bättre med åren.
Citera
2012-07-20, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Tråkigt med att Nadal är borta, visst förstör det spänningen lite. Nu är det bara 2 kandidater som är huvudfavoriter (ni vet vilka jag menar). Men samtidigt så är jag glad att slippa spanjoren då jag skulle bli överlycklig om Federer vann ett OS guld i singel.

Då är hans individuella karriär fullbordad, även om man kan tycka att den redan är det för längesen.

Lite svårt att inte tänka på doping tankar när man hör att Nadal drar sig ur, men samtidigt ska man komma ihåg att det förmodligen inte rör sig om det om man ska se hur han spelat tidigare i år jämfört med andra år. Så det är väl förmodligen knäna som spökar igen.

Vinner inte Federer så får fan i mig Murray vinna, har aldrig gillat den killen. Har alltid verkat osympatisk och spelar "tråkig" tennis. Men efter prisutdelningen i Wimbledon då såg man verkligen att det är en annan människa än vad man fått för bild av innan.

Han måste dock sluta med att överdriva sina skador men det är förmodligen bara hans sätt att ta bort pressen från sig själv. Brukar bli bättre med åren.

Lite svårt att inte misstänka dopning med tanke på dagens skriverier om en viss Dr del Moral.
Citera
2012-07-20, 13:07
Medlem
Är väldigt lustigt att det går bra för svenska damer i tennis när herrarna har kollapsat. Vem hade trott det för 20 år sedan

Synd att de blir tvungna att spela två matcher samma dag, tur att de blev relativt enkla matcher dock. Vore grymt roligt om det blev en svensk final i damtennis, har det ens hänt nån gång på WTA-nivå?
Citera
2012-07-20, 14:11
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Är väldigt lustigt att det går bra för svenska damer i tennis när herrarna har kollapsat. Vem hade trott det för 20 år sedan

Synd att de blir tvungna att spela två matcher samma dag, tur att de blev relativt enkla matcher dock. Vore grymt roligt om det blev en svensk final i damtennis, har det ens hänt nån gång på WTA-nivå?

Kan aldrig tänka mig att det har gjort det. Tror svenskorna är mer trygga med schemat/fördröjandet. Tror det är "längre" till OS för de utländska spelarna, men det är bara en tanke. Man är lugnare på hemmaplan.
Citera
2012-07-20, 16:08
Medlem
Det här låter spännande. Nån som kan spanska?

Citat:
En 2006 no llegaron más títulos individuales, aunque progresó hasta los cuartos de final en Roland Garros y el US Open. Pero al final de la temporada, cuando entró en el top-10, cayó exahusta. Dinara había consentido que Maeso dejara de cuidar de su físico y su metabolismo protestó fundiendo los plomos. Safina estaba apagada. Se había quedado sin energía. Pero su estado superó la anécdota. En Luxemburgo, en septiembre, le comentaba sus problemas a Miguel Maeso mientras paseaban por un bosque. El preparador físico la detuvo un instante y le tomó el pulso. Sorpresa descomunal: 105 pulsaciones por minuto.

Maeso se la llevó a la consulta de Luis García del Moral, quien la sometió a una prueba de esfuerzo que detectó un problema de fatiga. Había revolucionado en exceso su motor. Maeso y Del Moral urdieron un programa de recuperación que culminó ayer en la otra punta del mundo, en Australia, donde ha demostrado que vuelve a ser un portento físico al conquistar los títulos de individual y dobles. “Incluso mi entrenador me ha preguntado qué había desayunado

http://www.lasprovincias.es/prensa/20070107/deportes/otra-perla-sello-valencia_20070107.html
Citera
2012-07-20, 16:50
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis

När Sofia A nu möter Barotell, så ser det ut som det man ser på sin lokala klubbanläggning flera gånger i veckan.
Det är ingen världsklass.
Läktarna verkar ha 30% beläggning. Så de håller nog med mig.
Citera
2012-07-20, 18:48
Medlem
Det var synd att Sofia inte kunde serva lite bättre idag för då tror jag hon hade vunnit. Men det blir ju alla fall ett svenskt namn i final, antingen Larsson eller Johansson

Överraskande seger för Mathilde Johansson, 6-0 i andra set
Citera
2012-07-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skump8883
Och med detta luddiga ville du framhäva vad?
Ja, du kan inte mycket om tennis det märker jag.
Citera
2012-07-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Ja, du kan inte mycket om tennis det märker jag.

Säger han som säger att den stora skillnaden mellan Nadal och Federer är en coachande tränare, och sen jämför herrtennis med damtennis. Du är pinsam.
Citera
2012-07-20, 19:34
Medlem
Paul Annacone heter han, http://www.nytimes.com/2012/07/11/sports/tennis/11iht-tennis11.html?pagewanted=all
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in