Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Mycket rolig! Gillar att Berdych tycker att han själv har den bästa forehanden!
Vad säger ni, ska inte flashbacks tenniselit komma fram till vilka spelare som har de bästa slagen?
Min lista:
Forehand: Nadal. Missar aldrig och har sjuk spinn. Del Potro och Djokovic är inte långt därefter.
Backhand: Djokovic. Säker backhand, och när han vill så kan han dra på hårda flacka vinnare. Murray och Nalbandian kommer efteråt.
Serve: Karlovic. Det var egentligen rätt länge sen jag såg honom spela, så jag vet inte om han servar lika bra längre. Men kommer ihåg att han hade en sjuk period där han vann mot de allra bästa genom att bara serva bra. Både hård och bra placering. Isner får en andraplats.
Volley: Paes. Hanterar alla lägen, har grym känsla och han står alltid på rätt ställe. Llodra kommer tätt efter och Stepanek kommer på en tredjeplats.
Haha sånt där är ju så löjligt att det bli kul. Men jag tycker du generaliserar för mycket. Jag tycker vi ska vara mer specifika. En backhand med underskruv är liksom ett totalt annat slag än en med överskruv osv.
Så min lista skulle bli såhär ungefär.
Backhand, transportslag och överskruv: Nadal.
Backhand, som attackslag: Wawrinka.
Backhand, som försvar och kontring: Djokovic.
Backhand, underskruv såkallad slice: Federer.
Backhand volley: Vet inte, det är så ovanligt med volleyspel i dagens tennis, har inte tillräckligt bra koll på dubbeln.
Forehand, transportslag och överskruv: Nadal.
Forehand, som attackslag: Federer.
Forehand, som försvar och kontring: Nadal.
Forehand, underskruv: Vet inte, väldigt få som använder detta.
Forehand volley: Samma som för backhand.
Bästa servarna alla kategorier: Karlovic.
Bästa returerna alla kategorier: Nadal.
Smashar från båda sidor: Federer.
Stoppbollar: Djokovic.
Lobbar och rent generellt höga bollar: Murray.
På rent flacka och hårda slag så tycker jag Söderling var bäst. Mycket bättre än t.ex Berdych, dock så har Berdych en liten stabilare backhandsida och ett bättre försvar, därför han oftare vinner emot Federer än Söderling gjorde. Dock så har ju inte Berdych nån vinnarskalle jämfört med Söderling, vilket är synd.
Hårdaste grundslaget jag någonsin sett måste vara Delpo tätt följt av Söderling.