2010-03-01, 18:32
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Han har alltså inte bevisat det än? De gånger han inte nått långt det senaste 15 tuneringarna har det väl varit pga av hans skada? Rätta mig gärna om jag har fel.

jo då han har visat att han höll 2009 efter FÖ. men 2010 har ju verkligen varit upp och ner för svensken så här långt.
Citera
2010-03-01, 18:46
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
jo då han har visat att han höll 2009 efter FÖ. men 2010 har ju verkligen varit upp och ner för svensken så här långt.

Rehabar han bra mellan tävlingarna så borde hans axel hålla "förhoppningsvis". Nu har han väl med sig någon ny snubbe för i år som är anställd hela året. Hoppas dem hittar en bra balans då kan han kamma hem några sköna titlar i år. Kanske en GS med lite tur!
Citera
2010-03-01, 18:50
Medlem
RS skulle vara rankad 13 utan hans poäng i Paris, så det blir inget totalras om han åker ut i 1:a iår.
F.ö grattis till Simon Aspelin till hans 12:e titel i dubbel, senaste i Dubai.
Citera
2010-03-01, 18:56
Medlem
Boceks avatar
Verkar som även Juan Monaco missar DC, nu måste det sluta med svensk seger!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article6693323.ab
Citera
2010-03-01, 20:14
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
RS skulle vara rankad 13 utan hans poäng i Paris, så det blir inget totalras om han åker ut i 1:a iår.
F.ö grattis till Simon Aspelin till hans 12:e titel i dubbel, senaste i Dubai.

Och innan April/Maj förra året så tog han ju knappt några poäng alls så han borde kunna hålla sin ranking ganska bra även om det blir genomklappning i Franska. Det är ju även väldigt många poäng att spela om innan FÖ. 5 hyffsade Masters 1000 kan ge ganska rejält med poäng. 2 av dem är ju dessutom på Hard så jag har sköna känslor inför framtiden. Go Robin!!

Edit: Om man tittar på http://www.atpworldtour.com/Tennis/Players/Top-Players/Robin-Soderling.aspx?t=rb så verkar det som att Robin har ca 270 poäng att försvara innan Franska öppna och det tycker jag inte ska vara några problem. Han borde till och med kunna spela ihop en ganska stor buffert om han nu skulle misslyckas i Franska. Varför har jag kommit in på att han kommer misslyckas i Franska? Han kommer ju göra succé igen.
Senast redigerad av Funke 2010-03-01 kl. 20:44.
Citera
2010-03-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Och innan April/Maj förra året så tog han ju knappt några poäng alls så han borde kunna hålla sin ranking ganska bra även om det blir genomklappning i Franska. Det är ju även väldigt många poäng att spela om innan FÖ. 5 hyffsade Masters 1000 kan ge ganska rejält med poäng. 2 av dem är ju dessutom på Hard så jag har sköna känslor inför framtiden. Go Robin!!

Edit: Om man tittar på http://www.atpworldtour.com/Tennis/Players/Top-Players/Robin-Soderling.aspx?t=rb så verkar det som att Robin har ca 270 poäng att försvara innan Franska öppna och det tycker jag inte ska vara några problem. Han borde till och med kunna spela ihop en ganska stor buffert om han nu skulle misslyckas i Franska. Varför har jag kommit in på att han kommer misslyckas i Franska? Han kommer ju göra succé igen.
Dessutom om man inte skulle spela alls fram till Paris så får han plocka in Sthlm open som ersättare, vilket gör 180 poäng tapp.
Citera
2010-03-01, 21:50
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bocek
Verkar som även Juan Monaco missar DC, nu måste det sluta med svensk seger!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article6693323.ab

Jag måste säga att det är med blandade känslor man konstaterar att JMDP, Nalbandian och Monaco missar DC-mötet. Visst, de svenskes chanser ökar betydligt, men det blir inte samma sportsliga höjdare som man har sett fram emot hela vintern. Vinner de nu drar man bara en lättnadens suck, hade däremot Argentina mönstrat sitt starkaste lag hade en seger blivit en riktig klassiker i DC-historien, särskilt som tennisen är hetare än på många år.

I kvartsfinal (som Sverige bara ska kvalificera sig för) väntar Indien eller Ryssland. Söderling mot Davydenko igen, mums! Går vi sedan ytterligare ett steg längre kan Nadal, Federer eller hela det franska gardet vänta i en semi. Då snackar vi tennisgodis....
Citera
2010-03-02, 03:00
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Varför har jag kommit in på att han kommer misslyckas i Franska? Han kommer ju göra succé igen.

Sannolikheten för att Robin försvarar sin finalplats kan inte vara mer än max 15%.
Citera
2010-03-02, 05:54
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Sannolikheten för att Robin försvarar sin finalplats kan inte vara mer än max 15%.

Sannolikheten att han ska upprepa den bedriften är inte stor nej.

Dock frågar jag mig. Hade han en extrem formtopp under grussäsongen som resulterade i en finalplats i RG, samt turneringsseger i Båstad. Eller har han faktiskt blivit en bättre grusspelare med tiden? Möjligt att hans yviga Schnyder-svingar kommer till sin rätt. Han hinner springa runt och dräpa till forehanden.
Senast redigerad av Castlevania 2010-03-02 kl. 06:03.
Citera
2010-03-02, 07:23
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Sannolikheten att han ska upprepa den bedriften är inte stor nej.

Dock frågar jag mig. Hade han en extrem formtopp under grussäsongen som resulterade i en finalplats i RG, samt turneringsseger i Båstad. Eller har han faktiskt blivit en bättre grusspelare med tiden? Möjligt att hans yviga Schnyder-svingar kommer till sin rätt. Han hinner springa runt och dräpa till forehanden.

Jag tror att han har blivit en bättre grusspelare. Robin inledde svagt med förluster mot Bolelli i Monte Carlo och Starace i Barcelona (en match jag faktiskt såg på plats) men efter det förlorade han bara mot två spelare på grus, RF och RN.
Citera
2010-03-02, 21:06
Medlem
Maglors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Jag tror att han har blivit en bättre grusspelare. Robin inledde svagt med förluster mot Bolelli i Monte Carlo och Starace i Barcelona (en match jag faktiskt såg på plats) men efter det förlorade han bara mot två spelare på grus, RF och RN.

Nicolas Almagro också faktiskt i Hamburg, men jag håller med dig, efter vinsten mot Ferrer i Paris släppte det lite.
Citera
2010-03-02, 21:36
Medlem
Castlevanias avatar
Det är fortfarande oklart vem som joinar Robin i DC. Enligt Enqvist är det fifty-fifty läge mellan Vinci och Pim-Pim. Den senare har sett bra ut på träning och stärkt sina aktier. Min gissning är att det blir Pim-Pim i slutändan. Med tanke på att vi har ett så starkt första ankare borde dom torda chansa med Pim-Pim som har ett större spel i grunden. Synd bara att han inte spelat tävlingsmatcher regelbundet istället för att sitta och vänta på wildcards.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in