2012-05-03, 13:11
Medlem
Om det är så att spelarna tackat nej på grund av startpengarna så lär det komma fram. De lär få ordentligt med kritik på hemmaplan. Balkaneser är ju kända för att vara patriotiska och har de tackat nej utan godtagbara skäl så lär det helvete i hus i serbisk media.
Citera
2012-05-03, 16:35
Medlem
Ja inte kan det vara roligt för arrangörerna och åskådarna när toppseedade spelaren är rankad #38 i världen. Inte direkt en toppturnering.

Man kan ju föreställa sig hur tråkigt det skulle vara om samma sak hände i Båstad.
Citera
2012-05-03, 22:31
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ja inte kan det vara roligt för arrangörerna och åskådarna när toppseedade spelaren är rankad #38 i världen. Inte direkt en toppturnering.

Man kan ju föreställa sig hur tråkigt det skulle vara om samma sak hände i Båstad.

Ja man minns ju hur okunnigt och ointresserat folk klagade på Stockholm Open i vintras. Rena Allstar-fältet jämfört med Belgrad...
Citera
2012-05-03, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Ja man minns ju hur okunnigt och ointresserat folk klagade på Stockholm Open i vintras. Rena Allstar-fältet jämfört med Belgrad...

Ja fast om Stockholm eller Båstad skulle sjunka till samma nivå som Belgrad är i år så vore det tråkigt även för oss tenniskunniga.

Sen att icke tenniskunniga (med icke kunniga menar jag folk som inte följer tennis regelbundet) klagar på startfältet i Stockholm och Båstad är nog något som vi alltid kommer att få se. Det starfältet som Stockholm hade förra året var helt okej sett till att det bara är en 250-turnering, dessutom så var Federer med 2010 så jag tycker de gör ett helt okej jobb, synd att de inte lyckades få med Federer 2011 eller ett jämnare starfält 2010 när han var med, de hade toppen då men inte bredden. Båstad brukar dra åt sig bra grusspelare, Ferrer, Almagro och Berdych brukar ju delta, vilket man inte kan klaga på.

Stockholm blev trist förra året när Söderling inte kunde delta, synd både för honom och för publiken, en turnering han hade vunnit ganska lätt om han inte hade blivit sjuk.
Citera
2012-05-04, 00:44
Medlem
ngn som vet vad som händer med söderling? när är han tillbaka?
Citera
2012-05-04, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evreka

Han är kroniskt sjuk och kommer förmodligen aldrig tillbaka till topptennisen, tyvärr.
Citera
2012-05-04, 12:27
Medlem
Mich13s avatar
Har inte så bra koll på svenska juniorer, har vi någonting intressant?

Vad hände med Daniel Berta efter han vann Franska Öppna juniorsingeln?
Citera
2012-05-04, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Har inte så bra koll på svenska juniorer, har vi någonting intressant?

Vad hände med Daniel Berta efter han vann Franska Öppna juniorsingeln?

Ingenting hände tyvärr! Han spelade nån ATP match som han förlorade sedan försvann han. Vet inte om han har varit skadad eller inte men han har inte utvecklats tillräckligt mycket för att ta nästa steg i alla fall.

Det finns så vitt jag vet ingen riktigt bra junior men det finns två bröder som är under 17 år som tillhör världseliten i deras ålder. Men att ta steget från att vara junior till att bli senior är stort. Tennisen är så otroligt mycket tuffare i dagens läge så det går egentligen inte att säga om någon kommer att bli bra eller inte, det ska i så fall vara en extrem talang som Tomic t.ex, men såna fall är väldigt ovanliga.
Senast redigerad av terribilis 2012-05-04 kl. 14:40.
Citera
2012-05-04, 15:19
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evreka

Från hans Twitter:
http://twitter.com/#!/rsoderling

Citat:
28 april Robin Söderling ‏ @RSoderling
And for you asking, I promise you that I'm working every day to get healthy again and I really want to come back on stage in front of you

Vet inte riktigt vad man ska tro om hans framtid men han verkar kämpa på så det är bara att hålla tummarna.

Citat:
Ingenting hände tyvärr! Han spelade nån ATP match som han förlorade sedan försvann han. Vet inte om han har varit skadad eller inte men han har inte utvecklats tillräckligt mycket för att ta nästa steg i alla fall.

Nu kanske jag är helt ute och cyklar men Berta tog väl ett litet uppehåll för typ ett år sedan för att plugga? Vet att han drogs med en del skador då.
Citera
2012-05-04, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Från hans Twitter:
http://twitter.com/#!/rsoderling

Vet inte riktigt vad man ska tro om hans framtid men han verkar kämpa på så det är bara att hålla tummarna.

Nu kanske jag är helt ute och cyklar men Berta tog väl ett litet uppehåll för typ ett år sedan för att plugga? Vet att han drogs med en del skador då.

Jag tror det stämmer, har för mig att jag läst nåt sånt också. Vi kan nog räkna bort Berta, tar man ett uppehåll från sin tennissatsning efter att ha vunnit juniorsingeln i Roland Garros så är det förmodligen av en bra anledning.
Citera
2012-05-04, 22:36
Medlem
Cilangs avatar
Är det någon själ som kan förklara vad som menas när det står "+H" efter prispengarna i en future/challenger?
Citera
2012-05-05, 01:14
Medlem
Castlevanias avatar
En som vet hur Söderling känner sig. Ancic är en fin människa.

http://www.eurosport.se/tennis/ancic-jag-ber-for-robin_sto3245144/story.shtml
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in