2012-02-12, 23:39
Medlem
Raonic ersattes av Dancevic i första singeln idag emot Tsonga och helt väntat har Dancevic svårt i första set. Tsonga tog första 4 gamen.
Citera
2012-02-13, 01:13
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Tsonga on fire!! Den där bollen fram till 15-30 i sista gamet var helt makalös. VIVE LA FRANCE!!
Citera
2012-02-13, 15:53
Medlem
Tsonga har spelat bra hela helgen, nu var Dancevic en lättviktare gentemot Raonic, jag förstår inte varför dom inte gjorde tvärtom, spelade Dancevic i dubbel och R i tredje singeln, men R måste ha haft skadekänning?
EDIT, knäskada tydligen, synd han spelade så bra emot Benneteau.
Senast redigerad av Alessandro 2012-02-13 kl. 16:02.
Citera
2012-02-13, 21:23
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Tsonga har spelat bra hela helgen, nu var Dancevic en lättviktare gentemot Raonic, jag förstår inte varför dom inte gjorde tvärtom, spelade Dancevic i dubbel och R i tredje singeln, men R måste ha haft skadekänning?
EDIT, knäskada tydligen, synd han spelade så bra emot Benneteau.

Ja, det var ju den matchen man helst ville se. Skadan drog han på sig i dubbeln eller? Känns lite onödigt att matcha Raonic alla tre dagar. Har inte Kanada några hyfsat bra dubbelspelare? Kanadas största chans att slå Frankrike är att Raonic spelar och vinner sina två singelmatcher. Visst det är lätt att vara efterklok men med facit i hand så tog Kanada en onödig risk att spela honom i dubbeln.

Hur som helst kvartsfinalerna börjar i April. I mitt tycke är den mest intressanta matchen USA vs Frankrikre. Matchen går i Frankrike.

Vilka tror ni går till semi?
http://www.daviscup.com/en/results/world-group.aspx
Citera
2012-02-13, 21:41
Medlem
Nej, dom spelade färdigt dubbeln, Kanada har en riktig toppspelare i dubbel, Daniel Nestor som är bland dom 10 bästa nånsin i det, men annars är det tunnare.
DN slog även Stefan Edberg på inomhusgolv i Davis Cup, även den matchen gick i Vancouver.
Semifinalister,
Spanien
Frankrike
Serbien
Kroatien
Citera
2012-02-13, 22:21
Medlem
Tror nog att USA kan slå Frankrike som säkert lär välja grus, då är Fish redan slagen som jag ser det, Men Isner är bra på grus och kan slå samtliga fransmän. I dubbeln så är USA favoriter. Frågan är om Isner kan knipa båda sina singelmatcher. Jag tror varken Roddick eller Fish rår på Tsonga och Monfils på grus. Sedan har ju Frankrike lite at välja på, Gasquet och Simon är väldigt bra också, med tanke på att de har hemmaplan så får de väl ses som favoriter men det kan nog bli spännande om USA vinner en singel första dagen.

Djokovic har väl sagt att han ska stå över även nästa omgång? Om han gör det så är det godnatt för Serbien, för Tjeckien slår de inte utan Djokovic, det ska i så fall vara om Berdych inte är med.

Kroatien kommer vara chanslösa utan Cilic, är han med så har de en chans men Argentina får vara favoriter, de har mycket bättre bredd och tog sig till final förra året.

Spanien krossar Österrike.

Jag tippar, Spanien, Frankrike, Tjeckien (om inte Djokovic är med annars Serbien) och Argentina.
Citera
2012-02-13, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Tror nog att USA kan slå Frankrike som säkert lär välja grus, då är Fish redan slagen som jag ser det, Men Isner är bra på grus och kan slå samtliga fransmän. I dubbeln så är USA favoriter. Frågan är om Isner kan knipa båda sina singelmatcher. Jag tror varken Roddick eller Fish rår på Tsonga och Monfils på grus. Sedan har ju Frankrike lite at välja på, Gasquet och Simon är väldigt bra också, med tanke på att de har hemmaplan så får de väl ses som favoriter men det kan nog bli spännande om USA vinner en singel första dagen.

Djokovic har väl sagt att han ska stå över även nästa omgång? Om han gör det så är det godnatt för Serbien, för Tjeckien slår de inte utan Djokovic, det ska i så fall vara om Berdych inte är med.

Kroatien kommer vara chanslösa utan Cilic, är han med så har de en chans men Argentina får vara favoriter, de har mycket bättre bredd och tog sig till final förra året.

Spanien krossar Österrike.

Jag tippar, Spanien, Frankrike, Tjeckien (om inte Djokovic är med annars Serbien) och Argentina.
Llodra är inte heller helt kass i singel, fast ingen större grusspelare.
Djokovic verkar hoppa över DC öht iår och även Belgrad ATP? Frågan är hur sugen Del Potro är på att spela DC, Monaco tycker jag inte håller nog hög klass och även Nalbandian börjar svikta i 5-setare.
Sen är dom inget vidare i dubbel vilket Kroatien är.
Spanien har 24 raka hemmasegrar, dom jagar DC rekordet i hemmasegrar i följd.
Citera
2012-02-13, 23:37
Medlem
Citat:
Llodra är inte heller helt kass i singel, fast ingen större grusspelare.
Djokovic verkar hoppa över DC öht iår och även Belgrad ATP? Frågan är hur sugen Del Potro är på att spela DC, Monaco tycker jag inte håller nog hög klass och även Nalbandian börjar svikta i 5-setare.
Sen är dom inget vidare i dubbel vilket Kroatien är.
Spanien har 24 raka hemmasegrar, dom jagar DC rekordet i hemmasegrar i följd.

Jag ser inte hur Karlovic eller Dodig ska kunna besegra varken, Del Potro, Monaco eller Nalbandian i nere i Argentina, i dubbel så kan de vinna men i singel så se jag det inte. Dock så kan Cilic slå alla dessa men det kommer han nog inte att göra, han kommer snubbla minst en gång, på t.ex Del Potro, nä vinner Kroatien nere i Argentina så är det en mindre bragd av dem tycker jag. Möjligen att Karlovic kan serva ut Monaco men även det kommer bli väldigt svårt för honom på grus.

Nog för att Llodra är bra i dubbel men möter man världsettorna så får man nog det svettigt. Bröderna Bryan torde vara favoriter i alla matcher de spelar(?) Följer inte dubbel alls men med deras meriter så är det i alla fall den uppfattningen jag har.
Citera
2012-02-14, 09:17
Medlem
Citat:
Jag ser inte hur Karlovic eller Dodig ska kunna besegra varken, Del Potro, Monaco eller Nalbandian i nere i Argentina, i dubbel så kan de vinna men i singel så se jag det inte. Dock så kan Cilic slå alla dessa men det kommer han nog inte att göra, han kommer snubbla minst en gång, på t.ex Del Potro, nä vinner Kroatien nere i Argentina så är det en mindre bragd av dem tycker jag. Möjligen att Karlovic kan serva ut Monaco men även det kommer bli väldigt svårt för honom på grus.

Nog för att Llodra är bra i dubbel men möter man världsettorna så får man nog det svettigt. Bröderna Bryan torde vara favoriter i alla matcher de spelar(?) Följer inte dubbel alls men med deras meriter så är det i alla fall den uppfattningen jag har.
Ljubicic är helt slut heller, så det finns flera, självklart är Argentina svårslagna på hemmaplan. Llodra har 18-6 i DC dubblar en av vinsterna är emot bröderna, han och Tsonga spelar grym dubbel tillsammans.
Citera
2012-02-14, 10:05
Medlem
Citat:
Ljubicic är helt slut heller, så det finns flera, självklart är Argentina svårslagna på hemmaplan. Llodra har 18-6 i DC dubblar en av vinsterna är emot bröderna, han och Tsonga spelar grym dubbel tillsammans.

Ifall Ljubicic är slut eller inte återstår att se, han har nämligen inte varit bra alls på sistone, så han kan mycket väl vara slut, det vet vi inte. Men om han inte är det så har han väl en chans att vinna då han kan spela på grus, men med tanke på hur han har spelat på sistone så skulle jag inte hoppas så mycket på honom.
Citera
2012-02-14, 11:14
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ifall Ljubicic är slut eller inte återstår att se, han har nämligen inte varit bra alls på sistone, så han kan mycket väl vara slut, det vet vi inte. Men om han inte är det så har han väl en chans att vinna då han kan spela på grus, men med tanke på hur han har spelat på sistone så skulle jag inte hoppas så mycket på honom.

Ljubicic har sett "slut" ut ett par gånger för att sedan från ingenstans blixtra till, minns tex Indian Wells 2010. Inte många trodde på Ivan då.

Men jag måste hålla med om att han nu ser trött ut, hemskt trött och t o m omotiverad ut. Undrar om det blir något 2013 för Ivan!?

6-8 April i Buenos Aires, på ett smockfullt, sjungandes Parque Roca, så har jag otroligt svårt i att se att Kroaterna ska kunna knipa någon levande match. Cilic får pisk av Nalbandian, Del Potro och Monaco på grus i BA. Även Ivan Dodig är helt lost mot dessa herrar. Ljubicic i absolut formtopp kanske kan skrälla mot Monaco ,, möjligen,, men nej, det går inte för Hrvatska i den matchen
Citera
2012-02-14, 12:50
Medlem
Både Cilic och Ljubicic med sitt bästa spel slår alla argentinare. Förutsatt att inte Delpo spelar sin bästa tennis för då slår han garanterat alla i hela världen förutom topp4 på hemma på grus. Både Cilic och Ljubicic är bra på grus, men de är inte i bra form helt enkelt och jag tror inte de hinner komma i tillräckligt bra form heller. Om varken Cilic eller Ljubicic spelar så tror jag den största chansen Kroatien har är om Karlovic slår Monaco och de vinner dubbeln, men sedan tror jag det blir stopp, Nalbandian är för bra returnerare för att förlora mot Karlovic på grus på hemmaplan i en femsetare tror jag. Delpo är en klass bättre än alla andra om han kommer upp till sin rätta nivå.

Men att Cilic som har haft skadeproblem och Ljubicic som som sagt ser trött ut skulle spela sin bästa tennis om ett par månader ser jag helt enkelt inte. Mirakel kan ju ske men det är inte särskilt troligt.

Sen kommer de få svårt även i dubbeln, Nalbandian är också en bra dubbelspelare av det jag har sett av honom. Att spela i Argentina är inte alltid det roligaste heller, publiken kan vara jobbig där.

Llodra möter Delpo i Rotterdam, ska bli intressant att se hur Delpo klarar Llodra's serv och volley lir, Llodra vann turneringen 2008 så han trivs säkert där. Han spelade helt okej i AO, att han inte kunde hota Murray säger inte så mycket för det hade nästan ingen annan heller kunnat gjort. Delpo är inte ens i närheten av så bra som han var innan sin långtidskada tycker jag.
Senast redigerad av terribilis 2012-02-14 kl. 12:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in