2012-07-08, 20:07
Medlem
uyndrar (utan att skoja tyvärr) om sverige kommer få nån topp 100 spelare dom kommande 50 åren
Citera
2012-07-08, 20:11
Medlem
Nu börjar i alla fall Båstad snart. Ferrer och ALmagro är toppseedade och jag håller dessa två som favoriter till att göra upp om titeln. Lite synd att de inte har lyckats locka dit en spelare som Juan MOnaco t.ex som har varit rikgit bra det senaste året och som spelade final 2009. Bortsett från Ferrer och Almagro så är det tunt med toppspelare nu när Berdych tvingades lämna återbud. Ganska bra nyheter för Nieminen dock, han har bra chans att plocka en del poäng då han kommer bli tredje man i startfältet, ser det ut som.

Citat:
Ursprungligen postat av pederN
uyndrar (utan att skoja tyvärr) om sverige kommer få nån topp 100 spelare dom kommande 50 åren

Det kan jag garantera, 50 år är en lång tid och så dåliga är inte Sverige, riktigt
Citera
2012-07-08, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nu börjar i alla fall Båstad snart. Ferrer och ALmagro är toppseedade och jag håller dessa två som favoriter till att göra upp om titeln. Lite synd att de inte har lyckats locka dit en spelare som Juan MOnaco t.ex som har varit rikgit bra det senaste året och som spelade final 2009. Bortsett från Ferrer och Almagro så är det tunt med toppspelare nu när Berdych tvingades lämna återbud. Ganska bra nyheter för Nieminen dock, han har bra chans att plocka en del poäng då han kommer bli tredje man i startfältet, ser det ut som.

Det kan jag garantera, 50 år är en lång tid och så dåliga är inte Sverige, riktigt

haha jo så dålig är dessvärre sverige just nu :P finns ingen i sikte under ifrån heller
Citera
2012-07-08, 20:14
Medlem
grus tennis gillar jag docvk nästan mest se på , swedish open är alltid kul se tycker jag , hoppas nån svensk kan skrälla
Citera
2012-07-08, 20:15
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
storbritannien har haft mycket bra spelare ,rusedski fantastisktkul se på lika så henman ,australien lika så med hewitt , phillipoissis, rafter , plus sverige dom här länderna har tyvärr fallit bort lite ,australien har ju tomic återstår se hur bra han blir

Australien har haft framgångar i herrsingel, men ingen från UK ha vunnit sedan Fred Perry, 1936. I cricket hävdar sig britter, och möjligen i golf, men i tennis blir det i regel stopp redan i kvarten. Murray hade tur som gick så långt som han gjorde, men var som väntat chanslös mot Roger Federer.
Citera
2012-07-08, 20:15
Bannlyst
Citat:
grus tennis gillar jag docvk nästan mest se på , swedish open är alltid kul se tycker jag , hoppas nån svensk kan skrälla

Skandal dock att inte Rosenholm fick wild card.
Citera
2012-07-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Skandal dock att inte Rosenholm fick wild card.

jo men han håller inte riktigt måttet heller förlust i 2 raka mot en 201 rankad spelare i kvalet duger ej, sen ahde han nog fått det om inte robredo hade fått sista wild cardet
Citera
2012-07-08, 20:18
Medlem
Citat:
haha jo så dålig är dessvärre sverige just nu :P finns ingen i sikte under ifrån heller

Jodå, det finns möjligheter med den nyöppnade tennisakademin som Norman och andra föredetta toppspelare har startat, Sverige kommer att får fram topp50 spelare igen inom en rimlig framtid, inga 50 år som du påstår.

Bara för att det ser mörkt ut nu så betyder det inte att ingen talang inte kommer att komma fram, det är omöjligt att säga vilka som kommer att bli bra eller inte i unga år, tennisen är alldeles för fysisk nu för att man enbart ska kunna kolla på bollkänsla och säga "Denna spelare kommer bli framgångsrik på ATP/WTA-touren". Det krävs så mycket mer än bara finess i dagens tennis, så de som kanske inte ser så bra ut när de är små idag kan mycket väl bli topp10 i världen när de blir seniorer om de är villiga att jobba för det och de som ser jättebra ut som barn kanske floppar totalt för de inte har drivkraften som krävs för att bli så bra.
Citera
2012-07-08, 20:19
Medlem
Citat:
Jodå, det finns möjligheter med den nyöppnade tennisakademin som Norman och andra föredetta toppspelare har startat, Sverige kommer att får fram topp50 spelare igen inom en rimlig framtid, inga 50 år som du påstår.

Bara för att det ser mörkt ut nu så betyder det inte att ingen talang inte kommer att komma fram, det är omöjligt att säga vilka som kommer att bli bra eller inte i unga år, tennisen är alldeles för fysisk nu för att man enbart ska kunna kolla på bollkänsla och säga "Denna spelare kommer bli framgångsrik på ATP/WTA-touren". Det krävs så mycket mer än bara finess i dagens tennis, så de som kanske inte ser så bra ut när de är små idag kan mycket väl bli topp10 i världen när de blir seniorer om de är villiga att jobba för det och de som ser jättebra ut som barn kanske floppar totalt för de inte har drivkraften som krävs för att bli så bra.

ja berta trodde jag skulle bli bra men, han vann ju trotts allt junior grand slam, det var nån expert som sa ymer var lovande har aldrig sett han spela men, han kvala in i wimbeldon junior singeln och vann en i alla fall , han är ett år ung
Senast redigerad av pederN 2012-07-08 kl. 20:23.
Citera
2012-07-08, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Australien har haft framgångar i herrsingel, men ingen från UK ha vunnit sedan Fred Perry, 1936. I cricket hävdar sig britter, och möjligen i golf, men i tennis blir det i regel stopp redan i kvarten. Murray hade tur som gick så långt som han gjorde, men var som väntat chanslös mot Roger Federer.

Stopp brukar det vara i seminfinal för britterna, Henman och Murray har jätremånga seminfinaler tillsammans.

Storbritanien kommer dock ta sin grand slam snart, skulle bli otroligt förvånad om en spelare som Murray inte tar minst en grand slam-titel, han är på tok för bra för att inte lyckas med det. Det ska väl vara om han blir skadad och inte kan träna, men annars så känns det bara som en tidsfråga.
Citera
2012-07-08, 20:22
Medlem
Citat:
ja berta trodde jag skulle bli bra men, han vann ju trotts allt junior grand slam

Lysande exempel på vad jag menar, han kommer aldrig att bli en toppspelare.

NU satsar han väl inte ens på tennis längre???
Citera
2012-07-08, 20:24
Medlem
Citat:
Lysande exempel på vad jag menar, han kommer aldrig att bli en toppspelare.

NU satsar han väl inte ens på tennis längre???

jo nog spelar han, han var med i båstad kvalet i alla fall, ymer kanske kan bli bra han kvala ju in i wimbledon jiúnior och vann en match , han är ett år ung i juniorklassen ,men 1 år kan väl inte göra så mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in