2012-04-07, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Känns farligt att vila Djokovic mot Tjeckien som har Berdych och Stepanek. Stor press på Tipsarevic att vinna sina singlar då Troicki inte är speciellt pålitlig.

Jag tror inte att de vilar honom, han är inte med helt enkelt. Tjeckien är favoriter i detta möte. Berdych är bästa spelaren i matchen och Stepanek är bättre än Troicki. Vinner Serbien så är det en mindre skräll.
Citera
2012-04-07, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
med en liten close up här: http://www.pressonline.rs/upload/boxImageData/2012/3/6/178812/prst-2.jpg

Stepanek ska även ha sagt att Tipsarevic luktar fitta

Tipsarevic, post match interview - "He handed me a hand with middle finger and said that I smell like pussy."
Stepanek ÄR den otrevligaste förloraren på touren under dom 10 senaste åren.
Leander åkte oväntat på stryk i dubbeln emot Uzbeckistan, Bopanna är inte så bra iår.
Citera
2012-04-07, 19:03
Medlem
Hehe Stepanek och Berdych är ett bra lag, två väldigt osympatiska personer (på tennisbanan).
Citera
2012-04-07, 20:37
Medlem
Cilangs avatar
Om det stämmer angående Stepanek så har han sjunkit som fan i mina ögon.
Besviken på att jag missade de flesta matcherna på Davis Cups bästa dag. Ser hur som helst Argentina - Kroatien nu. Helt okej match faktiskt. Tycker Ivo borde satsa mer på dubbel. Där har han en framtid.
Citera
2012-04-07, 21:35
Medlem
Cilangs avatar
Och vilken jävla match det är! Kroatien har utjämnat till 2-2 i set. Tippar ändå på Argentina.
Citera
2012-04-07, 22:31
Medlem
Kroatiens chans är att de tar dubbeln. Annars måste Cilic slå Del Potro och Karlovic slå Nalbandian/Monaco, att det skulle hända samma dag känns inte så troligt. Cilic's spelstil passar Del Potro som handen i handsken, sen är det tveksamt om Karlovic har spelet som krävs för att vinna en singelmatch i dagsläget, hade det varit för två¨år sedan så hade det känts mer troligt dock.

Men tar de dubbeln så har de större chanser för då behövs ju bara en singelmatch vinnas.
Citera
2012-04-07, 22:44
Medlem
Cilangs avatar
Fast nu tog de inte dubbeln. 2-1 till Argentina och jag kan väl bara hålla med, det är kört för Kroatiens del.
Citera
2012-04-08, 01:50
Medlem
Tror inte det hjälpt om Kroatien vunnit dubbeln, två spelare som skall göra allt, det brukar sällan funka. Argentina och Spanien på hemmaplan är det svåraste idag i tennisvärlden.
Citera
2012-04-08, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Argentina och Spanien på hemmaplan är det svåraste idag i tennisvärlden.

Sant. Cilic visar dock sin kapacitet genom att slå Nalbandian, såg inte matchen men det är väldigt starkt gjort at slå Nalbandian i en femsetare i DC i Argentina, det behöver jag inte se matchen för att förstå. Han kommer få det svårare mot Del Potro dock, skulle han vinna den matchen så vore det bragdstämpel, men det kommer ändå inte räcka för jag kan abslut inte se hur Karlovic ska vinna sin match, de ska väl vara om motståndaren ger upp. Karlovic slog till och med världsrekord (dåvarande) i servess i en match mot Stepanek i DC men förlorade ändå matchen, så jag tror inte ens grymt servande kan rädda honom i denna match.

Med en Ljubicic i toppform så tror jag Kroatien tagit det tack vare Cilic's vinst i första matchen. Men nu får nog Kroatien vänta en del med framgångar i DC, om inte Cilic utvecklas ytterligare.
Citera
2012-04-08, 15:47
Medlem
Cilic har redan toppat sin karriär det är min övertygelse.
Spanien vidare, Melzer vann inte ett set under sina två singelmatcher.
Dom har vunnit 23 hemmamatcher på raken, precis som Argentina kom deras senaste förlust hemma emot Brasilien 1999!
USA vidare också, Isner vann sina två singelmatcher idag emot Tsonga, han verkar spela bra på grus.
Senast redigerad av Alessandro 2012-04-08 kl. 15:53.
Citera
2012-04-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Cilic har redan toppat sin karriär det är min övertygelse.
Spanien vidare, Melzer vann inte ett set under sina två singelmatcher.
Dom har vunnit 23 hemmamatcher på raken, precis som Argentina kom deras senaste förlust hemma emot Brasilien 1999!
USA vidare också, Isner vann sina två singelmatcher idag emot Tsonga, han verkar spela bra på grus.

Men om du har rätt i att Cilic har toppat sin karriär så kommer han vara topp15 när året är slut, det är bara för att han har varit skadad som han har halkat efter på rankingen, han hade ett bra år 2011.

Lite svagt av Melzer faktiskt med tanke på att han vann i Memphis så borde han ha kunnat presterat lite bättre, i alla fall tagit åtminstone ett set. Bra gjort av Österrike att ta dubbeln dock.

Kuerten var en gruskung på sin tid, känns som att det krävs en liknande spelare om Spanien ska förlora hemma i DC igen. (Jag antar att det var han som fixade segern åt Brasilien???)

Isner var jag rätt säker på faktiskt, han torskade ju mot Tsonga i Paris i höstas i en otroligt jämn match. Isner spelar faktiskt lika bra på alla underlag, inte bara serv i den killen, han kommer nog att stanna på topp10 ett bra tag om han får vara frisk för han har faktiskt spelet för det, sen har han vapnet som kan ställa till det för alla spelare på touren, det har vi redan sett.
Citera
2012-04-08, 21:54
Medlem
Cilangs avatar
Isner tog Tsonga. Han är på gång på riktigt nu den långe mannen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in