2013-03-17, 15:57
Medlem
Vobblers avatar
Man tippar ju som en kråka, båda semifinaltipsen sket sig. Jaja, det blir säkert en sprakande final. Nadal har vunnit de fyra senaste matcherna mot Delpo. Argentinarens senaste vinst var i semin i US Open -09. Hmm, svårtippat idag. Vad tror ni? Jag ligger sju tusen back i den här turneringen, så Vobblern måste vinna tillbaka lite.
Citera
2013-03-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Man tippar ju som en kråka, båda semifinaltipsen sket sig. Jaja, det blir säkert en sprakande final. Nadal har vunnit de fyra senaste matcherna mot Delpo. Argentinarens senaste vinst var i semin i US Open -09. Hmm, svårtippat idag. Vad tror ni? Jag ligger sju tusen back i den här turneringen, så Vobblern måste vinna tillbaka lite.

Delpo vann visserligen en uppvisningsmatch i New York mot Nadal bara några dagar innan denna turnering.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro om kvällens match. Nadal är svår att veta vart man har, han verkar bara kunna höja sig vad som än väntar. De flesta hade inte tippat honom i final men lika förbannat så är han där.

Delpo har ju fått spendera mer energi för att ta sig till finalen i alla fall men det behöver inte nödvändigtvis vara en negativ sak, det kan stärka honom mentalt också. Nadal har inte blivit testad lika mycket. Men han behöver nog inte det heller, han spelar ju varje boll som det är matchboll. Svårtippat tycker jag det är, jag nöjer mig med att säga att jag hoppas att Delpo vinner och bjuder på bländande spel.
Citera
2013-03-17, 21:34
Medlem
pen7s avatar
Masha pulveriserar Wozniacki. Danskan spelar absolut inte dåligt men Sharapova gör en helt fantastisk match, solklart bästa i turneringen. Undrar vad hennes winners slutar på?

Nadal inte med i Miami, bekräftat nu men det var väl rätt väntat.

EDIT 33 Winners!

6/2 6/2
Senast redigerad av pen7 2013-03-17 kl. 21:36.
Citera
2013-03-17, 22:16
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Då var det semifinalklart i IW: Berdych-Nadal och Del Potro-Djokovic. Det blir en trevlig lördagsunderhållning. Nole ser ruggigt bra ut, så han tar sig till final. Den andra semin är mer oviss, men jag tror att Berdych tar det i tre set.

Samtidigt som Tsonga var sämre än sämst. En bedrövlig insats av Tsonga.

Hur som helst vilken underbar final det kan bli. Snacka om grym tennis av Del Potro i semifinalen. Tredje set var riktigt imponerande. Del Potro har 4 eller fem raka förluster mot Nadal men nu känns det bäddat för seger. Hopppas dock att Nadals mentala styrka blir avgörande. Har spelat på Nadal som vinnare men att Del Potro vinner första set.

Citat:
Nadal !! Vilken kung alltså.Trodde aldrig han skulle slå Berdych o än mindre vara på denna nivå redan.
Tennisen har i princip varit ointressant för mig sen Wimbledon förra året,,,det här är precis vad sporten behövde. Nu blir det nog för tufft i finalen men fan va skönt . Rafa is back!!!

Det är fantastiskt roligt att Nadal är tillbaka och är redan i fin form men om du tycker att tennisen varit ointressant sen Wimbledon så kan ju inte tennis vara en sport du verkligen tycker om. Nadal är min absoluta favoritspelare men jag är först och främst ett tennisfan. Tennisen har bjudit på mycket underhållning sedan Mowgli varit borta.
Citera
2013-03-17, 23:28
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Samtidigt som Tsonga var sämre än sämst. En bedrövlig insats av Tsonga.

Hur som helst vilken underbar final det kan bli. Snacka om grym tennis av Del Potro i semifinalen. Tredje set var riktigt imponerande. Del Potro har 4 eller fem raka förluster mot Nadal men nu känns det bäddat för seger. Hopppas dock att Nadals mentala styrka blir avgörande. Har spelat på Nadal som vinnare men att Del Potro vinner första set.

Det är fantastiskt roligt att Nadal är tillbaka och är redan i fin form men om du tycker att tennisen varit ointressant sen Wimbledon så kan ju inte tennis vara en sport du verkligen tycker om. Nadal är min absoluta favoritspelare men jag är först och främst ett tennisfan. Tennisen har bjudit på mycket underhållning sedan Mowgli varit borta.

På tal om det så säger kommentatorerna i Sky Sports att Nadal är nervös nu mot Del Potro och att det därför går som det går. Håller ni i tråden med om det?
Citera
2013-03-18, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
På tal om det så säger kommentatorerna i Sky Sports att Nadal är nervös nu mot Del Potro och att det därför går som det går. Håller ni i tråden med om det?

Nej jag höll inte med om det. Jag tvingades dras med dessa värdelösa kommentatorer också då jag kollade på stream.

En ganska bra match blev det i alla fall men Delpo tycker jag vek ner sig en aning. Jag tycker han borde spelat offensivare. Hans svacka i matchen blev för lång, man klarar inte att slå Nadal med sån lång svacka. Man måste minimera svackan helt enkelt och det gjorde inte Delpo bra i denna match. Kanske var han lite trött mentalt, vem vet, han hade gått två väldigt tuffa matcher innan. Men han måste skärpa sig om han vill vinna för det kommer bli tufft, det kommer bli ännu tuffare i grand slams.

Nog hade Delpo kunnat vinna matchen som jag ser det, jag tycker inte han spelade sin bästa tennis i denna match.

Nadal spelade bra men tror att han kan mer också, i alla fall på grus. För mig är han favorit på gruset nu.
Senast redigerad av terribilis 2013-03-18 kl. 10:07.
Citera
2013-03-20, 09:33
Medlem
pirates avatar
Är det inte dags för svenskorna att lägga racketen på hyllan?
Både Sofia och Johanna blir fan sämre och sämre för varje turnering.
Lunkar på ihopp om vad, tjäna lite pengar?
Bättre att det får ett jobb inom svensktennis och gör mer nytta där...
Citera
2013-03-20, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Är det inte dags för svenskorna att lägga racketen på hyllan?
Både Sofia och Johanna blir fan sämre och sämre för varje turnering.
Lunkar på ihopp om vad, tjäna lite pengar?
Bättre att det får ett jobb inom svensktennis och gör mer nytta där...

Ja självklart borde de lägga av när de är topp100-topp50 i världen
Citera
2013-03-20, 14:30
Medlem
Nu drar turneringen i Miami igång snart, tror det börjar på fredag. Skönt att de har flyttat lite närmare Sverige så man slipper sitta uppe hela natten för att se på matcherna.

Det känns som att det blir en repris på förra årets final. Djokovic och Murray, ska bli intressant att se. Djokern har två raka segrar i denna turnering men Murray har vunnit den 2009 så det kan nog bli en riktig batalj där. Nu lär Murray spela bättre tror jag också, han brukar vara lite seg när han har haft ett uppehåll. Han är inte riktigt som Nadal och Djokovic där. Nu har han en turnering bakom sig så nu är han nog redo att utmana Djokovic.

Ska bli intressant att se vad Anderson kan göra också, tror han har bra chans att gå långt igen, jag tror en del på honom i år han har spelat bra hittills denna säsong.

En masters utan både Federer och Nadal, när hände det senast?

Murray blir ny världstvåa om han vinner turneringen så han har bra anledning till att verkligen ge allt han har.
Senast redigerad av terribilis 2013-03-20 kl. 15:03.
Citera
2013-03-20, 21:17
Medlem
Cilangs avatar
Då har även dubbellottningen kommit! Vid en första anblick ser det intressantare ut än förra veckans dubbelturnering som i vanliga fall (enligt mig i alla fall) brukar vara årets bästa dubbelturnering. En del intressanta par får jag säga. Mirnyi och Youzhny ska spela ihop, antar att det beror på att Tecau fortfarande är skadad. De möter Bryans i första och det blir säkert en kanonmatch, fast den kommer väl inte sändas. Bröderna Harrison spelar ihop och de möter Nielsen och Dimitrov. Man får hålla på dansken där... Tomic och Hewitt spelar ihop! Trodde de ogillade varandra? De får dock en tuff match i första mot Dodig och Melo. Sen har vi vår egna svensk och jag tycker de har fått en ganska bra lottning! Spelar de bra så når de kvarten, även om de har rätt svåra matcher innan, speciellt om de skulle möta Tipsarevic/Kubot. Paes/Llodra! Den uppställningen har jag länge velat se, synd bara att de lottas så tidigt mot Bryans. Tror dock de har en god chans att vinna mot dem, förutsatt att de kan spela ihop sig någorlunda. Får hoppas att i alla fall några dubbelmatcher sänds...
Citera
2013-03-20, 22:33
Medlem
Turneringen är visst i full fart redan, verkar inte finnas några TV-sändingar än dock

Davydenko kämpar emot Lorenzi just nu, han torskade faktiskt lite oväntat i deras tidigare möte förra året. Lorenzi verkar även vara i ganska bra form just nu.
Senast redigerad av terribilis 2013-03-20 kl. 22:36.
Citera
2013-03-20, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Då har även dubbellottningen kommit! Vid en första anblick ser det intressantare ut än förra veckans dubbelturnering som i vanliga fall (enligt mig i alla fall) brukar vara årets bästa dubbelturnering. En del intressanta par får jag säga. Mirnyi och Youzhny ska spela ihop, antar att det beror på att Tecau fortfarande är skadad. De möter Bryans i första och det blir säkert en kanonmatch, fast den kommer väl inte sändas. Bröderna Harrison spelar ihop och de möter Nielsen och Dimitrov. Man får hålla på dansken där... Tomic och Hewitt spelar ihop! Trodde de ogillade varandra? De får dock en tuff match i första mot Dodig och Melo. Sen har vi vår egna svensk och jag tycker de har fått en ganska bra lottning! Spelar de bra så når de kvarten, även om de har rätt svåra matcher innan, speciellt om de skulle möta Tipsarevic/Kubot. Paes/Llodra! Den uppställningen har jag länge velat se, synd bara att de lottas så tidigt mot Bryans. Tror dock de har en god chans att vinna mot dem, förutsatt att de kan spela ihop sig någorlunda. Får hoppas att i alla fall några dubbelmatcher sänds...

Oj vad jag önskar att Llodra bara kunde strunta i dubbeln och satsa helt på singel åtminstone för en säsong. Han har ju nåt problem med kroppen också eftersom han blir tvungen att lämna WO lite då och då. Nu är han i skaplig form i singel i alla fall. Rolig spelare att följa, skulle vilja se mer spelare som spelar som honom. Älskar hans överdrivet offensiva spel, det är bra variation mot alla baslinjedunkare på dagens tour.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in