2012-10-17, 15:31
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Kan någon förklara för mig varför i h-vete denne Patrik inte platsade i Sveriges senaste DC-matcher?

Han har inte spelat alls på sistonde, tydligen haft problem med handleden.
Citera
2012-10-17, 15:36
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skump8883
Vem har skrivit att Federer knappt tränar?

Ingen här men det är allmänt känt och också något jag noterat när jag varit på tävlingar och sett spelare träna.
Citera
2012-10-17, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Han har inte spelat alls på sistonde, tydligen haft problem med handleden.
Ok, får hoppas att han kan bjuda ryssen på lite motstånd ikväll
Citera
2012-10-17, 17:01
Medlem
Citat:
Ingen här men det är allmänt känt och också något jag noterat när jag varit på tävlingar och sett spelare träna.

Jaha du var allvarlig, trodde du drev för att jag skrev att han var en talang.

Vad jag minns så tränade Hingis typ ingenting i början heller, utan tävlade sig i form. Vissa har det bra.
Citera
2012-10-17, 17:53
Medlem
Cilangs avatar
Fan vad kul Stockholm Open har varit hittils! Siljeström piskade Brunström idag också. Även om Baker gjorde typ hela jobbet så måste det vara jävligt skönt för Siljeström, har han ens slagit Brunström förut? Förresten kul att se Bergevi/Simonsson också, de spelade ganska bra tycker jag. Hur gamla är de?
Ikväll tippar jag på att Rosenholm får storpisk, typ 6-2 6-1. Men ska i alla fall bli grymt kul att se matchen!
Citera
2012-10-17, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Fan vad kul Stockholm Open har varit hittils! Siljeström piskade Brunström idag också. Även om Baker gjorde typ hela jobbet så måste det vara jävligt skönt för Siljeström, har han ens slagit Brunström förut? Förresten kul att se Bergevi/Simonsson också, de spelade ganska bra tycker jag. Hur gamla är de?
Ikväll tippar jag på att Rosenholm får storpisk, typ 6-2 6-1. Men ska i alla fall bli grymt kul att se matchen!
Dom är 94or, http://www.atpworldtour.com/Rankings/Doubles.aspx?d=15.10.2012&r=0&c=SWE
Baker är väl årets stora överraskning?
Citera
2012-10-17, 19:19
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skump8883
Jaha du var allvarlig, trodde du drev för att jag skrev att han var en talang.

Vad jag minns så tränade Hingis typ ingenting i början heller, utan tävlade sig i form. Vissa har det bra.

Det är mycket möjligt att Federer tränade hårt som junior och sen vet jag faktiskt inte hur hårt han tränar mellan tävlingarna och mellan säsongerna. Under själva tävlingarna tränar han i alla fall mycket lite.
Citera
2012-10-17, 19:21
Medlem
Citat:
Det är mycket möjligt att Federer tränade hårt som junior och sen vet jag faktiskt inte hur hårt han tränar mellan tävlingarna och mellan säsongerna. Under själva tävlingarna tränar han i alla fall mycket lite.
Han behöver inte träna så mycket, han kan spela tennis.
Citera
2012-10-17, 19:41
Medlem
Citat:

Jag var allvarlig. Hingis tränade typ ingenting och jag skulle bli förvånad om en ung Federer tränade överdrivet mycket också. Tycker förövrigt det är väldigt läckert med spelare som knappt behöver träna utan lever på sin talang och utsökta teknik och utklassar motståndarna ändå.
Citera
2012-10-17, 21:49
Medlem
Mich13s avatar
Att jämföra träning under turnering samt med vad man gör när man inte spelar turnering är ju som att jämföra träning under försäsong eller undersäsong i t.ex fotboll eller hockey. Är ju inte alls samma sak.

Men en sak jag undrar... varför spelar en Moskva-kille som Youzhny i Stockholm när det just nu spelas en turnering i hans hemstad? Jättemärkligt, är det en konflikt?
Citera
2012-10-17, 22:15
Medlem
Cilangs avatar
Dags att föra in lite (o)hederlig flashback-anda i tennistråden!

http://vamosrafa.se/blogs/vamosrafa/2012/10/forklaringen

Sveriges största tennisbloggare skriver en del underliga grejer om några av våra bästa tennisspelare. Man får inte diskutera om vilka det rör sig om på hans blogg, så då tänkte jag att vi tar det här. Vad jag är nyfiken på:
  • Vem åkte fast för rattfylla och vem var med honom i bilen?
  • Vilka festade lite för hårt i Jönköping?
  • Vilka åker till Turkiet och blandar futures med "alkohol, flickor, samt andra droger"?

Någon som vet? Jag blev i alla fall rätt nyfiken. Har alltid tyckt det är konstigt att vi inte är så bra längre, men om våra bästa spelare håller på så här börjar man ju nästan förstå varför. Låter ju i och för sig som ett inte allt för tokigt jobb. Lira tennis och kröka liksom...
Citera
2012-10-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Att jämföra träning under turnering samt med vad man gör när man inte spelar turnering är ju som att jämföra träning under försäsong eller undersäsong i t.ex fotboll eller hockey. Är ju inte alls samma sak.

Men en sak jag undrar... varför spelar en Moskva-kille som Youzhny i Stockholm när det just nu spelas en turnering i hans hemstad? Jättemärkligt, är det en konflikt?

Antar att han jämförde med andra spelare? För det är väl uppenbart att man lättar på träningen under turneringarna och fokuserar på att lägga all kraft på matcherna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in