Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Visst, det är ju ingen som tvingar någon att spela mer än 18 turneringar men det är fortfarande ett väldigt tätt schema och väldigt kort vila. För mig som åskådare så är det bra, även fast jag hellre hade sett lite mer grästennis. Men jag kan mycket väl förstå att många spelare tycker det är lite för hårt schema. Jag tror faktiskt att man skulle se mer utveckling hos många spelare om de fick lite mer tid på sig att förbereda sig inför säsongen, det är ju inte mycket tid vi pratar om, kanske en eller två veckor mer.
Sen tycker jag inte att det ska finnas några ATP-turneringar som slutar dagen innan en grand slam börjar.
Tja, det är en penningfråga, normalt 2-3 ATP-turneringar veckan innan GS, ställa in dom gånger fyra är ju 8-10 turneringar, saken är väl att man bara vill ha 250-turneringar veckan innan, alltså valfritt
att delta. Klart att motståndet i dessa turneringar är svagare, det är ju t.ex kval samtidigt.
Det hade ju betytt att 2-3 grästurneringar mindre.
Utveckling vet jag inte, finns inte så många nya slag som man kan göra eller tekniker, hoppserven med tvåhandsracket är väl senaste, fast det blev ju inte nån succé tyvärr...