2012-05-13, 12:34
Medlem
Nytt servrekord (263 km/h) av australiensaren Sam Groth (rankad 300 nånting) i en challengerturnering i Busan. Inte för att hans serv var till någon större nytta dock i och med att han åkte ut redan i andra omgången mot en vitryss (rankad 200 nånting).
Citera
2012-05-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Nytt servrekord (263 km/h) av australiensaren Sam Groth (rankad 300 nånting) i en challengerturnering i Busan. Inte för att hans serv var till någon större nytta dock i och med att han åkte ut redan i andra omgången mot en vitryss (rankad 200 nånting).

Haha fräckt, nåt för Raonic att bita i, jag tror han kan komma upp i det också under samma förutsättningar i och med att han fortfarande är ung, han har mycket tid på sig. Han har ju servat 251 kmh inomhus, dvs ingen medvind.

Det är roligt att se spelare som Pim Pim, Isner och Raonic, som faktiskt kan spela tennis också, de är livsfarliga att möta för toppspelarna. Karlovic har dock den bästa förstaserven i min bok men han är ingen vidare tennisspelare jämfört med tidigare nämna spelare. Nu har jag inte sett denna snubbe dock, kan ju hända att han har den bästa serven, men det vore konstigt om han hade det, han borde vara rankad högre i så fall.
Citera
2012-05-13, 16:54
Medlem
Ajskrims avatar
Federers hjärnsläppsslag vid 30-30 i egna serven kan ha kostat honom första set. Med det sagt så spelar Berdych riktigt bra.
Citera
2012-05-13, 17:22
Medlem
Vilken kanonstart för Berdych. Jag tror inte att Federer kommer att "bryta" hans serv idag, jag tror endast att Berdych kan ge Federer ett break idag. Om han inte gör det, utan fortsätter att spela så här koncetrerat så tror jag enda chansen Federer har är två tie-break. Men det är klart ju längre matchen går ju tröttare bör Berdych bli så det kanske finns en chans trots allt men det kommer bli svårt för Federer om Berdych servar och spelar så offensivt som han gjort hittills.
Citera
2012-05-13, 17:33
Medlem
Vad bra att jag sa det där, då slutade han att serva bra. Blir bättre match nu när Federer är varm
Citera
2012-05-13, 17:35
Medlem
Ajskrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Vad bra att jag sa det där, då slutade han att serva bra. Blir bättre match nu när Federer är varm
Well den tendensen kom ju redan i slutet på första. Men Federers känsla i det "lilla" spelet har inte kommit helt ännu
Citera
2012-05-13, 17:38
Medlem
Berdych visar återigen vilken gentleman han är
Citera
2012-05-13, 18:21
Medlem
Ajskrims avatar
En lätt miss på attackslaget, en boll på utsidan av linjen samt ett dubbelfel. Receptet för att bryta fram till 1-1 i set. Maestro bör ta hem det nu, men som det oftast är så avgör de små detaljerna.
Citera
2012-05-13, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajskrim
En lätt miss på attackslaget, en boll på utsidan av linjen samt ett dubbelfel. Receptet för att bryta fram till 1-1 i set. Maestro bör ta hem det nu, men som det oftast är så avgör de små detaljerna.

Federer är fortfarande favorit, det har han varit hela tiden, innan matchen och under hela matchens gång. Men jag tycker Berdych spelar otroligt bra och tar han hem det så blir jag inte ett dugg förvånad. Men jag hoppas på Federer, hade varit roligt om han kunde stöka till seedingen i FÖ lite. Djokovic mot Nadal i semi vore roligt att se
Citera
2012-05-13, 18:46
Medlem
Ajskrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Federer är fortfarande favorit, det har han varit hela tiden, innan matchen och under hela matchens gång. Men jag tycker Berdych spelar otroligt bra och tar han hem det så blir jag inte ett dugg förvånad. Men jag hoppas på Federer, hade varit roligt om han kunde stöka till seedingen i FÖ lite. Djokovic mot Nadal i semi vore roligt att se
Ja framför allt skulle Federer må bra av möjligheten att slippa möta Nadal i franska för att vinna turneringarna. Matchstatistiken mot Nadal på grus är ju inte helt övertygande...
Citera
2012-05-13, 19:28
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajskrim
Ja framför allt skulle Federer må bra av möjligheten att slippa möta Nadal i franska för att vinna turneringarna. Matchstatistiken mot Nadal på grus är ju inte helt övertygande...

För att vara garanterad att slippa Nadal i semi måste han åt förstaplatsen och det är väl knappast teoretiskt möjligt såhär nära inpå FÖ.

All heder åt Berdych, med lite mer flyt hade han vunnit idag.
Citera
2012-05-13, 19:34
Medlem
Ajskrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
För att vara garanterad att slippa Nadal i semi måste han åt förstaplatsen och det är väl knappast teoretiskt möjligt såhär nära inpå FÖ.

All heder åt Berdych, med lite mer flyt hade han vunnit idag.
Fast då förutsätter du ju att även Nadal går om Djokovic, vilket hursomhelst självklart inte kommer/kan inträffa innan FÖ.

Imponerande mentalt att sätta tre raka ess av Berdych, synd att han följde upp med två dubbelfel. Federer förbi Nadal för första gången sedan, ja när då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in