2012-02-24, 11:47
Medlem
HandsomeDans avatar
Det är hans andra ATP-turnering. I den första åkte han ut direkt i kvalet. Nu har han fem segrar här i Marseille och på dessa har han vunnit sinnessjuka 89% av sina förstaservar. Han är ett monster! Dock så lär han behöva utveckla resten av sitt spel om han ska kunna bli topp-10 i framtiden.
Citera
2012-02-24, 14:30
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evreka
nej, jag menade inte angående sviten. jag menade ihuvudtaget att små turneringar är ingenting federers rivaler pratar om. federers rivaler har slam final efter slam final.

har inte riktigt heller förstått varför alla överskattar murray hela tiden? om han slog novak i semin, så skulle ändå rafa äta upp honom levande i finalen... bättre för murray att förlora en semi än en final...

Vem är det som överskattar Murray? Dom flesta i den här tråden är väl helt överens om att han är ett par snäpp sämre än både Djokovic och Nadal, fram för allt mentalt.

Kan du inte berätta vem till som är överskattad? Det är så himla intressant att läsa.
Citera
2012-02-24, 17:38
Medlem
Pretenders avatar
Kan inte Roddick ta och lägga ner, blir deprimerad bara jag ser honom.

Nu rankad 27...
Senast redigerad av Pretender 2012-02-24 kl. 17:41.
Citera
2012-02-24, 18:02
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Kan inte Roddick ta och lägga ner, blir deprimerad bara jag ser honom.

Nu rankad 27...

Ingen vidare start på året för den hetlevrade jänkaren. Svårt att ta sig tillbaka efter skadeproblem, vrist och knän. Han brukar leverera bra resultat i staterna, men inte ens där är han bra. Han måste snabbt hitta en vinnande väg tillbaka, annars kan det gå snabbt utför med karriären. Jag brukar ibland fundera på vad dom hade hänt med hans fortsatta karriär om han haft marginalerna med sig den där Wimbledon-finalen -09. Förutom bra spel i några få turneringar har han inte riktigt varit sig lik sen dess.
Senast redigerad av Castlevania 2012-02-24 kl. 18:10.
Citera
2012-02-24, 19:14
Medlem
Yay, Sofia till sin fjärde WTA-final i singel, tre i Memphis och en i Quebec!
Finalmotståndare är inte klart ännu, 7 raka matcher nu.
Llodra fick jobba för att slå Olivetti, men tog det i två set.
Senast redigerad av Alessandro 2012-02-24 kl. 19:24.
Citera
2012-02-24, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Ingen vidare start på året för den hetlevrade jänkaren. Svårt att ta sig tillbaka efter skadeproblem, vrist och knän. Han brukar leverera bra resultat i staterna, men inte ens där är han bra. Han måste snabbt hitta en vinnande väg tillbaka, annars kan det gå snabbt utför med karriären. Jag brukar ibland fundera på vad dom hade hänt med hans fortsatta karriär om han haft marginalerna med sig den där Wimbledon-finalen -09. Förutom bra spel i några få turneringar har han inte riktigt varit sig lik sen dess.

Ja verkligen, fick stryk av Lu följande år.

Nej jag tror faktiskt att Roddick är slut, möjligtvis kan han blixtra till en vecka och vinna en titel, kanske! Men han kommer inte att ta sig tillbaka till topp10 tror jag. Isner är nästa jänkare att bryta sig in på topp10, sen om han kan stanna där elelr inte återstår att se. Han är redan nära, vinner han i Memphis så är han nästan där, han kan möjligtvis få möta Raonic i finalen, en match jag tror han vinner i så fall, Raonic returnerar inte tillräckligt bra för att slå Isner.

Men angåend Roddick, jag tycker nästan synd om honom att han inte lyckades vinna den finalen mot Federer, det var garanterat hans sista chans på en till grand slam.

Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Yay, Sofia till sin fjärde WTA-final i singel, tre i Memphis och en i Quebec!
Finalmotståndare är inte klart ännu, 7 raka matcher nu.
Llodra fick jobba för att slå Olivetti, men tog det i två set.

Sofia servade grymt bra från slutet av första och igenom andra set. Hon hade nog inte vunnit om hon hade servat sämre. Gäller att hon fortsätter så, gör hon det så tror jag hon tar hem det.
Citera
2012-02-24, 20:19
Medlem
Pretenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Jag brukar ibland fundera på vad dom hade hänt med hans fortsatta karriär om han haft marginalerna med sig den där Wimbledon-finalen -09.

Jag kommer aldrig glömma den missade höga FH-volleyn vid setboll andra set TB. Bittert är bara förnamnet. Vill verkligen att han ska göra ytterligare en deep run i en slam, men just nu känns det osannolikt.
Senast redigerad av Pretender 2012-02-24 kl. 20:24.
Citera
2012-02-25, 01:11
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nej jag tror faktiskt att Roddick är slut, möjligtvis kan han blixtra till en vecka och vinna en titel, kanske! Men han kommer inte att ta sig tillbaka till topp10 tror jag. Isner är nästa jänkare att bryta sig in på topp10, sen om han kan stanna där elelr inte återstår att se. Han är redan nära, vinner han i Memphis så är han nästan där, han kan möjligtvis få möta Raonic i finalen, en match jag tror han vinner i så fall, Raonic returnerar inte tillräckligt bra för att slå Isner.

Men angåend Roddick, jag tycker nästan synd om honom att han inte lyckades vinna den finalen mot Federer, det var garanterat hans sista chans på en till grand slam.

Jag är rädd att du har rätt. Roddick får mycket svårt att ta sig tillbaka till topp 10. Han får vara glad om han ens återvänder till topp 20. Federer äger verkligen Roddick. Visste att övertaget var massivt. Då jag kollade upp H2H såg jag till min förbluffelse att det står hela 21-2 till Federers fördel, bland annat 3 Wimbledon finaler har jänkaren torskat. Federer har varit för bra för sina motståndare och kört över dem med skördetröska utan pardon! Roddick, Hewitt, Safin mfl hade vunnit många flera GS om inte denna Roger spelat samtidigt.

Då det gäller Isner åkte han på en snöplig förlust. Oväntat, men är det nåt Isner ogillar är det bra returtagare. Melzer har mycket erfarenhet från dubbelspel och har kapacitet.

Jag tror det bara är en tidsfråga innan Isner och Fish byter plats på rankingen. Sen kan Isner klättra ytterligare en eller ett par placeringar, samtidigt som Fish kan tappa på rankingen. Har en känsla att Fish får svårt att upprepa de fina resultaten från 2010-2011.

Nämen det ser inte så ljust ut för USA. Bakom Isner finns Young som blandar och ger. Är för ojämn i dagsläget. Harrison och Sweeting borde bli topp 50 inom kort. Dock känns det som de har mycket att jobba med. Querrey som låg på plats 99 före Memphis har kapacitet med sin serve. Har legat 17 och hör hemma på topp 20. Dock är han ingen personlig favorit. Har ingen karisma och lever mycket på serven. Möjligen kan Fish spela upp sig på HC i staterna längre fram. Men han känns helt klart på väg utför i karriären.

Även om jag inte är nån stor amerika-vän hoppas jag det går bra för dem. Det gynnas tennisen av. Sporten får större uppmärksamhet och intresse medialt.
Senast redigerad av Castlevania 2012-02-25 kl. 01:15.
Citera
2012-02-25, 09:45
Medlem
Wow!! Melzer lyckades slå Isner i tie-break. Det är bra gjort för precis vem som helst för där är han riktigt bra.

Angående Fish så är jag inte riktigt säker, jag trodde redan förra säsongen att han skulle få svårt att upprepa 2010 års framgångar (som till och med var mindre) men då gjorde han en ännu bättre säsong. Jag tror mycket väl han kan ligga kvar där en säsong till faktiskt, samma sak gäller David Ferrer. Dock så tror jag Del Potro kommer att gå om båda två.

Fish är dock inte på väg utför i karriären, han är faktiskt på toppen av sin karriär. Men det är klart, om man är på toppen så kan man ju bara vara på väg ner, dock har jag inte sett någonting som tyder på att han skulle vara på väg ner. Att åka till Schweiz och slå Wawrinka på grus i en femsetare, när ens klart sämsta underlag är grus är inget man gör om man är i dålig form.

På tal om grusspel så verkar Nishikori verkligen vilja bli bättre på det, har spelat på grus nu när han lätt hade kunnat valt HC istället. Verkar som han verkligen vill göra bra ifrån sig i Europa i år och utmana om en topp10-placering, kul att se spelare som försöker utvecklas istället för att bara köra på mer säkra kort.
Senast redigerad av terribilis 2012-02-25 kl. 09:53.
Citera
2012-02-25, 12:09
Medlem
HandsomeDans avatar
Melzer var helt magisk inatt! Gjorde den ena returen värre än den andra, Isner bara skakade på huvudet till slut. Hoppas stenhårt på Raonic - Melzer i final, om Melzer kan returnera likadant då kan det bli riktigt underhållande.

Del Potro - Tsonga om ett par timmar får väl räknas som dagens höjdpunkt, tror Tsonga drar längsta strået där på hemmaplan. Tycker del Potro såg lite sliten ut igår mot Gasquet, har ju blivit mycket matchande för honom på sistone.

Kul också med final för Arvidsson, någon som vet om den går att se någonstans?
Citera
2012-02-25, 15:43
Medlem
Citat:
Roger Federer har 16 GS-titlar, mer än någon annan och det var rätt många finaler i rad där också
det jag försöker säga är, folk tror fortfarande federer är federer. han är inte bäst längre och kmr aldrig att vara det igen..
Citera
2012-02-25, 16:50
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Fish är dock inte på väg utför i karriären, han är faktiskt på toppen av sin karriär. Men det är klart, om man är på toppen så kan man ju bara vara på väg ner, dock har jag inte sett någonting som tyder på att han skulle vara på väg ner. Att åka till Schweiz och slå Wawrinka på grus i en femsetare, när ens klart sämsta underlag är grus är inget man gör om man är i dålig form.

Jag tänkte närmast på att han inte sett lika bra ut i år. Förluster mot spelare som Olivetti, Falla i AO och Tomic. Spelare som han normalt sett ska besegra. Segern mot Wawrinka var stark, men schweizaren är inte i närheten av lika bra som då han låg på plats 9. Visst, det är ännu tidigt på säsongen och det kan vara en tillfällighet efter ett fåtal matcher. Dock kan det vänta en tuff tid framöver på gruset. Vi får se. Jag vill att det ska gå bra för amerikanerna så hoppas jag har fel.
Senast redigerad av Castlevania 2012-02-25 kl. 16:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in