Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nej jag tror faktiskt att Roddick är slut, möjligtvis kan han blixtra till en vecka och vinna en titel, kanske! Men han kommer inte att ta sig tillbaka till topp10 tror jag. Isner är nästa jänkare att bryta sig in på topp10, sen om han kan stanna där elelr inte återstår att se. Han är redan nära, vinner han i Memphis så är han nästan där, han kan möjligtvis få möta Raonic i finalen, en match jag tror han vinner i så fall, Raonic returnerar inte tillräckligt bra för att slå Isner.
Men angåend Roddick, jag tycker nästan synd om honom att han inte lyckades vinna den finalen mot Federer, det var garanterat hans sista chans på en till grand slam.
Jag är rädd att du har rätt. Roddick får mycket svårt att ta sig tillbaka till topp 10. Han får vara glad om han ens återvänder till topp 20. Federer äger verkligen Roddick. Visste att övertaget var massivt. Då jag kollade upp H2H såg jag till min förbluffelse att det står hela 21-2 till Federers fördel, bland annat 3 Wimbledon finaler har jänkaren torskat. Federer har varit för bra för sina motståndare och kört över dem med skördetröska utan pardon! Roddick, Hewitt, Safin mfl hade vunnit många flera GS om inte denna Roger spelat samtidigt.
Då det gäller Isner åkte han på en snöplig förlust. Oväntat, men är det nåt Isner ogillar är det bra returtagare. Melzer har mycket erfarenhet från dubbelspel och har kapacitet.
Jag tror det bara är en tidsfråga innan Isner och Fish byter plats på rankingen. Sen kan Isner klättra ytterligare en eller ett par placeringar, samtidigt som Fish kan tappa på rankingen. Har en känsla att Fish får svårt att upprepa de fina resultaten från 2010-2011.
Nämen det ser inte så ljust ut för USA. Bakom Isner finns Young som blandar och ger. Är för ojämn i dagsläget. Harrison och Sweeting borde bli topp 50 inom kort. Dock känns det som de har mycket att jobba med. Querrey som låg på plats 99 före Memphis har kapacitet med sin serve. Har legat 17 och hör hemma på topp 20. Dock är han ingen personlig favorit. Har ingen karisma och lever mycket på serven. Möjligen kan Fish spela upp sig på HC i staterna längre fram. Men han känns helt klart på väg utför i karriären.
Även om jag inte är nån stor amerika-vän hoppas jag det går bra för dem. Det gynnas tennisen av. Sporten får större uppmärksamhet och intresse medialt.