2012-03-17, 23:27
Medlem
Isner kanske inte kommer bli en stabil topp5-spelare men jag tror nog att han kan nå dit som topprank i sin karriär.

Stabil topp10-seplare under en längre tid, typ mellan 8-10 tror jag definitivt att han kan bli.
Citera
2012-03-17, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Okej, Isner servade riktigt bra idag men det förväntar jag mig av honom. Däremot så är hans forehand rena lotteriet, han brännet på tok för många enkla bollar där han förivrar sig och tar i för mycket. Ska Isner bli en top 5 spelare så måste han bli mycket bättre på att kontrolera sig när han leder i gamen. Idag slog han bort minst 20 bollar som hade varit givna om han bara tagit det lungt.

Sen tycker jag att han är hopplös i skiljebollar, han tar ledning och sen tappar han direkt, samma sak upprepar sig 50 gånger innan han lyckas avgöra, så mentalt klent kan kan inte spela om man siktar på att bli en stabil top tio spelare.

Ganska bra att ha saker att förbättra om man precis har slagit världsettan och utklassat honom i avgörande tie-break, eller hur?

Mentalt klen håller jag inte med om att han är, han vann världens längsta tennismatch. Han tappar matchboll mot världsettan idag och i det läget så finns det egentligen ingenting som talar för att Djokovic inte ska vända och vinna tie-breaket, men då (som jag ser det) så mer eller mindre utklassar han honom där, det skulle jag inte säga är mentalt svagt. Man får inte glömma att det är Djokovic som står vid andra sidan nät, inte ens Nadal och Federer klarar ju av att avgöra när de har överläge på honom.
Citera
2012-03-17, 23:34
Medlem
Cilangs avatar
Jävlar vilken match det var! Måste vara svårt att spela mot Isner, man får aldrig någon rytm mot sådana servare. Ska bli intressant mellan Rafa och Roger också, men tippar på Nadal i två raka.

Dubbeln ska också bli kul. Det är för jävla dåligt att det inte visats en enda dubbelmatch hittills, trots det grymma startfältet. Gissar på att Marc och Rafa vinner.
Citera
2012-03-18, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ganska bra att ha saker att förbättra om man precis har slagit världsettan och utklassat honom i avgörande tie-break, eller hur?

Mentalt klen håller jag inte med om att han är, han vann världens längsta tennismatch. Han tappar matchboll mot världsettan idag och i det läget så finns det egentligen ingenting som talar för att Djokovic inte ska vända och vinna tie-breaket, men då (som jag ser det) så mer eller mindre utklassar han honom där, det skulle jag inte säga är mentalt svagt. Man får inte glömma att det är Djokovic som står vid andra sidan nät, inte ens Nadal och Federer klarar ju av att avgöra när de har överläge på honom.
Fast dom tre första matchbollarna var i Djokerns serve, han vann första i sin egen serve. Nej, mentalt är det inget fel på LångJohn, snarare att han inte kan spela för mycket. Han har 111kilo att flytta omkring på.
Citera
2012-03-18, 01:17
Medlem
Någon som har koll på vad som händer i Federer - Nadal ??
Citera
2012-03-18, 01:23
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bountyx2
Någon som har koll på vad som händer i Federer - Nadal ??

Dom kom just in på banan, så inte mycket än.

Federer bryter direkt i första set.
Senast redigerad av santacl 2012-03-18 kl. 01:43.
Citera
2012-03-18, 04:03
Medlem
Sundastians avatar
Skönt för Federer att visa att han varit senaste halvårets bästa spelare genom att revanschera sig emot Nadal och förhoppningsvis Isner imorgon som är de enda två han förlorat emot sedan US Open 2011.
Citera
2012-03-18, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Fast dom tre första matchbollarna var i Djokerns serve, han vann första i sin egen serve. Nej, mentalt är det inget fel på LångJohn, snarare att han inte kan spela för mycket. Han har 111kilo att flytta omkring på.

Oj det var en saftig vikt även för en lång man. Känns som han kunde banta några kilon, tror det skulle vara bra för honom. Fem kilo borde han väl kunna gå ner utan att se allt för tunn ut, så han ligger på 106 kg och 206 cm.
Citera
2012-03-18, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sundastian
Skönt för Federer att visa att han varit senaste halvårets bästa spelare genom att revanschera sig emot Nadal och förhoppningsvis Isner imorgon som är de enda två han förlorat emot sedan US Open 2011.

Intressant att se Federer spela nu, han är faktiskt bäst just nu. Det skulle vara roligt om han kunde hålla denna form hela året, eller i alla fall stora delar av året och göra bra ifrån sig i mer masters-turneringar. Bortser man ifrån finalplatsen i FÖ så har han inte så mycket poäng att försvara under våren/sommaren. Fortsätter han med detta spel så kan det hända grejer, han slog ju även Djokovic förra året när Djokovic var som bäst så även om Djokovic skulle höja sig så finns fortfarande chansen.
Senast redigerad av terribilis 2012-03-18 kl. 07:48.
Citera
2012-03-18, 11:16
Medlem
Dom flyttade dubbelfinalen tills idag, så det blir efter Isners final, konstigt nog börjar damerna så det blir inte mycket vila för Isner.
Citera
2012-03-18, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Dom flyttade dubbelfinalen tills idag, så det blir efter Isners final, konstigt nog börjar damerna så det blir inte mycket vila för Isner.

Kommer bli en spännande match tror jag, har Federer som liten favorit i och med att han lär vara otroligt revanschsugen, men med Isner's servande så kan det bli väldigt jämnt, tre tie-break vore något
Citera
2012-03-18, 16:58
Medlem
Mich13s avatar
Tror faktiskt Sharapova slår Azarenka, någon gång tar det slut och är det någon som kan slå Azarenka i år så är det Sharapova. 22-0 är helt sjukt bra, men nu tar det stopp.

Isner kan nog sno ett set absolut, men tror inte det räcker hela vägen. Riktigt kul att han nått så långt dock. Inte lätt med den kroppen och han är ju lite mer av en "lirare" jämfört med t.ex. Karlovic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in