Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Okej, Isner servade riktigt bra idag men det förväntar jag mig av honom. Däremot så är hans forehand rena lotteriet, han brännet på tok för många enkla bollar där han förivrar sig och tar i för mycket. Ska Isner bli en top 5 spelare så måste han bli mycket bättre på att kontrolera sig när han leder i gamen. Idag slog han bort minst 20 bollar som hade varit givna om han bara tagit det lungt.
Sen tycker jag att han är hopplös i skiljebollar, han tar ledning och sen tappar han direkt, samma sak upprepar sig 50 gånger innan han lyckas avgöra, så mentalt klent kan kan inte spela om man siktar på att bli en stabil top tio spelare.
Ganska bra att ha saker att förbättra om man precis har slagit världsettan och utklassat honom i avgörande tie-break, eller hur?
Mentalt klen håller jag inte med om att han är, han vann världens längsta tennismatch. Han tappar matchboll mot världsettan idag och i det läget så finns det egentligen ingenting som talar för att Djokovic inte ska vända och vinna tie-breaket, men då (som jag ser det) så mer eller mindre utklassar han honom där, det skulle jag inte säga är mentalt svagt. Man får inte glömma att det är Djokovic som står vid andra sidan nät, inte ens Nadal och Federer klarar ju av att avgöra när de har överläge på honom.