Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
ATP World Tour-sidan har en intressant artikel angående förutsättningarna för kampen om #1 inför Wimbledon.
http://www.atpworldtour.com/News/Tennis/2012/06/Features/Federer-In-Contention-For-No1.aspx
Ska bli spännande att se lottningen. Hoppas Nadal får Raonic och Nole får Haas tidigt.

Såg den, det var intressant, hade inte lagt märke till att Federer kunde ta den så snabbt faktiskt. Det är faktiskt rimligt att tro på att han kan klara det, han behöver slå Djokovic i en eventuell semi och sedan vinna turneringen, det är inte alls omöjligt med tanke på hur bra han har spelat denna säsong. Jag tror inte att Federer kommer att få något bättre läge än detta att slå Sampras rekord som världsetta. Tror det är lite nu eller aldrig för Federer, vore extremt roligt om han klarade det och en ganska stor skräll också.
Jag tror faktiskt att det är bättre för Raonic om han får Djokovic, för han har redan förlorat mot en storservare i år så vi vet att han kan torska där om han inte spelar bra. Nadal brukar klara sig bra mot storservare dock, senaste jag kan minnas att han förlorade var mot Pim Pim, men då var Nadal inte i närheten av den spelaren han är idag.
Jag skulle helst se att Nadal fick Nalbandian och Haas tidigt och att Raonic lottas mot Murray eller Djokovic tidigt.
Ska bli intressant att se om Tomic kan återupprepa sin bedrift från förra året också med en kvartsfinal. Dimitrov blir också intressant, han spelade ganska bra i Queens. Kevin Andersson tror jag också kan överraska, inte mot topp4 kanske men mycket väl mot resten, han spelade trots allt väldigt bra mot Berdych i Paris. På gräs blir han farlig, han har en grym serve och rör sig förvånansvärt bra för att vara så lång som han är. Tror han till och med kan slå Raonic, Isner och Karlovic i antal äss om han får till servandet.