2012-06-18, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calcitugg
Vilka talanger inom tennisen är det värt att hålla ögonen på just nu?

Vet att Damir Dzumhur har nått stort på gång, kanske nästa jugge som når toppen.

Har inte sett honom spela men han är 20 år nu och han har knappt spelat på ATP-nivå. Om han ska bli bra så måste det nog börja hända grejer ganska snart.

Det finns en del spelare som är i samma ålder som redan har gjort väldigt bra resultat, de som man bör hålla ögonen på just nu inom den närmaste tiden är, Raonic, Tomic och Dimitrov.
Citera
2012-06-19, 09:59
Medlem
Pretenders avatar
ATP World Tour-sidan har en intressant artikel angående förutsättningarna för kampen om #1 inför Wimbledon.
http://www.atpworldtour.com/News/Tennis/2012/06/Features/Federer-In-Contention-For-No1.aspx

Ska bli spännande att se lottningen. Hoppas Nadal får Raonic och Nole får Haas tidigt.
Citera
2012-06-19, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
ATP World Tour-sidan har en intressant artikel angående förutsättningarna för kampen om #1 inför Wimbledon.
http://www.atpworldtour.com/News/Tennis/2012/06/Features/Federer-In-Contention-For-No1.aspx

Ska bli spännande att se lottningen. Hoppas Nadal får Raonic och Nole får Haas tidigt.

Såg den, det var intressant, hade inte lagt märke till att Federer kunde ta den så snabbt faktiskt. Det är faktiskt rimligt att tro på att han kan klara det, han behöver slå Djokovic i en eventuell semi och sedan vinna turneringen, det är inte alls omöjligt med tanke på hur bra han har spelat denna säsong. Jag tror inte att Federer kommer att få något bättre läge än detta att slå Sampras rekord som världsetta. Tror det är lite nu eller aldrig för Federer, vore extremt roligt om han klarade det och en ganska stor skräll också.

Jag tror faktiskt att det är bättre för Raonic om han får Djokovic, för han har redan förlorat mot en storservare i år så vi vet att han kan torska där om han inte spelar bra. Nadal brukar klara sig bra mot storservare dock, senaste jag kan minnas att han förlorade var mot Pim Pim, men då var Nadal inte i närheten av den spelaren han är idag.

Jag skulle helst se att Nadal fick Nalbandian och Haas tidigt och att Raonic lottas mot Murray eller Djokovic tidigt.

Ska bli intressant att se om Tomic kan återupprepa sin bedrift från förra året också med en kvartsfinal. Dimitrov blir också intressant, han spelade ganska bra i Queens. Kevin Andersson tror jag också kan överraska, inte mot topp4 kanske men mycket väl mot resten, han spelade trots allt väldigt bra mot Berdych i Paris. På gräs blir han farlig, han har en grym serve och rör sig förvånansvärt bra för att vara så lång som han är. Tror han till och med kan slå Raonic, Isner och Karlovic i antal äss om han får till servandet.
Senast redigerad av terribilis 2012-06-19 kl. 18:08.
Citera
2012-06-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calcitugg
Vilka talanger inom tennisen är det värt att hålla ögonen på just nu?

Vet att Damir Dzumhur har nått stort på gång, kanske nästa jugge som når toppen.

Bröderna Elias och Mikael Ymer är väl två av Sveriges framtid, tränas ju av Magnus Norman och kan bli riktigt bra!
Citera
2012-06-19, 20:40
Medlem
Vilka här spelar själva? Hur länge har ni spelat och hur bra är ni?
Citera
2012-06-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Vilka här spelar själva? Hur länge har ni spelat och hur bra är ni?

Har spelat sedan 2008 och spelar fortfarande. Kan väl säga att jag är helt okej, hade nog varit väldigt mycket bättre om jag satsat hårdare 08. Då bollade vi mest utan tränare osv. Men senaste året har vi ökat träningstimmarna från 2h/vecka till 6h/vecka när vi fick nya tränaren som är sjukt bra, och börjat tävla! Sjukt kul när man utvecklas
Senast redigerad av galenhezt 2012-06-19 kl. 21:02.
Citera
2012-06-19, 20:57
Medlem
galenhezt: Kul! hur gammal är du?

Jag har själv börjat träna, fast på egen hand. Det är sjukt kul! klart dagens höjdpunkt även fast jag är värdelös.

Jag och kompisen skaffade var sitt rack och tänkte att vi ska ha värsta feta matchen, så vi hyrde en tennisplan i en timme för 180kr. Haha det var veckans misstag, bollarna flög överallt utom innanför linjerna, så vi gav upp.

Nu när sommaren är här brukar jag träna cirka 2 timmar varje morgon och då slår jag bara lätt mot en vägg för att få upp kontrollen. Jag har kollat mycket på Youtube och försökt ta till mig tipsen, och jag tycker redan att jag förbättrats en del jämfört med innan.

Jag funderade på att signa upp på tennis camp nu i sommar.. Det kostade 1500kr för 2 veckor
Citera
2012-06-19, 21:02
Medlem
Citat:
galenhezt: Kul! hur gammal är du?

Jag har själv börjat träna, fast på egen hand. Det är sjukt kul! klart dagens höjdpunkt även fast jag är värdelös.

Jag och kompisen skaffade var sitt rack och tänkte att vi ska ha värsta feta matchen, så vi hyrde en tennisplan i en timme för 180kr. Haha det var veckans misstag, bollarna flög överallt utom innanför linjerna, så vi gav upp.

Nu när sommaren är här brukar jag träna cirka 2 timmar varje morgon och då slår jag bara lätt mot en vägg för att få upp kontrollen. Jag har kollat mycket på Youtube och försökt ta till mig tipsen, och jag tycker redan att jag förbättrats en del jämfört med innan.

Jag funderade på att signa upp på tennis camp nu i sommar.. Det kostade 1500kr för 2 veckor

Härligt, träning ger färdighet! Är 19
Citera
2012-06-19, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galenhezt
Härligt, träning ger färdighet! Är 19

Hur mycket snabbare lär man sig och hur mycket bättre blir man om man skaffar riktig tränare?
Citera
2012-06-19, 22:18
Medlem
Citat:
Hur mycket snabbare lär man sig och hur mycket bättre blir man om man skaffar riktig tränare?

Ganska mycket snabbare, under mitt första år spelade jag utan tränare, och när jag fick tränaren hade jag utvecklats lika mycket under kanske 2 veckor som hela året innan. Men det är väl individuellt men helt klart påverkar tränaren så man får rätt tekniker osv -> man blir mycket bättre om man inte blivit lärd innan. Men har du "rätt" tekniker i ditt spel behöver du nog ingen tränare. Lycka till
Citera
2012-06-19, 23:42
Medlem
Härligt att se att Arvidsson fortsätter att spela stabilt. Hon har faktiskt en jättechans att ta sig till semifinal i Eastbourne denna vecka, möter Rus nu och om hon vinner så blir det U.Radwanska som hon slog för ett par veckor sedan. Vore bra om hon klarade vinna de matcherna, det är långt ifrån omöjliga motståndare.
Senast redigerad av terribilis 2012-06-19 kl. 23:44.
Citera
2012-06-20, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Härligt att se att Arvidsson fortsätter att spela stabilt. Hon har faktiskt en jättechans att ta sig till semifinal i Eastbourne denna vecka, möter Rus nu och om hon vinner så blir det U.Radwanska som hon slog för ett par veckor sedan. Vore bra om hon klarade vinna de matcherna, det är långt ifrån omöjliga motståndare.

Arvidsson är väldigt ojämn, förstår mig aldrig på henne när hon vinner mot top 10-spelare och sen förlorar mot någon sunkig kvalspelare ingen har hört talas om tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in