2012-03-18, 18:12
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Tror faktiskt Sharapova slår Azarenka, någon gång tar det slut och är det någon som kan slå Azarenka i år så är det Sharapova. 22-0 är helt sjukt bra, men nu tar det stopp.

Isner kan nog sno ett set absolut, men tror inte det räcker hela vägen. Riktigt kul att han nått så långt dock. Inte lätt med den kroppen och han är ju lite mer av en "lirare" jämfört med t.ex. Karlovic.

Om det blåser lika mycket som igår är nog Maria chanslös. Hennes uppkast är vindkänsligt.
Citera
2012-03-18, 19:11
Medlem
Citat:
Tror faktiskt Sharapova slår Azarenka, någon gång tar det slut och är det någon som kan slå Azarenka i år så är det Sharapova. 22-0 är helt sjukt bra, men nu tar det stopp.

Isner kan nog sno ett set absolut, men tror inte det räcker hela vägen. Riktigt kul att han nått så långt dock. Inte lätt med den kroppen och han är ju lite mer av en "lirare" jämfört med t.ex. Karlovic.

Inte lite mer heller, väldigt mycket mer faktiskt. Mer än vad Pim Pim var också. Han har högre kapacitet, tror han skulle kunna vinna US Open eftersom det avgörs i tie-break. Dock är som sagt det där med återhämtningen ett litet problem, han borde gå ner typ fem kilo. Men om han ser till att avgöra matcherna snabbt så kanske det kan gå, tyvärr så har han en tendens att bli inblandad i riktigt långa matcher, jag tror det kan bero på att han har sån vinnerskalle, han ger sig aldrig.

Angående damtennisen så är det i alla fall en positiv trend att den som är rankad högst också är den som faktiskt vinner, dock så är det synd att de är de två mest oattraktiva spelarna på touren, ärligt talat vem vill se en match emellan dessa med ljudet på?
Citera
2012-03-18, 19:22
Medlem
Citat:

Azarenka hade stora problem med sin ena fot i Doha och spelade inte Dubai därför, fattar inte varför hon sen går i högklackat som Johanna skrev på sin blogg i Indian Wells, "jättehöga" klackar. Hon verkar inte vara för snäll emot sin kropp.
Isner har mer i reportaoren än Karlovic, var en kul match dom emellan med en asiatisk domare som stod emellan dom vid slantsinglingen....
http://www.youtube.com/watch?v=ZBu-Hz2x3ho
Av svenskarna är ju Siljeström nästan lika lång som Ivo och lika lång som John fast han är mycket ojämnare, han ligger iallafall nu runt 60-strecket i dubbel så helt kass är han inte.
Han väger 15 kilo mindre än John.
Senast redigerad av Alessandro 2012-03-18 kl. 19:33.
Citera
2012-03-18, 19:24
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Inte lite mer heller, väldigt mycket mer faktiskt. Mer än vad Pim Pim var också. Han har högre kapacitet, tror han skulle kunna vinna US Open eftersom det avgörs i tie-break. Dock är som sagt det där med återhämtningen ett litet problem, han borde gå ner typ fem kilo. Men om han ser till att avgöra matcherna snabbt så kanske det kan gå, tyvärr så har han en tendens att bli inblandad i riktigt långa matcher, jag tror det kan bero på att han har sån vinnerskalle, han ger sig aldrig.

Angående damtennisen så är det i alla fall en positiv trend att den som är rankad högst också är den som faktiskt vinner, dock så är det synd att de är de två mest oattraktiva spelarna på touren, ärligt talat vem vill se en match emellan dessa med ljudet på?

När du säger oattraktiva hur menar du då?
Båda tillhör väl toppen helt klart. Mina favoriter är Kirilenko och Ivanovic.
Nej, men allvarligt talat det låter verkligen för jävligt.
Citera
2012-03-18, 19:29
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Azarenka hade stora problem med sin ena fot i Doha och spelade inte Dubai därför, fattar inte varför hon sen går i högklackat som Johanna skrev på sin blogg i Indian Wells, "jättehöga" klackar. Hon verkar inte vara för snäll emot sin kropp.
Isner har mer i reportaoren än Karlovic, var en kul match dom emellan med en asiatisk domare som stod emellan dom vid slantsinglingen....

Hahaha, garvade redan innan klippet bara åt tanken. Jag är faktiskt 1,99 förövrigt !
Citera
2012-03-18, 19:48
Medlem
Citat:
Av svenskarna är ju Siljeström nästan lika lång som Ivo och lika lång som John fast han är mycket ojämnare, han ligger iallafall nu runt 60-strecket i dubbel så helt kass är han inte.
Han väger 15 kilo mindre än John.

Underbart!

De gånger Karlovic har spelat mot Rochus måste också ha sett roligt ut, han är bara 168 cm.
Citera
2012-03-18, 20:43
Medlem
Vika vann som vanligt,nåja, tror inte Thomas får sparken för den skull...
Citera
2012-03-18, 20:44
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Vika vann som vanligt,nåja, tror inte Thomas får sparken för den skull...

Vika spelar fantastiskt! Missade andra set, men första var ju inget snack.
Citera
2012-03-18, 22:42
Medlem
camejos avatar
Federer kunde inte låta Nadals rekord på nitton masterstitlar vara i fred Mästerligt.
Citera
2012-03-18, 23:05
Medlem
Medioker final, var bara första set som var spännande, allt hopp för Isner hängde på att han skulle ta första set, när han förlorade det så förstod man nästan att det var över.

Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Federer kunde inte låta Nadals rekord på nitton masterstitlar vara i fred Mästerligt.

Det är Sampras rankingrekord som är viktigast för Federer tycker jag.

FÖ kan bli intressant om Nadal på något vis skulle tappa lite poäng på gruset innan, det är kanske inte så troligt att det händer, han är ju så bra på grus men om det skulle hända att Federer är seedad tvåa i FÖ och hamnar på samma halva som Murray så kan Federer vinna FÖ igen för jag tror att Djokovic har större chans att slå Nadal än vad Federer har.
Citera
2012-03-18, 23:24
Medlem
Cilangs avatar
Ganska underhållande första set faktiskt. Hoppas den gode John kan fortsätta på det här sättet, det unnar jag honom verkligen, verkar vara en riktigt sympatisk grabb. Dubbelfinal sen också kommer bli intressant. Svårbrutet amerikansk par, men jag gissar ändå på spansk seger.
Citera
2012-03-18, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Ganska underhållande första set faktiskt. Hoppas den gode John kan fortsätta på det här sättet, det unnar jag honom verkligen, verkar vara en riktigt sympatisk grabb. Dubbelfinal sen också kommer bli intressant. Svårbrutet amerikansk par, men jag gissar ändå på spansk seger.
Jo, LongJohn släppte en boll vid nätet som damp ner på baslinjen i kritiskt skede av tiebreaket, sen i andra så klickade hans grundspel, var lite uppgivet. Ingen höjdarmatch, han verkade trött i andra.
Fedex har nu 3 titlar i år, kanske han blir den store titelplockaren iår? JohnMac kan nog se sig omkörd iår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in