2012-03-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Klart att en indian trivs i indian wells Hehe nej men är det någon som vet ifall Nadal har indianskt ursprung eller om det är från andra sidan han har sitt ursprung?

Jag hoppas faktiskt att det blir Isner mot Nadal i finalen, vill se de mötas igen, Isner brukar vara bra mot Nadal.

Fast Djokovic är givetvis storfavorit till att gå till final. Hade även varit roligt att se Federer mot Isner, returmatch från DC-mötet.

Är inte så sugen på att se Djokovic mot Nadal igen faktiskt, har varit rätt mycket finaler dem emellan på sistone, är sugen på att se nåt nytt, i alla fall denna helg.
Isner och Nadal möts i dubbelfinalen iallafall...
Citera
2012-03-17, 20:35
Medlem
Mich13s avatar
Har vi en topp-2 på damsidan nu? Azarenka har ju spelat fantastiskt hela året och samma med Sharapova. Känns som att de två har absolut högst högstanivå. Väldigt besviken på Kvitovas säsong. Hade också högre förhoppningar om Lisicki.

Herrsidan är lika rolig/tråkig som vanligt. Hade önskat någon mer knall, t.ex. att Del Potro slog Federer.
Citera
2012-03-17, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Har vi en topp-2 på damsidan nu? Azarenka har ju spelat fantastiskt hela året och samma med Sharapova. Känns som att de två har absolut högst högstanivå. Väldigt besviken på Kvitovas säsong. Hade också högre förhoppningar om Lisicki.

Herrsidan är lika rolig/tråkig som vanligt. Hade önskat någon mer knall, t.ex. att Del Potro slog Federer.
Kvitova har förlängt sin 30 matcher långa serie inomhus emot Tyskland i Fed Cup, dessutom vann hon Hopeman Cup och gick till semi i Oz open, sen har hon varit sjuk, drog sig ur Dubai och i IW drog hon sig ur dubbeln.
EDIT, jämt emellan Isner och Djokern, inne i tredje set nu.
Senast redigerad av Alessandro 2012-03-17 kl. 21:17.
Citera
2012-03-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13

Hade också hoppats på Del Potro, bara för att få med en till spelare och inte bara samma fyra spelare hela tiden. Men efter att ha sett matchen mot Federer så är det bara konstatera att han har mycket att jobba på, han är verkligen inte samma spelare som slog Federer i USO 2009, inte ens en skugga av det faktiskt. Han ser mentalt mycket svagare ut, i början av matchen så blev han bruten enbart (som jag ser det) pga mental svaghet i och med domarstrulet, han hade otur där men sånt måste man bara skaka av sig. Det är just det som spelare som Nadal och Federer klarar av, det är mycket därför de är två av de bästa någonsin. Nu tror jag visserligen att Delpo hade förlorat matchen ändå, men en sån sak kan faktiskt förstöra en hel match och det förstörde säkerligen första set igår. Det var dock synd att skiten förstöärde första gemet, bollen var solklart ute. Men jag har sett Federer börja med långa servgame flera gånger för att bara spela ut sedan, han är förjävlig på att vinna i såna lägen, har sett samma matchbild mot Söderling ett par gånger.

Sen måste jag ändå säga att Federer imponerar, han spelade bra, det blir tufft för honom att slå sitt hjärnspöke Nadal idag men om han skulle lyckas så vore det väldigt kul om han kunde gå hela vägen för då skulle han nämligen närma sig Nadal på rankinglistan.
Citera
2012-03-17, 21:54
Medlem
Isner gick till final, blir lite poängtapp för ettan.
Citera
2012-03-17, 21:55
Medlem
När man ser Isner spela så kan man inte påstå att USA är inne i nån kris trots allt, han kan mycket väl ta sig in bland topp5. Frågan är om han inte kommer att göra det om han fortsätter att spela på detta sätt.

Han gör alltså 20 äss och 0 dubbelfel idag och det är emot Djokovic, fortsätter han spela på detta sätt så spelar det ingen roll om det är Nadal eller Federer, de kommer få väldigt svårt att slå honom.
Citera
2012-03-17, 21:59
Medlem
Citat:
När man ser Isner spela så kan man inte påstå att USA är inne i nån kris trots allt, han kan mycket väl ta sig in bland topp5. Frågan är om han inte kommer att göra det om han fortsätter att spela på detta sätt.

Han gör alltså 20 äss och 0 dubbelfel idag och det är emot Djokovic, fortsätter han spela på detta sätt så spelar det ingen roll om det är Nadal eller Federer, de kommer få väldigt svårt att slå honom.
Problemet är att han inte kan spela så här många långa matcher på raken, hans stora kropp behöver längre återhämtning, blir intressant att se hur bra han spelar i dubbeln senare idag?
Citera
2012-03-17, 21:59
Medlem
Pretenders avatar
Isner slår sig raka vägen in på topp 10! Bra fart på serven, även med hans mått mätt.

Vilken match, och nu återstår ändå klassikern.
Citera
2012-03-17, 22:02
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Kvitova har förlängt sin 30 matcher långa serie inomhus emot Tyskland i Fed Cup, dessutom vann hon Hopeman Cup och gick till semi i Oz open, sen har hon varit sjuk, drog sig ur Dubai och i IW drog hon sig ur dubbeln.
EDIT, jämt emellan Isner och Djokern, inne i tredje set nu.

Där fick man för det, 7-6 Isner i tredje! Riktigt skoj!
Citera
2012-03-17, 22:26
Medlem
Citat:

Okej, Isner servade riktigt bra idag men det förväntar jag mig av honom. Däremot så är hans forehand rena lotteriet, han brännet på tok för många enkla bollar där han förivrar sig och tar i för mycket. Ska Isner bli en top 5 spelare så måste han bli mycket bättre på att kontrolera sig när han leder i gamen. Idag slog han bort minst 20 bollar som hade varit givna om han bara tagit det lungt.

Sen tycker jag att han är hopplös i skiljebollar, han tar ledning och sen tappar han direkt, samma sak upprepar sig 50 gånger innan han lyckas avgöra, så mentalt klent kan kan inte spela om man siktar på att bli en stabil top tio spelare.
Citera
2012-03-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Okej, Isner servade riktigt bra idag men det förväntar jag mig av honom. Däremot så är hans forehand rena lotteriet, han brännet på tok för många enkla bollar där han förivrar sig och tar i för mycket. Ska Isner bli en top 5 spelare så måste han bli mycket bättre på att kontrolera sig när han leder i gamen. Idag slog han bort minst 20 bollar som hade varit givna om han bara tagit det lungt.

Sen tycker jag att han är hopplös i skiljebollar, han tar ledning och sen tappar han direkt, samma sak upprepar sig 50 gånger innan han lyckas avgöra, så mentalt klent kan kan inte spela om man siktar på att bli en stabil top tio spelare.
Han blir ingen topp5 spelare, han klarar inte fysiskt av det.
Dock är han en skräck att möta i första omgången för alla, tror dom flesta toppspelare är glada att han är så högt rankad.
Citera
2012-03-17, 23:10
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Han blir ingen topp5 spelare, han klarar inte fysiskt av det.
Dock är han en skräck att möta i första omgången för alla, tror dom flesta toppspelare är glada att han är så högt rankad.

Exakt! Men helt klart en outsider. Det får inte vara så att "Big four" är framme i semi i varje turnering. Visst är det underbart att se deras matcher mellan, men på längre sikt är det inget som gynnar tennisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in