2009-11-24, 13:13
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Intressant det där som Fidde nämnde om att ingen hade tackat ja till att vara reserv förrän Ljubicic som är 24:a.
Det var samma sak förra året, då fick dom gå långt i telefonlistan och ringa upp Kiefer om jag inte minns fel..

Man får alltså, som reserv, 70 000 dollar för att vara i London fem dagar och vara beredd på att hoppa in.. just nu är det väl perfekt att vara i London för att julhandla, om inte annat.

Måste hålla med Fidde om att man är gravt bortskämd när man tackar nej till den dealen.

Det har helt säkert att göra med att säsongen är slut. Ponera att du då ska ställa upp som reserv och måste inställa dig mentalt på att kanske behöva spela när du kan ta vara på den lilla ledighet som finns. Hade slutspelet legat någon gång under säsongen så hade det nog varit mer action.

Jag vill i övrigt minnas att man får runt 90-100k SEK bara för att vara med i första omgången av Stockholm open, för att sätta masterssumman i proportion till något. Åtminstone har jag för mig att man fick det för ett antal år sedan, men det får någon gärna bekräfta.
Så de bästa spelarna, vilka är de man ringer upp, tycker förmodligen inte riktigt det är värt besväret för att tjäna ytterligare lite extra pengar.

Sedan är det naturligtvis skillnad på att få en mer eller mindre garanterad plats som Robin, det hade nog de flesta nappat på.
Citera
2009-11-24, 14:20
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:

Måste hålla med Fidde om att man är gravt bortskämd när man tackar nej till den dealen.

Det är en jävla lyx att kunna neka till 500.000 spänn så där utan vidare. Det har verkligen spårat ut med så höga summor. Allt för att slå en bollusling över ett sketet nät. Bortskämda snorungar.

Mötet mellan Verdasco - Del Potro känns vidöppet. Deras första möte för övrigt. Svårtippat. Om Verdasco spelar lika bra som han gjorde mot Federer i 2 set ska han väl ha hyfsad chans?
Citera
2009-11-24, 15:42
Medlem
pirates avatar
Som det ser ut nu så kommer JMDP att krossa Verdasco.
Citera
2009-11-24, 16:07
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Intressant det där som Fidde nämnde om att ingen hade tackat ja till att vara reserv förrän Ljubicic som är 24:a.
Det var samma sak förra året, då fick dom gå långt i telefonlistan och ringa upp Kiefer om jag inte minns fel..

Man får alltså, som reserv, 70 000 dollar för att vara i London fem dagar och vara beredd på att hoppa in.. just nu är det väl perfekt att vara i London för att julhandla, om inte annat.

Sa han så?

Vad händer om typ Nadal bryter efter halva sin andra match? Får då Ljubicic gå in och lira tredje matchen och inte ens ha chans att gå vidare till semin men ändå ha möjlighet att tjäna 120K dollar (för en vinst) samt klättra ytterligare på världsrankingen?

Edit: Vad får man för att ställa upp i detta slutspel? Är det pengar för att man "är schysst" och kommer dit eller enbart stålar om man vinner matcher? Isf tjänar man ju mer på att vara reserv...(kanske)
Citera
2009-11-24, 18:58
Medlem
moviemovies avatar
Fan vad fjolligt av både Djokovic Och Davydenko att inte tacka domaren efter matchen (?). Men kul att de bytte tröjor efter matchen, inte ofta man ser det.

Ser verkligen fram emot kvällens drabbning. Senaste gången de lirade var väl i Cincinnati om jag inte minns fel. Den matchen var Federer grym. Förväntar mig en riktigt bra match ikväll också. Tror dock att Murray kan ta till vara på Federers nonchalans bättre än Verdasco. Verkligen sorgligt/trist att se på när Federer inte verkar vara intresserad av att lira och slår bort så många enkla bollar. Men när han väl tänder till, ja då blir det nog tufft för Murray.

Sen så gillar jag inte snacket kring att Nadal inte kommer komma tillbaka. Alla vet väl hur snacket gick om Federer efter Wimbledon 08'. Och se så fel många hade. Han kom tillbaka och segrade och spöade skiten ur alla. Tror starkt på att Nadal kan göra samma resa. Ge honom lite mer tid så kommer kämpen tillbaka. Är det någon som aldrig ger upp så är det Nadal.
Citera
2009-11-24, 22:08
Medlem
gbajerns avatar
Någon som vet vart man kan se morgondagens robin söderling-match gratis, utan viasat sport, om det går?
Citera
2009-11-24, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gbajern
Någon som vet vart man kan se morgondagens robin söderling-match gratis, utan viasat sport, om det går?

Gör en användare på bet365.com, man kan inte få fullskärm men den är gratis så man ska väl inte gnälla
Citera
2009-11-24, 22:41
Medlem
Brakkans avatar
Murray-Federer 6-3 i första set.
Citera
2009-11-24, 22:59
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Sen så gillar jag inte snacket kring att Nadal inte kommer komma tillbaka. Alla vet väl hur snacket gick om Federer efter Wimbledon 08'. Och se så fel många hade. Han kom tillbaka och segrade och spöade skiten ur alla. Tror starkt på att Nadal kan göra samma resa. Ge honom lite mer tid så kommer kämpen tillbaka. Är det någon som aldrig ger upp så är det Nadal.

Fast att jämföra Nadal och Federer är inte så rätt. Nadal besitter inte samma kvaliteter och har inte samma kvalité i spelet som Federer. Nadals serve måste vässas oerhört mkt ifall han ska ha chansen att komma tillbaka. Även jag som är Nadal-fan tycker att Nadal har förlorat lite av sin kraft i.o.m hans viktnedgång.
Men men det är som du säger, man får ge han lite tid och se hur det utvecklar sig.
Dock tror jag att Nadal borde byta tränare för variation av teknik och lite annat.
Citera
2009-11-24, 23:31
Medlem
Nichosjs avatar
Tre set också mellan Federer och Murray. Det verkar vara en grym prestige i matchen!

Federer spelade oerhört svagt och oinspirerat i första set, men nu är det en helt annan Federer vi ser på banan. Kan Murray vända måntro?
Senast redigerad av Nichosj 2009-11-24 kl. 23:36.
Citera
2009-11-24, 23:47
Medlem
Nån mer som ser matchen streamad och som inte har någon bild just nu?
Citera
2009-11-24, 23:47
Medlem
dr-zekes avatar
Ridå för Murray. Så bra som Federer spelat från slutet av andra tills nu är det bästa han gjort sedan US-Open. Backhanden som varit det stora sorgebarnet ända sedan 2008 ser plötsligt hur solid ut som helst och är ett riktigt vapen nu i bästa 2003-2007-anda!
Senast redigerad av dr-zeke 2009-11-24 kl. 23:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in