Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Intressant det där som Fidde nämnde om att ingen hade tackat ja till att vara reserv förrän Ljubicic som är 24:a.
Det var samma sak förra året, då fick dom gå långt i telefonlistan och ringa upp Kiefer om jag inte minns fel..
Man får alltså, som reserv, 70 000 dollar för att vara i London fem dagar och vara beredd på att hoppa in.. just nu är det väl perfekt att vara i London för att julhandla, om inte annat.
Måste hålla med Fidde om att man är gravt bortskämd när man tackar nej till den dealen.
Det har helt säkert att göra med att säsongen är slut. Ponera att du då ska ställa upp som reserv och måste inställa dig mentalt på att kanske behöva spela när du kan ta vara på den lilla ledighet som finns. Hade slutspelet legat någon gång under säsongen så hade det nog varit mer action.
Jag vill i övrigt minnas att man får runt 90-100k SEK bara för att vara med i första omgången av Stockholm open, för att sätta masterssumman i proportion till något. Åtminstone har jag för mig att man fick det för ett antal år sedan, men det får någon gärna bekräfta.
Så de bästa spelarna, vilka är de man ringer upp, tycker förmodligen inte riktigt det är värt besväret för att tjäna ytterligare lite extra pengar.
Sedan är det naturligtvis skillnad på att få en mer eller mindre garanterad plats som Robin, det hade nog de flesta nappat på.