2011-08-18, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Läs ovan länk vad Fredrik Ljungberg råkade ut för, en fotbollsklubb i Tyskland har förbjudit sina spelare att tatuera sig när dom spelar för dom, en spelare blev sjuk efter en tatuering och var borta
länge.

Ja inte lär det vara nyttigt, men det saknas fortfarande studier på hur det påverkar oss. Ljungberg har alltid haft problem med allergi så det är ingen överraskning att just han råkade ut för något sånt.

Allt jag kan säga är att jag är glad att jag inte har några tatueringar

Skicka länken till Tipsarevic Jag tror nog de allra flesta som tatuerar sig inte har en blekaste aning om eventuella risker.
Citera
2011-08-18, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ja inte lär det vara nyttigt, men det saknas fortfarande studier på hur det påverkar oss. Ljungberg har alltid haft problem med allergi så det är ingen överraskning att just han råkade ut för något sånt.

Allt jag kan säga är att jag är glad att jag inte har några tatueringar

Skicka länken till Tipsarevic Jag tror nog de allra flesta som tatuerar sig inte har en blekaste aning om eventuella risker.
Han är 27 år så han är vuxen, inte mitt problem. Angående hälsa utanför tennisbanan, Ivan Lendl var ingen som gillade gym så mycket, han älskade att cykla, tyvärr så blev han påkörd under en träningsrunda...
Citera
2011-08-18, 18:54
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
http://www.naturalnews.com/022073.html
Professionell, ja vet inte om han tog reda på hälsoproblematiken att tatuera sig på underarmen.

Äh, det är är en överdriven moraldebatt som saknar vetenskaplig grund. Med den inställningen måste du ifrågasätta alla tatuerade idrottsmäns professionalism. Skulle Safin vunnit fler GS-titlar utan solen på ryggen? Knappast. Skulle Zlatans 11 tatueringar göra att han gör förre mål? Hardly.
Citera
2011-08-18, 21:20
Medlem
camejos avatar
Kanske första gången jag tycker synd om Dasco, 6-7 7-6 6-7 (9) nederlag mot Nadal
Senast redigerad av camejo 2011-08-18 kl. 21:22.
Citera
2011-08-18, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Äh, det är är en överdriven moraldebatt som saknar vetenskaplig grund. Med den inställningen måste du ifrågasätta alla tatuerade idrottsmäns professionalism. Skulle Safin vunnit fler GS-titlar utan solen på ryggen? Knappast. Skulle Zlatans 11 tatueringar göra att han gör förre mål? Hardly.

Håller med. Mer studier måste göras helt enkelt.

Jag tror det helt enkelt är individuellt hurvida man blir sjuk eller inte av tatueringar. Som i Ljungbergs fall, han har som sagt problem. Samma sak med allt nästan, rökning orsakar inte cancer heller, det ökar bara risken etc.

Men det är klart har man hela kroppen täckt med tatueringar så ökar väl risken. Men det är det ingen idrottare som har vad jag vet.
Citera
2011-08-19, 04:20
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Kanske första gången jag tycker synd om Dasco, 6-7 7-6 6-7 (9) nederlag mot Nadal

Han slog bort sig så fort han hade chansen att trycka dit Rafa. Klantskalle.
Citera
2011-08-19, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Han slog bort sig så fort han hade chansen att trycka dit Rafa. Klantskalle.

Han är nog inte den starkaste när det drar ihop sig, kommer ihåg under året när han hade 40-0 i egen serv och skulle "bara" avsluta matchen mot Söderling, en kanonretur (uppgiven?) från RS, därefter 2 ev. 3 dubbelfel av spanjoren och matchen vände till R S fördel
Citera
2011-08-19, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Han är nog inte den starkaste när det drar ihop sig, kommer ihåg under året när han hade 40-0 i egen serv och skulle "bara" avsluta matchen mot Söderling, en kanonretur (uppgiven?) från RS, därefter 2 ev. 3 dubbelfel av spanjoren och matchen vände till R S fördel
Speciellt när det står 11-0 till Rafa i matcher innan dom startar så ligger han i underläge.
Citera
2011-08-19, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber

Det var i våras.

Det var helt sjukt med tanke på hur bra han servade fram till det läget. Jag tror aldrig jag har sett en värre mental kollaps på en tennisbana. Man ska veta att Verdasco normalt sett har en väldigt säker förstaserve.
Citera
2011-08-19, 20:49
Medlem
camejos avatar
Vad Nadal gnäller idag..

Yay, härligt Mardy.
Senast redigerad av camejo 2011-08-19 kl. 21:15.
Citera
2011-08-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Vad Nadal gnäller idag..

Yay, härligt Mardy.
Nej, Nadal är inte i bra form, ont i foten och förlust idag emot Fish (första förlusten emot honom).
Citera
2011-08-19, 22:30
Bannlyst
Citat:
Nej, Nadal är inte i bra form, ont i foten och förlust idag emot Fish (första förlusten emot honom).

Fast samtidigt är Fish i sitt livs form och spelar alltid bra i USA. Dock håller jag med om att Nadal minst sagt är i dålig form. Har mycket svårt och se att han ska kunna återupprepa fjolårets "skräll" och ta hem US Open. Man ska förstås aldrig räkna ut honom dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in