2012-02-29, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Tsonga har spelat mycket i år, förra veckan spelade han dubbel och singel, final i dubbel samt semi i singel. Tror att det avgör matchen imorgon, Del Potro har matchat sig själv lite sparsammare bl.a struntat i DC.

De har spelat lika många matcher, 18 st. Räknat innan denna turnering startade.

Tror knappast det är en avgörande faktor, om Tsonga vinner så gör han det bra för Del Potro är ingen idealisk motståndare för honom, Tsonga får problem när han möter aggressiva spelare, bara kolla på hans statistik mot Söderling, det talar sitt tydliga språk, Del Potro är ännu värre för honom egentligen om han spelar som han ska, vilket också deras inbördes möten visar.
Senast redigerad av terribilis 2012-02-29 kl. 23:44.
Citera
2012-03-01, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
De har spelat lika många matcher, 18 st. Räknat innan denna turnering startade.

Tror knappast det är en avgörande faktor, om Tsonga vinner så gör han det bra för Del Potro är ingen idealisk motståndare för honom, Tsonga får problem när han möter aggressiva spelare, bara kolla på hans statistik mot Söderling, det talar sitt tydliga språk, Del Potro är ännu värre för honom egentligen om han spelar som han ska, vilket också deras inbördes möten visar.
Del Potro spelar väl inte dubbel lika mycket?
EDIT, nu kollade jag, av nån dum anledning så räknar inte ATP hemsida med DC matcherna, så det är 13-2 för Tsonga i singel och 13-3 för DP, i dubbel 3-2 för Tsonga och DP 1-1. Alltså fler veckor spelade för Tsonga och fler matcher.
Hursomhelst, Johanna tog första set, vände 2-4 till 6-4.
Senast redigerad av Alessandro 2012-03-01 kl. 02:22.
Citera
2012-03-01, 09:24
Medlem
Både Johanna och Sofia förlorade, dock efter hårda 3-setare.
J lär rasa till 80e plats på rankingen, S ligger väl kvar runt 55e.
Citera
2012-03-01, 09:28
Medlem
Kan bli bra grusmatcher idag. Ferrer mot Andujar och Verdasco mot Almagro.

Jag minns Andujar's galna set mot Nadal i FÖ, man hade inte väntat sig att se sån tennis i den matchen, hoppas han kan nå en sån spelnivå mot Ferrer för då kan det bli en bra match. Verdasco mot Almagro tror jag kan bli riktigt jämn, Verdasco är inte alls lika bra nu men Almagro har tappat mycket set mot spelare han egentligen inte borde göra det, han borde vara lite trött nu så mycket som han har spelat på sistone.
Citera
2012-03-01, 11:37
Medlem
HandsomeDans avatar
Som väntat respass för Sofia inatt. Tyvärr räckte inte heller Johanna till. Det bådar inget vidare för fortsättningen för hennes del. Duque Marino är förvisso helt ok, men det är sådana spelare Johanna bara ska slå på grus om hon ska hålla sig någorlunda på rankingen.

Ferrer-Andujar tror jag kan bli en kort historia, Andujar hade t.o.m. problem med en skadad Florian Mayer igår i en ganska patetisk ursäkt till tennismatch (Mayer höll serve en och Andujar två gånger i sista set, var riktigt, riktigt uselt spel).
Verdasco - Almagro kan bli desto roligare, ja. Tror dock Almagro tar det till slut, han är den bättre spelaren av de två nu för tiden. Frågan är, som du säger, orken.
Citera
2012-03-01, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandsomeDan
Som väntat respass för Sofia inatt. Tyvärr räckte inte heller Johanna till. Det bådar inget vidare för fortsättningen för hennes del. Duque Marino är förvisso helt ok, men det är sådana spelare Johanna bara ska slå på grus om hon ska hålla sig någorlunda på rankingen.

Ferrer-Andujar tror jag kan bli en kort historia, Andujar hade t.o.m. problem med en skadad Florian Mayer igår i en ganska patetisk ursäkt till tennismatch (Mayer höll serve en och Andujar två gånger i sista set, var riktigt, riktigt uselt spel).
Verdasco - Almagro kan bli desto roligare, ja. Tror dock Almagro tar det till slut, han är den bättre spelaren av de två nu för tiden. Frågan är, som du säger, orken.

Okej vad synd, jag såg inte matchen, jag trodde bara att Andujar hade spelat bra eftersom han helt plötsligt hade vunnit två matcher. Synd för tennisen han spelade mot Nadal i FÖ var riktigt bra. Han har inte visat upp det efter det heller, han kanske är sån som inspireras av stora utmaningar.

Jag tror faktiskt Verdasco tar det, tror Almagro är trött, det vore i och för sig en skräll om Verdasco skulle vinna för han är verkligen inte så bra som han var för 1.5-2 år sedan. Men jag tror att Almagro's hårda matchande kommer ta ut sin rätt nu, Verdasco måste vara piggare för han har inte spleat lika mycket och nån jävla gång måste ändå Verdasco göra en bra match känns det som.
Citera
2012-03-01, 13:01
Bannlyst
Regelfråga!

Tittar nu på Murray - Berdych och tänkte på en sak. Vad händer i tennis om en åskådare ropar 'out' innan de andra gör det?

T.ex. en spelare får en boll mot sig och en åskådare ropar 'out' och spelaren släpper den, vad händer då? Om bollen faktiskt är på väg ut men åskådaren ropar före någon annan, räknas poängen då fortfarande?
Citera
2012-03-01, 13:03
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Kan bli bra grusmatcher idag. Ferrer mot Andujar och Verdasco mot Almagro.

Jag minns Andujar's galna set mot Nadal i FÖ, man hade inte väntat sig att se sån tennis i den matchen, hoppas han kan nå en sån spelnivå mot Ferrer för då kan det bli en bra match. Verdasco mot Almagro tror jag kan bli riktigt jämn, Verdasco är inte alls lika bra nu men Almagro har tappat mycket set mot spelare han egentligen inte borde göra det, han borde vara lite trött nu så mycket som han har spelat på sistone.

Det är verkligen på tiden att man fixar Canal+, det här håller verkligen inte. Sitter och glor mycket på Eurosport men man går ju miste om så många matcher hela tiden :/
Citera
2012-03-01, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Det är verkligen på tiden att man fixar Canal+, det här håller verkligen inte. Sitter och glor mycket på Eurosport men man går ju miste om så många matcher hela tiden :/

Har du funderat på att streama?
Citera
2012-03-01, 13:07
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
Regelfråga!

Tittar nu på Murray - Berdych och tänkte på en sak. Vad händer i tennis om en åskådare ropar 'out' innan de andra gör det?

T.ex. en spelare får en boll mot sig och en åskådare ropar 'out' och spelaren släpper den, vad händer då? Om bollen faktiskt är på väg ut men åskådaren ropar före någon annan, räknas poängen då fortfarande?

Om bollen är på väg ut och går ut så räknas inte poängen någonsin. Eller missuppfattar jag dig? Jag tolkar det som att du menar att en i publiken ropar "out" och att den sedan går ut också. Då räknas den självklart som ute. Men om bollen skulle gå in och en spelare släpper den för att någon skrikit högt från läktaren skulle antingen spelaren förlora poängen eftersom att bollen träffat innanför banan eller så skulle poängen spelas om för att det varit någon som stört matchen från läktaren.
Citera
2012-03-01, 13:08
Medlem
Citat:
Regelfråga!

Den ska räknas som vanligt, om en åskadare gör det så bör han bli utkastad från arenan dock. En åskadare är ju en åskådare, det blir inte mål i fotboll bara för att någon i publiken blåser i en visselpipa och pekar på mittpunkten. Samma sak gäller i tennis.

Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS

Det verkar inte som en bra idé tycker jag. Om ingen skulle köpt dessa abonemang så skulle det varit gratis.

Det finns många streams på nätet (inte tillåtet att skriva ut här men sök själv).

Det är ju inte lika bra kvalitet, men som sagt ju mindre stålar betalkanalerna drar in ju billigare måste de göra det för att få kunder, eller dyrare för de som redan har det men då skulle de nog förlora ännu mer i längden.
Citera
2012-03-01, 13:08
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Har du funderat på att streama?

Njaa inte direkt. Hur då menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto