2012-02-29, 13:54
Medlem
Angående Melzer, ja jag vet vad ni menar, jag håller med er i erat resonemang men Smyczek ska han trots allt ta sig förbi, så enkelt är det, annars hör han inte hemma på topp10 igen. Men om han nu var skadad så är det ju en annan sak som sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Trist att det fortsätter gå tungt för Cilic. Torsk mot Nieminen. Bara en vinst 2012. Vi har pratat om honom tidigare. Vissa hävdar att han är överreklamerad, andra inte. Själv tvivlar jag på att han återvänder till topp 10. Han låg rankad 9 för ett par år sen. Skadorna är en stor bov i dramat. Han har dessutom problem att hitta en hygglig lägsta nivå. Den är riktigt dålig. Högsta nivån är som bekant inget fel på. Har bland annat slagit Nadal.

Cilic har varit skadad hela året i stort sett, får han vara skadefri så kommer han nog tillbaka till topp10, i alla fall till topp20 som en stabil spelare. Ingen tvekan om det, såg du hur han spelade förra säsongen? Fyra finaler varav en vinst. Jag tror det inte ska vara några problem för Cilic om han får vara skadefri som sagt.

Att han torskar mot Nieminen i den formen finnen är i nu tycker jag inte är konstigt, jag skulle gärna vilja se den som skulle slå Nieminen efter över en månads skadeuppehåll, om man bortser från topp4 så tror jag nog knappt någon skulle klara det. Tycker det vara bra att han tog ett set.

Han seger mot Nadal ska man inte bry sig så mycket om, den kom när Nadal precis hade tagit sig tillbaka från sitt skadeuppehåll 2009. Då var inte Nadal särskilt bra, han torskade även alla matcher i slutspelet, Nadal spelade inte på sin rätta nivå då med andra ord, det tog ett bra tag innan han kom tillbaka till sin rätta form, typ ett halvår.
Senast redigerad av terribilis 2012-02-29 kl. 13:58.
Citera
2012-02-29, 14:51
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Cilic har varit skadad hela året i stort sett, får han vara skadefri så kommer han nog tillbaka till topp10, i alla fall till topp20 som en stabil spelare. Ingen tvekan om det, såg du hur han spelade förra säsongen? Fyra finaler varav en vinst. Jag tror det inte ska vara några problem för Cilic om han får vara skadefri som sagt.

Jag har sett honom spela flera gånger. Blir inte riktigt klok på hans spel. Vissa matcher spelar han topp 5 tennis, medan spelnivån i andra matcher liknar en topp 50 spelare. Då sprider han bollar till höger och vänster, ett chansartat spel med väldigt många UE. Tror det var i matchen mot Federer i US Open som jag noterade en till sak. Han hann inte med. Visserligen hinner inte många med mot Federer. Men den stora kroppen hann inte ställa sig rätt till bollen vid returer. Han såg fumlig och långsam ut på banan. Serven är också mycket upp och ner. Nåväl. Förmodligen är det skadorna som ställer till det. Han behöver få spela många matcher skadefri för att hitta sin spelnivå. Som jag skrev tidigare behöver han förbättra sin lägsta nivå. Ett bra exempel på en spelare som förbättrat sin lägsta nivå avsevärt är Söderling. Han lyckas vinna många matcher trots att han inte spelar alltför bra. En bra lägsta nivå gör stor skillnad på rankingen.
Senast redigerad av Castlevania 2012-02-29 kl. 14:57.
Citera
2012-02-29, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Jag har sett honom spela flera gånger. Blir inte riktigt klok på hans spel. Vissa matcher spelar han topp 5 tennis, medan spelnivån i andra matcher liknar en topp 50 spelare. Då sprider han bollar till höger och vänster, ett chansartat spel med väldigt många UE. Tror det var i matchen mot Federer i US Open som jag noterade en till sak. Han hann inte med. Visserligen hinner inte många med mot Federer. Men den stora kroppen hann inte ställa sig rätt till bollen vid returer. Han såg fumlig och långsam ut på banan. Serven är också mycket upp och ner. Nåväl. Förmodligen är det skadorna som ställer till det. Han behöver få spela många matcher skadefri för att hitta sin spelnivå. Som jag skrev tidigare behöver han förbättra sin lägsta nivå. Ett bra exempel på en spelare som förbättrat sin lägsta nivå avsevärt är Söderling. Han lyckas vinna många matcher trots att han inte spelar alltför bra. En bra lägsta nivå gör stor skillnad på rankingen.

Ja du har alldeles rätt i det du säger. Men jag ser ingen anledning till varför Cilic inte skulle kunna förbättra dessa saker förutsatt att hans kropp håller, han är fortfarande ung.
Citera
2012-02-29, 16:55
Medlem
Lindstedt/Tecau slog Tipsarevic/Paes, strongt, dom jagar ju nu Paes 7e plats på rankingen, tror att det är möjligt att nå i Key Biscayne först?
Citera
2012-02-29, 18:09
Medlem
HandsomeDans avatar
Roliga kvartsfinaler i Dubai imorgon!
Djokovic - Tipsarevic
Murray - Berdych
Tsonga - Del Potro (Räknar med att Tsonga vinner mot Rosol, 5-0 i första set just nu)
Youzhny - Federer

Blir nog en heldag med tennis imorgon då jag är ledig från jobbet
Citera
2012-02-29, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandsomeDan
Roliga kvartsfinaler i Dubai imorgon!
Djokovic - Tipsarevic
Murray - Berdych
Tsonga - Del Potro (Räknar med att Tsonga vinner mot Rosol, 5-0 i första set just nu)
Youzhny - Federer

Blir nog en heldag med tennis imorgon då jag är ledig från jobbet

Tsonga - Del Potro igen alltså, ska bli intressant att se för dessa två är egentligen de två som kan utmana topp4 i grand slam på allvar.

Berdych tror jag inte har så mycket att hämta mot Murray förutsatt att Murray mår bra, vilket han tydligen inte gjorde igår.

Youzhny - Federer blir nog den bästa matchen att se tror jag. Inte för att det blir jämnt, det tror jag inte, men för att båda spelar rätt snygg tennis. Gillar Youzhny's backhand.
Citera
2012-02-29, 18:34
Medlem
HandsomeDans avatar
Håller med, Federer - Youzhny kan bli rätt skoj och Tsonga - Del Potro blir troligen intressantast och mest spännande. Tror Del Potro vinner igen, han känns strået vassare, åtminstone för tillfället.

Murray - Berdych, där känns det som att mycket är upp till Berdych servande. Han måste serva på sitt bästa för att ens ha en chans. Men om han servar som bäst så har han absolut chansen att rubba Murray.

Djokovic - Tipsarevic känns rätt avslaget. De är ju bra polare, frågan är väl bara hur länge Djokovic vill hålla på.
Citera
2012-02-29, 19:27
Medlem
Citat:
Håller med, Federer - Youzhny kan bli rätt skoj och Tsonga - Del Potro blir troligen intressantast och mest spännande. Tror Del Potro vinner igen, han känns strået vassare, åtminstone för tillfället.

Murray - Berdych, där känns det som att mycket är upp till Berdych servande. Han måste serva på sitt bästa för att ens ha en chans. Men om han servar som bäst så har han absolut chansen att rubba Murray.

Djokovic - Tipsarevic känns rätt avslaget. De är ju bra polare, frågan är väl bara hur länge Djokovic vill hålla på.

Ja Murray har ju inte övertygat direkt, han mådde tydligen inge bra mot Berrer, får hoppas att han inte får återfall. Jag tror Berdych får svårt oavsett hur han servar om Murray spelar bra.

Det är alltid avslaget när Djokovic spelar i början av turneringar nuförtiden, speciellt om det är mot en av hans landsmän. Känns som att de har för stor respekt för honom, jag skulle hellre vilja se en spelare som t.ex Söderling i kanonform möta Djokovic, då hade det kunna bli intressant, tyvärr så kommer det aldrig hända. Jag hoppas att Federer och/eller Del Potro kan få en match mot Djokovic i år när de är i sin allra bästa form för då kan det bli en riktigt trevlig tillställning.
Citera
2012-02-29, 19:32
Medlem
HandsomeDans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ja Murray har ju inte övertygat direkt, han mådde tydligen inge bra mot Berrer, får hoppas att han inte får återfall. Jag tror Berdych får svårt oavsett hur han servar om Murray spelar bra.

Säg inte det. Berdych har faktiskt 3-1 i matcher på Murray och har vunnit de tre senaste, varav en Grand Slam och en Masters-match. Dock så gäller det som sagt att Berdychs serve är på topp och den har varit väldigt upp och ner på sistone.
Citera
2012-02-29, 19:37
Medlem
Citat:

Murray har som vanligt problem med sina ben, frågan är hur mycket smärta han kan ta?
Fedex slår Youzhny lätt.
Tsonga har spelat mycket i år, förra veckan spelade han dubbel och singel, final i dubbel samt semi i singel. Tror att det avgör matchen imorgon, Del Potro har matchat sig själv lite sparsammare bl.a struntat i DC.
Acapulco med svenska damerna, tävlingen startar kl15 lokal tid och J har 3e och S har 4e match,
bra lottning. Kan Sofia övertyga emot Flavia och ta tionde raka singelmatchen?
Senast redigerad av Alessandro 2012-02-29 kl. 19:39.
Citera
2012-02-29, 20:06
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Tsonga är i nuläget rankad 5 i världen....men hur länge kommer det hålla tro? Han får helt enkelt spöa Del Potro imorgon.
Citera
2012-02-29, 22:31
Medlem
Citat:
Säg inte det. Berdych har faktiskt 3-1 i matcher på Murray och har vunnit de tre senaste, varav en Grand Slam och en Masters-match. Dock så gäller det som sagt att Berdychs serve är på topp och den har varit väldigt upp och ner på sistone.

Visserligen är det så, men det kommer nog bli ändring på den saken, har svårt att se att Berdych kommer vara den med plusstatistik på Murray när vi summerar deras karriärer, fast vi får se

Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Tsonga är i nuläget rankad 5 i världen....men hur länge kommer det hålla tro? Han får helt enkelt spöa Del Potro imorgon.

Det känns som att Del Potro är den som kommer ha den rankingen när året är slut. Tsonga har ju även en hel del poäng att försvara på gräs, vilket han är kapabel till, tror han är bättre på gräs än vad Del Potro är, men Del Potro var inte så bra som han kunde ha varit under stora delar av förra säsongen så det mesta talar för att han kommer att knappa in på Tsonga och Ferrer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in