Angående Melzer, ja jag vet vad ni menar, jag håller med er i erat resonemang men Smyczek ska han trots allt ta sig förbi, så enkelt är det, annars hör han inte hemma på topp10 igen. Men om han nu var skadad så är det ju en annan sak som sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Trist att det fortsätter gå tungt för Cilic. Torsk mot Nieminen. Bara en vinst 2012. Vi har pratat om honom tidigare. Vissa hävdar att han är överreklamerad, andra inte. Själv tvivlar jag på att han återvänder till topp 10. Han låg rankad 9 för ett par år sen. Skadorna är en stor bov i dramat. Han har dessutom problem att hitta en hygglig lägsta nivå. Den är riktigt dålig. Högsta nivån är som bekant inget fel på. Har bland annat slagit Nadal.
Cilic har varit skadad hela året i stort sett, får han vara skadefri så kommer han nog tillbaka till topp10, i alla fall till topp20 som en stabil spelare. Ingen tvekan om det, såg du hur han spelade förra säsongen? Fyra finaler varav en vinst. Jag tror det inte ska vara några problem för Cilic om han får vara skadefri som sagt.
Att han torskar mot Nieminen i den formen finnen är i nu tycker jag inte är konstigt, jag skulle gärna vilja se den som skulle slå Nieminen efter över en månads skadeuppehåll, om man bortser från topp4 så tror jag nog knappt någon skulle klara det. Tycker det vara bra att han tog ett set.
Han seger mot Nadal ska man inte bry sig så mycket om, den kom när Nadal precis hade tagit sig tillbaka från sitt skadeuppehåll 2009. Då var inte Nadal särskilt bra, han torskade även alla matcher i slutspelet, Nadal spelade inte på sin rätta nivå då med andra ord, det tog ett bra tag innan han kom tillbaka till sin rätta form, typ ett halvår.