Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Jag tror att Larsson och Arvidsson har för dåligt fotarbete, dvs tämligen orörliga på banan för att klättra på rankingen, i bästa fall runt topp 50
Å andra sidan sa jag samma om PimPim och Söderling i början av deras karriärer.............................. Vilket visar att det inte är helt lätt att sia om framtiden
Är du säker på det? Jag tycker Larsson rör på sig rätt bra, givetvis inte som de bästa men ändå rätt bra. Arvidsson kan jag hålla med om, men den största bristen med Arvidsson tycker jag är att hon inte har några vapen alls. Där tycker jag Larsson är lite bättre och även i fotarbetet. Men jag har inte sett jättemånga matcher som sagt.
PimPim har ju aldrig rört sig bra heller så där hade du ju helt rätt, Söderling dock har ju utvecklats helt enormt när det gäller det. PimPim blev endast framgångsrik för att han hade världens bästa serve, man får väldigt mycket gratis m man har det. Sedan så är han ju stark mentalt.
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Man kan inte mer än vinna, om nu Ivanovic bara spelar för sina sponsorpengar låter jag vara osagt..
Pimx2 är så ostabil så det var nog kanske inte bästa valet av tränare, pengar är ett bra svepskäl.
Klart att dom inte kommer bli några topp-10 spelare, men i bristen på annan svensk tennis så varför inte, gubbdubbel är också kul...

Jag tror inte Ivanovic spelar för sponsorpengar. Men hon är dock inte tillräckligt bra för att bli en top5 spelar igen. Hon måste bli bättre, framförallt mentalt och även vid nätet, fy vad dålig hon är framme vid nät. Söderling känns ju som bäst i världen om man gör en jämförelse där
Jag tror Larsson har potentialen att bli en top30-spelare, dvs ungefär på samma nivå som Ivanovic är just nu.