2009-10-30, 01:08
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
En kompis gjorde det med sprayfärg en gång när vi var typ 12
Det blev väl sådär men strängarna gick bättre att måla logotyper eller smilegubbar på med sprayfärg iaf.

Men köp riktig lack i någon färgaffär så går det säkert att göra snyggt.
Jag får nog ta mig en tur till en färgaffär imorgon. Svart som synden blir det!
Citera
2009-10-30, 11:10
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
Skulle behöva hjälp med ett lite annorlunda problem, nämligen att måla om några av mina racketar. Vilken sorts färg använder man? Jag misstänker att resultatet inte blir speciellt bra om jag använder vanlig sprayfärg, men vilka andra alternativ finns? Någon annan som över huvud taget har erfarenhet av detta?

(kavlar upp ärmarna och börjar skriva...)

Hehe! Detta är ett av mina favoritämnen.

För att få det riktigt bra gör du på detta sätt;

1) Klipp upp strängarna
2) Ta loss de s.k Rambanden (bumpers/grommets) Se dock till att modellen du spelar med har utbytesramband. Finns billigast här; http://www.tennis-warehouse.com/toolssupplies.html
3) Ta bort orginalgreppet.
4) Använda en lackborttagare. Finns att köpa på färgbutik. Pensla på och låt verka en halvtimme. Skrapa bort färgen med typ spakelspade i metall
5) Slipa bort rester med Sandpapper i styrka 400
6) Spraya två-tre tunna lager med primer
7) Slipa ytan med ett 1000 sandpapper så det blir helt slät yta
8) Använd bilsprayfärg och lägg på många tunna lager. Jag vet det är lätt att spruta för mycket för man vill ha täckning direkt, men gå inte i denna fällan. Många tunna lager 20-30 cm från racket.
9) Om du vill ha någon design kan du ta maskeringstejp på den nylackade ytan (som dock ska torka ett dygn först) och sen lackar du över med färg nr 2 osv beroende på antalet färger/design
10) Ta bort ev maskeringstejp
11) Lacka 3 tunna lager med bilklarlack, gärna 2 komponent, men vanlig biltemalack funkar oxå
12) Låt torka minst 4 dagar
13) Sätt dit nytt orginalgrepp
14) Använd en värmepistol och värm upp rambanden tills de knappt går att hålla i. Sen använder du en syl och för in dem i rackets stränghål. Det bästa är att låta din strängare göra detta i samband med strängning. Bör kosta en 50 lapp ungefär. Är max 10 min jobb för någon som kan.
15) Stränga racket
16) Ta ett kort och lägg ut här
Citera
2009-10-30, 14:11
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
(kavlar upp ärmarna och börjar skriva...)

Hehe! Detta är ett av mina favoritämnen.

För att få det riktigt bra gör du på detta sätt;

1) Klipp upp strängarna
2) Ta loss de s.k Rambanden (bumpers/grommets) Se dock till att modellen du spelar med har utbytesramband. Finns billigast här; http://www.tennis-warehouse.com/toolssupplies.html
3) Ta bort orginalgreppet.
4) Använda en lackborttagare. Finns att köpa på färgbutik. Pensla på och låt verka en halvtimme. Skrapa bort färgen med typ spakelspade i metall
5) Slipa bort rester med Sandpapper i styrka 400
6) Spraya två-tre tunna lager med primer
7) Slipa ytan med ett 1000 sandpapper så det blir helt slät yta
8) Använd bilsprayfärg och lägg på många tunna lager. Jag vet det är lätt att spruta för mycket för man vill ha täckning direkt, men gå inte i denna fällan. Många tunna lager 20-30 cm från racket.
9) Om du vill ha någon design kan du ta maskeringstejp på den nylackade ytan (som dock ska torka ett dygn först) och sen lackar du över med färg nr 2 osv beroende på antalet färger/design
10) Ta bort ev maskeringstejp
11) Lacka 3 tunna lager med bilklarlack, gärna 2 komponent, men vanlig biltemalack funkar oxå
12) Låt torka minst 4 dagar
13) Sätt dit nytt orginalgrepp
14) Använd en värmepistol och värm upp rambanden tills de knappt går att hålla i. Sen använder du en syl och för in dem i rackets stränghål. Det bästa är att låta din strängare göra detta i samband med strängning. Bör kosta en 50 lapp ungefär. Är max 10 min jobb för någon som kan.
15) Stränga racket
16) Ta ett kort och lägg ut här

Stort tack! Ska ge mig på detta idag! Får se när jag har det färdigt. Någon gång i nästa vecka borde det vara klart.
Citera
2009-10-30, 19:47
Medlem
Nichosjs avatar
Lackade en racket idag, och det gick över förväntan! Jag kunde tyvärr inte få tag på någon lackborttagare (TILL VETTIGT PRIS!!), så jag slipade extra mycket med sandpapper tills ytan var riktigt matt. Därefter på med blanksvart lack i fyra tunna lager. Imorgon får det bli klarlack! Kommer med bilder så snabbt jag kan.
Citera
2009-11-01, 00:19
Medlem
Castlevanias avatar
Williams, Williams, Williams...

Williams X 2 i final. Förutsägbart värre. Hela WTA slutspelet har varit en enda stor fars. Spelarna är småskade och tejpade precis överallt. De enda som varit förhållandevis skadefria och visat upp bra form är reserverna i Zvonareva och Radwandska.

Williams dominans kommer för övrigt ta slut nästa säsong. Då kommer två belgiskor sätta stop för deras framfart. Då slipper man se dollargrinens 101 syskon sitta och visa upp sina feta guldsmycken på läktaren.

Nä, nu längtar jag till nästa säsong. Herrarnas slutspel känns sådär lagom ljummen på förhand. Speciellt utan Robin
Citera
2009-11-01, 01:13
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Nä, nu längtar jag till nästa säsong. Herrarnas slutspel känns sådär lagom ljummen på förhand. Speciellt utan Robin

Tycker herrsäsongen har känts ljummen sen US Open faktiskt, och risken är väl överhängande att också herrarnas slutspel blir en riktig knätejps-bonanza..
Är väl bara Davydenko som presterat på sistone av dom stora drakarna, ett resultat av att han varit blek tidigare under året.

Hur stor sannolikhet är det egentligen att vi får se Fed, Nadal, Murray och Djokovic i bra slag samtidigt i London? Jag förutspår chanserna som små.

Känns som säsongen behöver göras om en del om man inte vill att toppspelarna kollektivt tappar ork och motivation redan i slutet av september..
Citera
2009-11-01, 02:19
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Känns som säsongen behöver göras om en del om man inte vill att toppspelarna kollektivt tappar ork och motivation redan i slutet av september..

Säsongen är på toker för lång. Jag räknade ut att om Nadal ställer upp i Qatar nästa år får han en månads ledighet efter DC finalen mot Tjeckien. Schemat är helt klart för hårt pressat. Spelarna måste jävlat ställa upp överallt och får ingen möjlighet till rekreation. Det borde finnas möjlighet till minst ett uppehåll på några veckor under en säsong. Vissa kanske behöver lägga upp en hårdare träningsperiod mitt under säsongen. Andra kanske behöver läka ordentligt från skador och inte behöva skynda sig tillbaka alltför tidigt. Risken finns att ATP går samma väg som WTA (se Henin och Clijsters). Toppspelare lägger av i förtid pga brist på motivation och skador.

Från det ena till det andra. Visst gick AO back en massa ifjol. Hur har dom tänkt lösa det till nästa år. Genom att höja prispengarna till ännu högre nivåer? Sjukt vad det rör sig om mycket slantar nuförtiden för att slå en bollusling över ett nät.

Känns som att Djokovic prickat in formen och åter kan bli farlig i slutspelet. Han vann väl ifjol.
Senast redigerad av Castlevania 2009-11-01 kl. 02:22.
Citera
2009-11-01, 02:44
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
[url]
han satsar på paris och få vila sen....så han tänker fortfarande inte på london...bryr han sig om den överhuvud taget?

Tennisarmbåge är inte att leka med. Jag hoppas han kan stå emot pressen och ta säsongsavslutnig redan nu. Det vinner han på.
Citera
2009-11-01, 11:15
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Från det ena till det andra. Visst gick AO back en massa ifjol. Hur har dom tänkt lösa det till nästa år. Genom att höja prispengarna till ännu högre nivåer? Sjukt vad det rör sig om mycket slantar nuförtiden för att slå en bollusling över ett nät.

Gick AO back?? Var har du läst det? Jag trodde det var omöjligt för en GS att gå back...
Citera
2009-11-01, 15:30
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Gick AO back?? Var har du läst det? Jag trodde det var omöjligt för en GS att gå back...

Jag snubblade över orden efter lite för mycket bubbel
Det är precis tvärtom. AO gick plus och ökar prispengarna inför 2010
Citera
2009-11-01, 22:56
Medlem
mishimas avatar
Först avslöjar Agassi att han tog metamfetamin och att det knarkas bland idrottsmän är inget nytt. Frågan är om inte det andra avslöjandet är mer bisarrt. Han hade peruk. Är han den förste kände idrottsmannen som har använt peruk under utövandet?

http://www.dn.se/sport/andre-agassis-langa-har-var-peruk-1.985810
Citera
2009-11-01, 23:17
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Först avslöjar Agassi att han tog metamfetamin och att det knarkas bland idrottsmän är inget nytt. Frågan är om inte det andra avslöjandet är mer bisarrt. Han hade peruk. Är han den förste kände idrottsmannen som har använt peruk under utövandet?

http://www.dn.se/sport/andre-agassis-langa-har-var-peruk-1.985810

Bisarrt måhända, men inte chockerande.

Har man sett bilder på Agassis brorsas och farsas kalhyggen så hade det varit väldigt konstigt om Andre faktiskt hade en Samantha Fox-frilla när det begav sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in