2012-02-11, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Men vad har Lindstedt att tjäna på det, eventuella rankingpoäng får han i dubbel, sen är risken för skada där? Nej, han är 10a i dubbel och måste hålla sig frisk och satsa vidare i det.
Maximalt 350 poäng i dubbel vid vinst i 4 dubbelmatcher, dvs final i Davis Cup, det är ju lite utopi med dagens lag.
Prpic är helt OK, tycker inte Berta haft någon större chans, dessutom pratar han ju språket vilket kan vara en fördel för laget.
Japan förlorade dubbeln, Karlovic och Dodig vann. Många bra dubbelmatcher ser det ut att bli idag.
Australien slog Folkrepubliken Kina även i dubbeln och är nu vidare.
Uzbekistan likaså som slog Nya Zealand, blir intressant vem Sverige kan få möta om dom förlorar
emot Serbien?
Kul kommentar av USA kapten Courier, "målet var att inte ge konstnären en duk att måla på".
Isner hade dock problem med sin högerhand i sin vinstmatch emot Fedex.

Tror nog iaf att Berta är den mest lovande vi har nu när Lindell går till sitt land där han är född och uppvuxen i på måndag. Hoppas att han kan nå minst topp hundra om typ 2-4 år eller snabbare. Fast bröderna Ymer kanske är mer lovande.
Citera
2012-02-11, 13:27
Medlem
Visst är unge Berta mer lovande än Prpic som fyller 30 snart, men det räcker tyvärr inte.
Citera
2012-02-11, 13:52
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Visst är unge Berta mer lovande än Prpic som fyller 30 snart, men det räcker tyvärr inte.

Jag hade också hellre sett Berta. Så länge Robin inte är med då spelar det egentligen ingen roll vilka som ställer upp det blir torsk ändå i singelmatcherna, då känns det bättre att ge de unga talangerna chansen för att se och lära. Nu vet jag iofs inte vad för form Berta är i. Någon som har koll på hans karriär? Han drogs väl med en axelskada för typ ett år sedan och skulle börja plugga igen.
Citera
2012-02-11, 17:17
Medlem
USA blir farliga med världens bästa dubbelpar och Fish och Isner i laget. Tror de kan vinna DC. Att slå Schweiz på bortaplan är inte dåligt.

Jag tror att Isner kommer ha ett riktigt bra år om han får vara skadefri.
Citera
2012-02-11, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
USA blir farliga med världens bästa dubbelpar och Fish och Isner i laget. Tror de kan vinna DC. Att slå Schweiz på bortaplan är inte dåligt.

Jag tror att Isner kommer ha ett riktigt bra år om han får vara skadefri.
Isner spelar bra, men han är beroende av lottningar, eftersom han tar lång tid på sig att återhämta sig efter långa matcher som ofta är inblandad i.
Dessutom har dom Harrison, som tyvärr inte fick spela idag.
Roddick är inte heller slut så det finns att ta av.
Kul att Brunström ställer sig till vinnarnas och dom obesegrades skara i svenska DC laget.
Citera
2012-02-11, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Jag hade också hellre sett Berta. Så länge Robin inte är med då spelar det egentligen ingen roll vilka som ställer upp det blir torsk ändå i singelmatcherna, då känns det bättre att ge de unga talangerna chansen för att se och lära. Nu vet jag iofs inte vad för form Berta är i. Någon som har koll på hans karriär? Han drogs väl med en axelskada för typ ett år sedan och skulle börja plugga igen.
Ryderstedt kan överraska på snabbare underlag, men visst är det mindre troligt.
Järnman idag måste ändå vara Radek Stephanek, inte speciellt sympatisk, men man måste ge honom eloge för sitt trägna slit som 34-åring. Vinst i både singel och dubbel emot Italien.
Senast redigerad av Alessandro 2012-02-11 kl. 19:04.
Citera
2012-02-11, 19:41
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ryderstedt kan överraska på snabbare underlag, men visst är det mindre troligt.
Järnman idag måste ändå vara Radek Stephanek, inte speciellt sympatisk, men man måste ge honom eloge för sitt trägna slit som 34-åring. Vinst i både singel och dubbel emot Italien.

Enligt Fidde var Radek hur trevlig som helst utanför banan. På banan har han däremot inget trevligt kroppspråk direkt. Visst har han hållit på med små tjuvknep mot vissa spelare?

Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Cilic VAR överreklammerad en gång i tiden men han är inte det längre. Han är en bra spelare, men har problem med skador tyvärr.

Svårare för Cilic och slå Nadal för när han möter honom så går Nadal in med 100% inställning för han vet att han får stryk om han inte gör det. Cilic har för övrigt också slagit Nadal när han var trött, sedan har han förlorat på grus en gång och en gång i en grand slam.

Nej, han var ung och lovande och nådde som 21-åring topp 10 på rankingen. Det är inte vad jag skulle kalla "överreklamerad en gång i tiden". Cilic har drabbats av skador och verkar få det svårt att nå upp i samma standard som 2009-2010. Risk att knäna redan är utslitna. Stora spelare gynnas inte av att underlagen blivit långsammare. Isner är en annan.

Vem skulle Nadal inte gå in med 100 % inställning emot menar du? Inga toppspelare har råd att gå in med en halvdan inställning till en match.
Senast redigerad av Castlevania 2012-02-11 kl. 19:45.
Citera
2012-02-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Enligt Fidde var Radek hur trevlig som helst utanför banan. På banan har han däremot inget trevligt kroppspråk direkt. Visst har han hållit på med små tjuvknep mot vissa spelare?

Nej, han var ung och lovande och nådde som 21-åring topp 10 på rankingen. Det är inte vad jag skulle kalla "överreklamerad en gång i tiden". Cilic har drabbats av skador och verkar få det svårt att nå upp i samma standard som 2009-2010. Risk att knäna redan är utslitna. Stora spelare gynnas inte av att underlagen blivit långsammare. Isner är en annan.

Vem skulle Nadal inte gå in med 100 % inställning emot menar du? Inga toppspelare har råd att gå in med en halvdan inställning till en match.
Isner gynnas faktiskt lite av saktare underlag, han slog igenom faktiskt på hardcourt utomhus, han behöver lite tid för att ställa in den långa kroppen i grundslagen och har ju drivit Nadal till en femsetare i första omgången i FÖ och även nu slagit Fedex i Davis Cup på grus. Han har ett större spel än Karlovic tycker jag definitivt.
När jag säger att Cilic är överreklamerad är det för att JMc och andra såg honom som en GS-vinnare och blivande världsetta, inte en chans. Jag trodde det innan jag sett honom, att han hade Larry Stefanki som var JMc tränare under storhetstiden var ju ett annat tecken på att det kunde vara så.
Att toppspelare tankar 250-turneringar förekommer, speciellt om dom har kvoten fylld.
Citera
2012-02-12, 00:33
Medlem
Kul tennis nu, Raonic spelar fin dubbel ihop med Nestor, Benneteau och Llodra spelar dock aningen bättre.
Citera
2012-02-12, 10:00
Medlem
Kan Go Soeda dra ut en kanin ur hatten igen? Han ligger under med 0-2 i set i avgörande matchen emot Karlovic, Ivo har spelat bra hittills i helgen. EDIT: Där vann Kroatien, utslagna är
Italien, Japan, Kazakstan, Schweiz och Tyskland.
Senast redigerad av Alessandro 2012-02-12 kl. 10:33.
Citera
2012-02-12, 20:26
Medlem
Lär nog dröja ett tag innan vi får Robin på banan verkar det som tyvärr tyvärr
http://m.facebook.com/RobinSoderlingTennis?v=feed&__user=0
Citera
2012-02-12, 21:34
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Lär nog dröja ett tag innan vi får Robin på banan verkar det som tyvärr tyvärr
http://m.facebook.com/RobinSoderlingTennis?v=feed&__user=0

Det där låter ju inte alls bra. Jag börjar tvivla mer och mer på om Robin verkligen kommer att kunna komma tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in