Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Enligt Fidde var Radek hur trevlig som helst utanför banan. På banan har han däremot inget trevligt kroppspråk direkt. Visst har han hållit på med små tjuvknep mot vissa spelare?
Nej, han var ung och lovande och nådde som 21-åring topp 10 på rankingen. Det är inte vad jag skulle kalla "överreklamerad en gång i tiden". Cilic har drabbats av skador och verkar få det svårt att nå upp i samma standard som 2009-2010. Risk att knäna redan är utslitna. Stora spelare gynnas inte av att underlagen blivit långsammare. Isner är en annan.
Vem skulle Nadal inte gå in med 100 % inställning emot menar du? Inga toppspelare har råd att gå in med en halvdan inställning till en match.
Isner gynnas faktiskt lite av saktare underlag, han slog igenom faktiskt på hardcourt utomhus, han behöver lite tid för att ställa in den långa kroppen i grundslagen och har ju drivit Nadal till en femsetare i första omgången i FÖ och även nu slagit Fedex i Davis Cup på grus. Han har ett större spel än Karlovic tycker jag definitivt.
När jag säger att Cilic är överreklamerad är det för att JMc och andra såg honom som en GS-vinnare och blivande världsetta, inte en chans. Jag trodde det innan jag sett honom, att han hade Larry Stefanki som var JMc tränare under storhetstiden var ju ett annat tecken på att det kunde vara så.
Att toppspelare tankar 250-turneringar förekommer, speciellt om dom har kvoten fylld.