Ska bli kul att se Djokovic igen och se hur pass bra han är efter ett ganska långt uppehåll. Man får väl hoppas på att det blir ett möte med Federer.
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
terribilis fast man skulle kunna vända på ditt resonemang ang. F1 också. Bara för att förare X vann de prestige fyllda tävlingarna Y och Z men körde mindre bra i de övriga tävlingarna så innebär inte det att förare X vore en mer värdig mästare än den förare som blev världsmästaren.
Förövrigt så har inte Sjarapova spelat så mycket bättre än Woz i år. MS har 1 GS finalförlust samt
två övriga WTA vinster. Woz har två GS semifinaler samt två övriga WTA vinster.
Att bli världsetta (eller världsmästare) handlar ju inte om att alla eller vissa
specifika tävlingar utom att just hålla en jämn nivå över hela säsongen.
Jaja, jag menar inte att rankingen ljuger. Det gör den aldrig. Det enda jag menar är att
jag hellre ser en spelare som faktiskt har visat sig vara kapabel till att vinna de stora turneringarna ligga etta. Wozniacki får gärna göra det eller vem som helst. Men eftersom Sharapova har en chans att bli etta nu innan året är slut så vill jag hellre se henne där, för hon har tagit GS-titlar, sedan får gärna Wozniacki ta tillbaka förstaplatsen genom att vinna Australian Open, det har jag inget emot. Men det är just det jag vill isåfall, att hon tar tillbaka den genom en vinst där eller i någon annan Grand Slam