2011-10-25, 08:14
Medlem
JanneHallonkvists avatar
När är nästa tv-sända turnering med de bästa från världen?
Citera
2011-10-25, 08:26
Medlem
camejos avatar
Nästa vecka är det två turneringar i Basel och Valencia där så vitt jag vet alla i top 4 deltar. Djokovic och Federer i Basel och Murray samt Nadal i Valencia.

Sen rullar det på veckan efter med Mastersturnering i Paris och efter det atp-slutspelet.
Citera
2011-10-25, 08:30
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Härligt, tack!
Citera
2011-10-25, 09:24
Medlem
camejos avatar
http://www.atpworldtour.com/Tournaments/Event-Calendar.aspx

Turneringskalender.
Citera
2011-10-25, 11:31
Medlem
Ska bli kul att se Djokovic igen och se hur pass bra han är efter ett ganska långt uppehåll. Man får väl hoppas på att det blir ett möte med Federer.

Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
terribilis fast man skulle kunna vända på ditt resonemang ang. F1 också. Bara för att förare X vann de prestige fyllda tävlingarna Y och Z men körde mindre bra i de övriga tävlingarna så innebär inte det att förare X vore en mer värdig mästare än den förare som blev världsmästaren.

Förövrigt så har inte Sjarapova spelat så mycket bättre än Woz i år. MS har 1 GS finalförlust samt
två övriga WTA vinster. Woz har två GS semifinaler samt två övriga WTA vinster.

Att bli världsetta (eller världsmästare) handlar ju inte om att alla eller vissa
specifika tävlingar utom att just hålla en jämn nivå över hela säsongen.

Jaja, jag menar inte att rankingen ljuger. Det gör den aldrig. Det enda jag menar är att jag hellre ser en spelare som faktiskt har visat sig vara kapabel till att vinna de stora turneringarna ligga etta. Wozniacki får gärna göra det eller vem som helst. Men eftersom Sharapova har en chans att bli etta nu innan året är slut så vill jag hellre se henne där, för hon har tagit GS-titlar, sedan får gärna Wozniacki ta tillbaka förstaplatsen genom att vinna Australian Open, det har jag inget emot. Men det är just det jag vill isåfall, att hon tar tillbaka den genom en vinst där eller i någon annan Grand Slam
Citera
2011-10-25, 14:06
Medlem
WTA-slutspelet kör väl igång idag.

Tar Sharapova första platsen om hon vinner?

EDIT: Hittade, saxar från wtatennis.com ifall någon annan undrar också.

ISTANBUL, Turkey - No fewer than three players competing at this week's TEB BNP Paribas WTA Championships have a shot at stealing the top spot away from Caroline Wozniacki right at the finish line - her three threats are the rest of the Top 4 (Maria Sharapova, Petra Kvitova and Victoria Azarenka).

Ranking points during the round robin portion of the tournament are awarded not only for winning a match, but also just playing a match - players get 70 points for playing the match and an additional 160 points for winning the match.

Here is everyone's points total at the start of the tournament:
7115 - Wozniacki
6370 - Sharapova
5870 - Kvitova
5630 - Azarenka

Can Wozniacki eliminate these threats in the round robin stage? Yes...

AZARENKA
- If Wozniacki just plays her first round robin match on Tuesday (win or lose), then Azarenka is eliminated from the race for year-end No.1.

KVITOVA
- If Wozniacki plays her first two round robin matches and wins just one of them, then Kvitova is eliminated from the race for year-end No.1.

SHARAPOVA
- There is no way for Wozniacki to eliminate Sharapova during the round robin portion of the event based solely on her own performance.
- If, however, Wozniacki goes 3-0 in the round robin and Sharapova doesn't go 3-0, then Sharapova is eliminated from the race for year-end No.1.
Senast redigerad av Dear_Joan 2011-10-25 kl. 14:58.
Citera
2011-10-25, 14:57
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dear_Joan
WTA-slutspelet kör väl igång idag.

Tar Sharapova första platsen om hon vinner?

Om jag har räknat rätt så gör hon det. Woz har en finalplats från förra året att försvara medan Sharapova inte deltog.
Citera
2011-10-25, 18:46
Medlem
Vilka galningar, hur kan man välja denna färg på banan? Varför inte köra på samma färg som bollen när de ändå är igång

Wozniacki måste verkligen spela bra om hon ens ska ta sig vidare från gruppspelet. Lite otur för alla som är med att den kanske hetaste spelaren på touren just nu kvalificerade sig i sista stund
Citera
2011-10-25, 18:48
Medlem
camejos avatar
Heja Danmark.
Citera
2011-10-25, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Nästa vecka är det två turneringar i Basel och Valencia där så vitt jag vet alla i top 4 deltar. Djokovic och Federer i Basel och Murray samt Nadal i Valencia.

Sen rullar det på veckan efter med Mastersturnering i Paris och efter det atp-slutspelet.

Nja, verkar inte som att varken Murray eller Nadal ska vara med i Valencia va?
http://live-tennis.eu/playersSchedule

Med resten av spelarna uppdelade i två turneringar blir det såklart bra tennis men vill man se creme de la creme får man vänta tills Paris!
Citera
2011-10-25, 19:17
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enricooo
Nja, verkar inte som att varken Murray eller Nadal ska vara med i Valencia va?
http://live-tennis.eu/playersSchedule

Med resten av spelarna uppdelade i två turneringar blir det såklart bra tennis men vill man se creme de la creme får man vänta tills Paris!

Aha. Antog att dom skulle lira igen som förra året.

Slarvigt av Woz att tappa 3 setbollar och sen första set.
Citera
2011-10-25, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Aha. Antog att dom skulle lira igen som förra året.

Slarvigt av Woz att tappa 3 setbollar och sen första set.

Det går så om man är dålig på att returnera, eller ska vi säga det kan gå så om man får bra servar emot sig

Det är tur att det är damer som spelar denna turnering annars hade det varit omöjligt att se bollen nästan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in