Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Arvidsson har bättre meriter men är 4 år äldre. Fast satsa tror jag hon gör flyttat ifrån Boden till Helsinborg och har slagit igenom lite iår iallafall. Sen om spelet räcker vet jag inte, slagit Li Na på hardcourt och Ivanovic på grus, alltid något.
Jag tänkte på att hon inte ville betala Pim Pim tillräckligt mycket pengar för att han skulle stanna. Vill man bli bra så får det kosta tycker jag. Så vitt jag vet så har hon inte skaffat någon annan tränare istället? Det hade varit jävligt bra för henne att ha en bra spelare att träna imot. Men vill man inte ens satsa ekonomiskt sett så vet jag inte hur man ska kunna vilja satsa sitt liv på att bli bra. Vill man bli bra så får man satsa helt enkelt. Men vad vet jag hon kanske har så dåligt självförtroende så hon inte vågar, inte tror att det ska fungerar rent ekonomiskt alltså. Jag är inte insatt, jag spekulerar bara. Tycker bara det var konstigt att man anställer en tränare sedan går skilda vägar efter en vecka pga pengar.
Na Li var kass (totalt ut form, typ Murray-syndrom eller liknande) när Larsson vann mot henne, hon hade varit helt chanslös om de hade mötts i FÖ. Ivanovic är historia, smått pinsamt att se henne spela nuförtiden. Den matchen såg jag förresten. Nästa match visade ganska bra att Ivanovic inte var någon märkvärdig motståndare. För övrigt så hade jag tippat att Larrson skulle vinna den matchen.
Inte så överdrivet imponerande segrar tycker jag, visst hon är bra men inte tillräckligt bra. Hon verkar ha mentala problem på banan, har sett fem eller sex matcher med henne och de gånger hon har förlorat så har det verkligen varit så att hon har vikit ner sig. Så upplevde i alla fall jag det. Sedan så spelar hon alldeles för passivt/defensivt. Men vad vet jag, hon kanske inte är bättre än så. Har inte sett henne spela jättemycket.
Men högre potential än Arvidsson tycker jag att hon har, som sagt.