2011-12-24, 00:37
Medlem
Mich13s avatar
Tippar också 2012:

Herrar/Kärringar:
AO: Roger Federer / Petra Kvitova
RG: Novak Djokovic / Marion Bartoli
WI: Novak Djokovic / Maria Sharapova
US: Novak Djokovic / Victoria Azarenka

Tror Roggan är jävligt het nu i januari. Avslutade säsongen riktigt starkt och tar med sig den goda formen. Anmärkningsvärt att jag inte tror på Nadal i år, en känsla jag har bara. Murray tar inte det absolut sista steget, men självklart vinner han OS på hemmaplan eftersom det inte är en GS. Samma med Wozniacki där. Damsidan känns som vanligt tråkigt öppen. Hoppas Kvitova kan bli #1.
Citera
2011-12-24, 04:16
Medlem
OS krockar med Washington och Kanadas ATP turneringar, tror inte det blir så bra startfält i dessa tävlingar.
Dessutom 64 lottning i OS och en del nationer som Frankrike, Spanien och USA kommer att få lämna en del toppspelare på herrsidan får stanna hemma, både i singel och dubbel.
Ryssland på damsidan är också så.
Citera
2011-12-24, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Frankrike kan få det tufft i Davis Cup, öppnar med en bortamatch emot Kanada i Vancouver, tänk om
Tsonga och/eller Monfils går långt i singel och Llodra i dubbel i Melbourne sen veckan efter spela inomhus i Vancouver?
Schweiz har ett bra lag, jag gissar att dom tar deras första titel i Davis Cup, öppnar emot USA borta.
Ena av Bryanarna har blivit far för första gången och jag tror inte dom är lika fokuserade på tennis,
Roddick på nedgång, Isner är bra tvåa, Fish är också bra.

Sant det du säger om Schweiz. Glömde faktiskt bort dem. Dock så tror jag att Wawrinka får det tuff, tror han kommer floppa ännu mer detta år. Fast det kan ju gå om han har en storspelande Federer vid sin sida, räcker ju med att Federer vinner alla singlar han spelar och att Wawrinka tar dubbeln med honom så vinner dem. Det är ju faktiskt rimligt att tro att nåt sånt kan hända. Sålänge inte Spanien får spela hemma på grus i en eventuell final så tror jag Davis Cup är en ganska öppen historia, tror bara att Serbien skulle kunna vinna en sån match, om Djokovic slår Nadal så kan de vinna med 3-2.

Frankrike har sån bredd, så mitt grundtips är Frankrike, Serbien tror jag kommer gå bra igen, som sagt om inte Spanien får spela hemma så tror jag nån annan nation tar det. Frankrike har en del att välja på innan de är framme vid en eventuell final och behöver använda sina bästa spelare. De har Llodra i dubbel. Simon, Gasquet, Chardy och Benneteau (om de spelar bra). De behöver inte använda Tsonga eller Monfils för att ta sig förbi första rundan tror jag. Kanada har bara en bra spelare, som dessutom är ganska ojämn.

Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Tippar också 2012:

Herrar/Kärringar:
AO: Roger Federer / Petra Kvitova
RG: Novak Djokovic / Marion Bartoli
WI: Novak Djokovic / Maria Sharapova
US: Novak Djokovic / Victoria Azarenka

Tror Roggan är jävligt het nu i januari. Avslutade säsongen riktigt starkt och tar med sig den goda formen. Anmärkningsvärt att jag inte tror på Nadal i år, en känsla jag har bara. Murray tar inte det absolut sista steget, men självklart vinner han OS på hemmaplan eftersom det inte är en GS. Samma med Wozniacki där. Damsidan känns som vanligt tråkigt öppen. Hoppas Kvitova kan bli #1.

Kvitova kommer bli nästa världsetta, utan tvekan, kanske inte direkt efter AO för hon har en del att försvara där, men säkerligen ganska så snart.

Tror dock att S.Williams tar i alla fall minst en eller två GS-titlar till och då lär i alla fall någon komma 2012.

Skulle jag tippa så skulle det bli Wimbledon, hennes serve är i en klass för sig, sist hon vann Wimbledon så slog hon nästan 100 servess genom turneringen, det är utomjordiskt bra för att vara dam.
Senast redigerad av terribilis 2011-12-24 kl. 11:38.
Citera
2011-12-25, 18:50
Medlem
Wozniacki har aldrig varit förbi 4e rundan i Wimbledon (hennes sämsta GS) och aldrig varit i en final i grästurnering, nej, jag tror inte hon har någon chans i singel i OS.
Spanien slog Schweiz hemma ifjol, så Schweiz har hemmaplan i ett eventuellt möte, dom öppnar inomhus på grus emot USA.
Senast redigerad av Alessandro 2011-12-25 kl. 18:53.
Citera
2011-12-25, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Wozniacki har aldrig varit förbi 4e rundan i Wimbledon (hennes sämsta GS) och aldrig varit i en final i grästurnering, nej, jag tror inte hon har någon chans i singel i OS.
Spanien slog Schweiz hemma ifjol, så Schweiz har hemmaplan i ett eventuellt möte, dom öppnar inomhus på grus emot USA.

Håller med, Wozniackis chans finns på HC. Gräs kommer Williams och Kvitova dominera, Sharapova kan kanske hota lite.

Bra för Schweiz, det gäller att Wawrinka kan spela tennis, han är konstig den killen tyvärr, för han har en otroligt potential, när han spelar bra och när han är fokuserad så kan han slå nästan alla, han har ju slagit Murray i GS, vilket är bra gjort.

Det är väl tveksam om Nadal ens vill spela Davis Cup nästa år? Har för mig att han uttalade sig lite negativt angående det? Om de spelar inomhus så tror jag ändå att Federer slår Nadal så Schweiz har en bra chans, Serbien blir nog farliga också.
Citera
2011-12-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Håller med, Wozniackis chans finns på HC. Gräs kommer Williams och Kvitova dominera, Sharapova kan kanske hota lite.

Bra för Schweiz, det gäller att Wawrinka kan spela tennis, han är konstig den killen tyvärr, för han har en otroligt potential, när han spelar bra och när han är fokuserad så kan han slå nästan alla, han har ju slagit Murray i GS, vilket är bra gjort.

Det är väl tveksam om Nadal ens vill spela Davis Cup nästa år? Har för mig att han uttalade sig lite negativt angående det? Om de spelar inomhus så tror jag ändå att Federer slår Nadal så Schweiz har en bra chans, Serbien blir nog farliga också.
Klart Nadal vill spela DC, han var ju heltänd i finalen. Men han är nog inte så sugen på att spela 1a omgången.
Venus karriär är nog slut efter att hon fått domen att hon har Sjogrenssyndrom, Serena är tydligen inte lika hårt drabbad. Bartoli är en spelare som jag älskar att se och hon har ju varit i final i Wimbledon så hon är definitivt en kandidat till OS titeln.
Citera
2011-12-25, 23:09
Medlem
vilken är eran favorit grand slam match som ni såg live och hela matchen?

min är lätt australian open 2009 Nadal vs Federer

dagen:
kmr ihåg att jag vaknade typ 8,30 på morgonen för att se den på eurosport...
nadal var jävligt trött från matchen DAGEN innan mot verdasco och fed var fräsh och var LEDIG dagen innan...
jag trodde fed skulle mosa honom, av 2 anledningar, att rafa var trött och att underlaget gynnade fed. men snacka om jag hade FEL FEL FEL
Citera
2011-12-26, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evreka

min är lätt australian open 2009 Nadal vs Federer

dagen:
kmr ihåg att jag vaknade typ 8,30 på morgonen för att se den på eurosport...
nadal var jävligt trött från matchen DAGEN innan mot verdasco och fed var fräsh och var LEDIG dagen innan...
jag trodde fed skulle mosa honom, av 2 anledningar, att rafa var trött och att underlaget gynnade fed. men snacka om jag hade FEL FEL FEL

1.Del Potro > Federer, US Open 2009.
2.Federer > Djokovic, Roland Garros 2011.
3.Federer > Roddick, Wimbledon 2009.

Det är nog mina favoriter som jag kan minnas.

Har aldrig gillat Nadal så mycket, bara på grus för där är han så bra och han spelar så rätt där så det är svårt att inte gilla hans spel där.
Citera
2011-12-27, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Har aldrig gillat Nadal så mycket, bara på grus för där är han så bra och han spelar så rätt där så det är svårt att inte gilla hans spel där.
mannen, såg du inte hur rafa spelade australian open 09 finalen mot fed?

han var onormal asså...
Citera
2011-12-27, 11:30
Medlem
Pretenders avatar
Citat:

De jag kommer att tänka på just nu:

1. Nadal vs Verdasco AO 2009 (SF)
2. Federer vs Djokovic RG 2011 (SF)
3. Roddick vs Gonzalez AO 2010 (R4)

En match som jag inte såg live, men som definitivt hör till favoriterna är Roddick vs Kohlschreiber AO 2008. Episk kvällsmatch med en oändlig mängd vinnare. Fel segrare dock.
Citera
2011-12-27, 15:25
Medlem
Citat:
mannen, såg du inte hur rafa spelade australian open 09 finalen mot fed?

han var onormal asså...

Jag tycker inte att Nadal är en underhållande spelare, rent generellt sett. Det är för mycket maskning för min smak (OBS säger inte att han maskar medvetet).
Citera
2011-12-27, 21:38
Medlem
Mich13s avatar
Listar några:

1. Jag såg mestadels (hade oturen att missa upplösningen) av Mahut-Isner i Wimbledon, vilket var jäkligt häftigt. De var så utmattade, men vilken jävla inställning.

2. Robin vs Nadal i RG var sjukt coolt att se!

3. Stosur vs Serena i senaste US Open. Serena hade krossat allt och alla och det var bara snack om hur många gem hon skulle ge till Stosur, som var fantastisk och körde i princip över Serena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in