Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Frankrike kan få det tufft i Davis Cup, öppnar med en bortamatch emot Kanada i Vancouver, tänk om
Tsonga och/eller Monfils går långt i singel och Llodra i dubbel i Melbourne sen veckan efter spela inomhus i Vancouver?
Schweiz har ett bra lag, jag gissar att dom tar deras första titel i Davis Cup, öppnar emot USA borta.
Ena av Bryanarna har blivit far för första gången och jag tror inte dom är lika fokuserade på tennis,
Roddick på nedgång, Isner är bra tvåa, Fish är också bra.
Sant det du säger om Schweiz. Glömde faktiskt bort dem. Dock så tror jag att Wawrinka får det tuff, tror han kommer floppa ännu mer detta år. Fast det kan ju gå om han har en storspelande Federer vid sin sida, räcker ju med att Federer vinner alla singlar han spelar och att Wawrinka tar dubbeln med honom så vinner dem. Det är ju faktiskt rimligt att tro att nåt sånt kan hända. Sålänge inte Spanien får spela hemma på grus i en eventuell final så tror jag Davis Cup är en ganska öppen historia, tror bara att Serbien skulle kunna vinna en sån match, om Djokovic slår Nadal så kan de vinna med 3-2.
Frankrike har sån bredd, så mitt grundtips är Frankrike, Serbien tror jag kommer gå bra igen, som sagt om inte Spanien får spela hemma så tror jag nån annan nation tar det. Frankrike har en del att välja på innan de är framme vid en eventuell final och behöver använda sina bästa spelare. De har Llodra i dubbel. Simon, Gasquet, Chardy och Benneteau (om de spelar bra). De behöver inte använda Tsonga eller Monfils för att ta sig förbi första rundan tror jag. Kanada har bara en bra spelare, som dessutom är ganska ojämn.
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Tippar också 2012:
Herrar/Kärringar:
AO: Roger Federer / Petra Kvitova
RG: Novak Djokovic / Marion Bartoli
WI: Novak Djokovic / Maria Sharapova
US: Novak Djokovic / Victoria Azarenka
Tror Roggan är jävligt het nu i januari. Avslutade säsongen riktigt starkt och tar med sig den goda formen. Anmärkningsvärt att jag inte tror på Nadal i år, en känsla jag har bara. Murray tar inte det absolut sista steget, men självklart vinner han OS på hemmaplan eftersom det inte är en GS. Samma med Wozniacki där. Damsidan känns som vanligt tråkigt öppen. Hoppas Kvitova kan bli #1.
Kvitova kommer bli nästa världsetta, utan tvekan, kanske inte direkt efter AO för hon har en del att försvara där, men säkerligen ganska så snart.
Tror dock att S.Williams tar i alla fall minst en eller två GS-titlar till och då lär i alla fall någon komma 2012.
Skulle jag tippa så skulle det bli Wimbledon, hennes serve är i en klass för sig, sist hon vann Wimbledon så slog hon nästan 100 servess genom turneringen, det är utomjordiskt bra för att vara dam.