2011-12-15, 16:45
Medlem
John Isner kan mycket väl gå till en semifinal, beror mycket på lottningen, efter 5-setare är han körd, då han inte återhämtar sig snabbt.
Citera
2011-12-20, 16:25
Medlem
Ja då var tennisåret 2011 till ända. Så här trodde jag för ett år sen

Citat:
jag tror att 2011 blir ett av de jämnaste åren på länge. Ingen känns som helt given i någon GS, inte ens Nadal i franska öppna. Federer kommer att hanka sig kvar i topp 4 men världsetta blir han inte under 2011. I min spåkula tar Djokovic det där sista steget och utmanar Nadal om förstaplatsen, det blir rafflande under Wimbledon när Nadal tvingas försvara sin ranking mot en formstark serb. Jag tror dock Nadal grejar det förutsatt att han inte skadar sig. Murray känns mycket osäker, han ska tydligen fortsätta med Corretja och i mina ögon är det ingen mästartränare.

Grand Slam

AO: Murray
RG: Djokovic
SW19: Nadal
USO: Federer

Topp 10

1 Nadal

Kommer inte att vara lika dominat på gruset som vi är vana att se men det vägs upp av att han tar en eller två masters på HC. Han går till final i AO och RG men vinner sin enda GS i Wimbledon. Till US Open har skadeproblemen börjat hämma hans spel och det blir respass i semin.

2 Djokovic

Min utmanare för 2011, han kommer att göra en kanon säsong på gruset och bli den första att bemästra grus demonen Nadal som får se sig besegrad både i Rom och Paris av Serben. På gräset räcker han dock inte till mot Nadal. I US Open åker han ut mot Federer som tar revanch.

3 Federer (US Open blir hans enda stora skalp)
4 Murray (Börjar året bra med AO seger men sen börjar raset, Corretja lyckas rasera allt)
5 Berdych (Vinner en masters och går lång i ett par GS)
6 Tsonga (Får vara skadefri och kan spela upp sig till RG där han når Semi)
7 Söderling (Tappar en del på gruset men tar mer ranking poäng på HC)
8 Querry (Roddick ersätts av Querry på Topp 10)
9 Andrey Golubev (kan kanske bli en ny favoritspelare för mig men då krävs det att han blir jämnare)
10 Del Potro (Skadefrånvaron sitter i och han kommer inte tillbaka helt förrän 2012)

Tja vad kan man säga? Jag hade helt fel angående GS vinnarna och på min top tio ranking har jag 3 rätt

Några mindre lyckade förutsägelser var Querry som världsåtta, han är istället rankad 93! Även Golubev som världsnia slog åt helsike fel, han harvar numera på challenger touren som 147:a i världen. Annars måste jag säga att Del Potro som 10:a inte var helt fel ute och inte heller Berdych som 5:a.

Allt som allt ingen lyckad tippning för min del men jag hade iallafall rätt om Djokovic som Nadals främsta utmanare men det var å andra sidan inte direkt någon högoddsare på det.
Senast redigerad av Gincan 2011-12-20 kl. 16:43.
Citera
2011-12-20, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Ja då var tennisåret 2011 till ända. Så här trodde jag för ett år sen

Tja vad kan man säga? Jag hade helt fel angående GS vinnarna och på min top tio ranking har jag 3 rätt

Några mindre lyckade förutsägelser var Querry som världsåtta, han är istället rankad 93! Även Golubev som världsnia slog åt helsike fel, han harvar numera på challenger touren som 147:a i världen. Annars måste jag säga att Del Potro som 10:a inte var helt fel ute och inte heller Berdych som 5:a.

Allt som allt ingen lyckad tippning för min del men jag hade iallafall rätt om Djokovic som Nadals främsta utmanare men det var å andra sidan inte direkt någon högoddsare på det.
Querrey har haft en allvarlig axelskada därför han inte presterat något.
Golubev vet jag inte så mycket om är han ifrån Kazackstan?
2012 om jag har rätt,
AO, Tsonga tar det.
RG, Ferrer tar det.
Wimbledon, Murray tar det.
US, Nadal tar det.
OS, Federer tar det.
Ranking
1a, Nadal
2a, Tsonga
3a, Ferrer
4a, Del Potro
5a, Federer
6a, Djokovic
7a, Murray
8a, Tipsarevic
9a, Isner
10a,Tomic
Vilka slutar?
Roddick och Söderling avslutar sin karriär i OS.
Senast redigerad av Alessandro 2011-12-20 kl. 17:06.
Citera
2011-12-20, 20:36
Medlem
Lite värdelöst vetande, Murray var i skolan när massakern i Dunblane inträffade....
Citera
2011-12-21, 16:54
Medlem
camejos avatar
Om Djokovic slutar 2012 som sexa (eller sämre) äter jag upp mina skor.

Citera
2011-12-22, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Om Djokovic slutar 2012 som sexa (eller sämre) äter jag upp mina skor.

Tror att Raonic och Tomic kan utmana de fyra snart, kanske kommande år. Men serben kommer nog fortsätta vara bättre än Nadal och jag hoppas Murray kan gå om Nadal anno '12. Mest osäkra namnet av de här är Federer tror jag när det gäller att stanna kvar på topp 3-4, men jag kan ha fel. Dimitrov kanske kan gå in på 10-20 minst kommande år, Harrison minst 20-25. Nishikori kan nog snudda på minst topp 10.
Citera
2011-12-23, 13:33
Medlem
Någon som har en aning om vilken svensk spelare det är som har blivit avstängd pga brott mot korruptionsregeln?

Står att han spelar på internationell nivå.
Citera
2011-12-23, 13:42
Medlem
Svårt att tippa ett helt tennisår ett helt år i förväg, det syns nog ganska bra i de två trådarna där vi har försökt...

Men det är fortfarande kul. 2012 tror jag kommer bli minst lika bra tennisår som 2011 var. Jag tror dock inte att det kommer bli jämnare än vad det var i toppen, jag tror det kommer vara samma fyra som dominerar ett år till minst i alla fall.

1.Djokivic
2.Murray
3.Nadal
4.Federer
5.Tsonga
7.Tipsarevic
8.Del Potro
9.Ferrer
10.Isner

W: Djokovic
US: Federer

Slutspelet: Murray

Davis Cup: Frankrike.

Söderling tror jag tvingas sluta under nästa säsong, jag hoppas inte det men jag tippar det.
Citera
2011-12-23, 18:43
Medlem
Tippar GS turneringarna 2012. AO, Federer (möjligtvis djokern), RG, NADAL, W, Federer, US: Federer.
Citera
2011-12-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Någon som har en aning om vilken svensk spelare det är som har blivit avstängd pga brott mot korruptionsregeln?

Står att han spelar på internationell nivå.
Hände i en challenger i Finland, http://www.expressen.se/sport/tennis/1.2660583/tennisspelare-stangs-av-for-korruption
2 månaders avstängning för mutförsök, väldigt omoget då han missade att skriva in sig i tid som lucky loser.
Han är 12a på Sverigerankingen, http://www.atpworldtour.com/News/Tennis/2011/12/Features/Tennis-Integirty-Unit-Renard.aspx
Senast redigerad av Alessandro 2011-12-23 kl. 20:00.
Citera
2011-12-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Svårt att tippa ett helt tennisår ett helt år i förväg, det syns nog ganska bra i de två trådarna där vi har försökt...

Men det är fortfarande kul. 2012 tror jag kommer bli minst lika bra tennisår som 2011 var. Jag tror dock inte att det kommer bli jämnare än vad det var i toppen, jag tror det kommer vara samma fyra som dominerar ett år till minst i alla fall.

1.Djokivic
2.Murray
3.Nadal
4.Federer
5.Tsonga
7.Tipsarevic
8.Del Potro
9.Ferrer
10.Isner

W: Djokovic
US: Federer

Slutspelet: Murray

Davis Cup: Frankrike.

Söderling tror jag tvingas sluta under nästa säsong, jag hoppas inte det men jag tippar det.
Frankrike kan få det tufft i Davis Cup, öppnar med en bortamatch emot Kanada i Vancouver, tänk om
Tsonga och/eller Monfils går långt i singel och Llodra i dubbel i Melbourne sen veckan efter spela inomhus i Vancouver?
Schweiz har ett bra lag, jag gissar att dom tar deras första titel i Davis Cup, öppnar emot USA borta.
Ena av Bryanarna har blivit far för första gången och jag tror inte dom är lika fokuserade på tennis,
Roddick på nedgång, Isner är bra tvåa, Fish är också bra.
Citera
2011-12-23, 23:18
Medlem
Kollat lite kring OS, inbjudan till wildcard har skickats ut, man måste svara senast 16e februari 2012,
http://www.sok.se/download/18.5977b2391296cc4d0c7800017198/itf_e.pdf
Kan sluta så illa att Sverige blir utan representant om inte Soda tillfrisknar, idag är båda tennis damerna utanför 48 bästa, dessutom inget svenskt par ibland dom 24 bästa.
EDIT, har nu skickat en förfrågan till IOC om vilka som har blivit erbjudna wildcard, får se om dom svarar.
Senast redigerad av Alessandro 2011-12-23 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in