Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Nadal känns just nu som en väldigt bräcklig individ. Antydan till tunnhårig, väldiga svängningar i kroppsbygnaden. Från rent spinkig och insjunket ansikte till fyllig atlet på väldigt kort tid fram och tillbaka under året. Lustiga motiveringar i tävlingsplanering. Axelskadad just nu sägs det, ändå lirar han en totalt betydelselös uppvisningsturnering för att nästa vecka lira en 250 i Doha och sedan lira Aus Open följt av ett uppehåll i Februari. Visst, pengarna han får för Doha och Abu Dabi är säkert absurda, men för en individ som har Nadals inkomst är det en piss i Nilen.
När Nadal kommer tillbaka från sina skadepauser är han alltid stark som en oxe och nära på oslagbar. Det hade varit kul att vara en skugga på Nadal denna paus för att se vad han gör under sina skadepauser. Om han verkligen kör som en oxe i gymet och sedan kör sida sida på banan tills han spyr eller om hans häxdoktor fyller på förrådet av trolldryck, spenat, honung eller vad man nu vill kalla det för....
Något skumt är det med Nadal, så är det bara!
Nej det är inget mer skumt med Nadal än vad det är med någon annan. Det är du som inbillar dig efter att ha gjort en ofullständig analys.
Nadal kom t.ex inte tillbaka "stark som en oxe" senast han gjorde ett uppehåll innan slutspelet, då kom han tillbaka ovanligt orkeslös och lam faktiskt.
Själv tror jag att Nadal är slut, och då menar jag slut på den nivå som vi har vant att se honom, jag ger honom max två säsonger till sedan spelar han inte tennis på touren nåt mer.