2011-09-12, 23:14
Medlem
Samma gamla visa, Djokovic manglar Nadal och vann först setet nu. Vem som vinner är fortfarande inte lätt att avgöra, det är trots allt Nadal vi har här.
Citera
2011-09-14, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Hålller ni med Mats Wilander? Spelar Djokovic på en högre nivå nu än vad Federer gjorde när han var som bäst? Intressant artikel.

Djokovic på väg mot rekordsäsong
http://www.dn.se/sport/djokovic-pa-vag-mot-rekordsasong

Nej inte en högre nivå, bara annorlunda. Federer har saker som Djokovic aldrig kommer att ha och Djokovic saker som Federer aldrig kommer att ha.

Dock så vinner Djokovic på en helt annan nivå än vad någon gjort tidigare, med det sagt så betyder det inte att han kommer vinna fler turneringar än vad Federer har gjort, bara det att han är inne i ett liknande vinstflöde som Federer, kanske till och med bättre (definitivt bättre om man delar upp det i en säsong). Men det ska göras under en väldigt lång period också, jag tror aldrig att Djokovic kommer att vinna lika många slams som varken Nadal, Borg eller Federer.

Mitt tips är att Djokovic vinner åtta grand slams. Mitt fegtips är att han vinner mellan 8-12 grand slams.
Citera
2011-09-14, 20:26
Medlem
jelens avatar
Öppet brev till Roggan älskare.

Vad ska Roggan hitta på för något dumt för att ni ska vända honom ryggen?
Citera
2011-09-14, 20:32
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jelen

Mord skulle det krävas för min del.
Citera
2011-09-14, 22:28
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:

Varför kan du inte bara respektera att somliga gillar Federer, somliga Nadal osv. Ska alla hålla på den som är bäst för stunden för att du ska vara nöjd? Du var mig en knepig fan. Du är inte i maskopi med edsf som brukade skämma ut sig här i tråden?
Citera
2011-09-14, 23:34
Medlem
Citat:

Inte för att jag älskar Roger Federer, jag känner honom inte. Men jag älskar den tennisen han kan prestera.

Som sagt jag känner honom inte, men det ska nog till att han visar upp en dålig sida som person. Väldigt mycket sämre sida än att vara dålig förlorare (vilket jag tycker är okej om det inte går till överdrift vilket det inte gör i Federers fall).

Skulle han nu visa upp en sån dålig sida så skulle jag fortfarande älska den tennis han kan prestera.

Jag tror nog du tar detta med tennis på lite för stort allvar, kolla på sporten och njut istället
Citera
2011-09-15, 08:48
Medlem
camejos avatar
Jag föredrar osportslighet framför spelförstörarande.

Båda egenskaper är förstås negativa men Nadals och Djokovics spelförstörande drar ner tittarupplevelsen.
Citera
2011-09-15, 09:07
Medlem
jelens avatar
Äsch, officiellt är mitt Roggan jagande över.

Häromdagen var jag så trött på er att jag var tvungen.

Jag har fruktansvärt svårt för Roggan, men jag har nog ännu svårare för Roggan fans. Det känns som att vad än Roggan hittar på så försvaras han och oavsett ranking så är Roggan bäst. Skulle han förlora så gör han det för att han är dålig, ur form, dåligt psyke, skadad osv. ALDRIG att motståndaren är bättre. Vinner han är han bäst, ALDRIG att motståndaren är dålig osv.

Ett exempel: Roggan vann Semin i RG för att han var bättre, inte för att Novak sket på sig för att han hade blivit 1 vid seger.

Varför vann Novak i lördags? För att Novak hade tur, Roggan feg.

Ni Roggan fans, vem tycker ni är världens bästa tennisspelare idag?

Tack för ordet, from idag är min hetsjakt över och jag återgår till mitt gamla jag.
Citera
2011-09-15, 10:42
Medlem
camejos avatar
Citat:

Roggan förstås.
Citera
2011-09-15, 12:23
Medlem
Tydligen är det inte klart om Novak skall spela singel eller inte i DC. För sent att ändra i laget tror jag?
EDIT, såg nu Nallen-Novak första matchen, Del Potro-Tipsarevic andra matchen, blir intressant imorgon.
Blir lite tennisgodis i natt, Wawrinka-Tomic och Hewitt-Federer på gräs! 14,5 timme tills det börjar.
Senast redigerad av Alessandro 2011-09-15 kl. 12:33.
Citera
2011-09-15, 12:33
Medlem
Citat:
Äsch, officiellt är mitt Roggan jagande över.

Häromdagen var jag så trött på er att jag var tvungen.

Jag har fruktansvärt svårt för Roggan, men jag har nog ännu svårare för Roggan fans. Det känns som att vad än Roggan hittar på så försvaras han och oavsett ranking så är Roggan bäst. Skulle han förlora så gör han det för att han är dålig, ur form, dåligt psyke, skadad osv. ALDRIG att motståndaren är bättre. Vinner han är han bäst, ALDRIG att motståndaren är dålig osv.

Ett exempel: Roggan vann Semin i RG för att han var bättre, inte för att Novak sket på sig för att han hade blivit 1 vid seger.

Varför vann Novak i lördags? För att Novak hade tur, Roggan feg.

Tack för ordet, from idag är min hetsjakt över och jag återgår till mitt gamla jag.

Men det är ett diskussionsforum, alla har väl rätt att säga vad de tycker, det är inte direkt så att alla är Federer-fans här inne. Har du läst tennistrådarna så ser du att det finns alla typer av åsikter angående honom och hans matcher.

Bara för att någon tycker att Federer förlorar för att han är dålig så betyder det ingenting just mer än att den personen såg tennismatchen på det sättet. Det är väl bättre att skriva vad man själv tycker om matchen och hur den var istället för att starta en debatt om Federer. Själv har jag hela tiden sagt att Djokovic vann för att han var bättre och att den där omtalade returen var oerhört lite tur och mest skicklighet. Efter att ha sett den flera gånger nu så stärker det ännu mer den synen jag har på den returen och den matchen.
Citera
2011-09-15, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Tydligen är det inte klart om Novak skall spela singel eller inte i DC. För sent att ändra i laget tror jag?
EDIT, såg nu Nallen-Novak första matchen, Del Potro-Tipsarevic andra matchen, blir intressant imorgon.
Blir lite tennisgodis i natt, Wawrinka-Tomic och Hewitt-Federer på gräs! 14,5 timme tills det börjar.

Oj, bra matcher där faktiskt, allihopa. Jag hoppas och tror att Del Potro vinner sin match, Tomic tror jag kan slå Wawrinka ganska lätt om han har en bra dag, han gick ju långt i Wimbledon och Wawrinka har ju inte övertygat på sistone direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in