Ja Bjurra, tre i rad. Madrid, Rom och Roland Garros
Tycker fortfarande att Madrid borde spelas vid en annan tidpunkt, den får flytta på sig om det ska flyttas på nåt eftersom den turneringen är yngre. Sen tycker jag hardcourt-säsongen är för lång. Det borde spelas på gräs i Australien på sommaren tycker jag, t.ex.
Citat:
Ursprungligen postat av Hlaven
Tror Rom kommer spela stor roll där , orkar Djokovic gå hela vägen ? då slår han nog McEnroes rekord asså han tar nog alla spelare när han är fit och utvilad men både Nadal och Djokovic är slitna kanske vem vet. DOck har Nadal mycket tuffare lottning så jag tror på en Djokovic seger igen kanske :O ne vet inte
Jag tycker också Nadal har lite tuffare lottning, Federer i en eventuell semi, var ju rätt jämt i Madrid fast nu har jag fått lära mig att gruset i Madrid inte är likt det i Rom så det kanske inte spelar så stor roll trots allt att Nadal inte vann och att han inte såg lika bra ut som han brukar i matchen mot Federer.
Djokovic har 32 matcher i rad sedan Januari, McEnroes rekord är 42, Djokovic har dock 34 om man räknar Davis Cup finalen (men det tycker jag vi inte ska räkna). Men vinner han Rom så måste han gå till minst semi i franska öppna för att tangera rekordet. Ska blir mycket spännande att se om han klarar det. gör han det så är det smått otroligt tycker jag. Hade varit en sak om Djokovic hade blivit överlägsen pga Nadal och Federer skadade sig eller slutade men om han blir det när dom fortfarande spelar så är det mycket större.
Tänk om han skulle vinna alla fyra slams detta år, vilken käftsmäll det skulle vara på Nadal och Federer som har varit så nära själva ett par gånger.