Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
har lämnat intresset för damtennisen sedan en period tillbaka. finns ingen stabilitet i den era som är nu. va lite bättre för typ 5 år sedan med davenport williams hingis clijsters henin å sharapova.
nu är det mentalt instabila tjejer som har svårt att leva upp till förväntningar. den dagen jag börjar spela på damtennis är när wozniacki vinner GS's :P
annat är de på herrtennisen där vi har 4 stabila (tidigare 5) som vinner de stora tuneringarna och går långt i gs. jag säger 5 i parantes för jag tyckte RS va jämn stark med murray för ett år sedan.
nu har han haft ett tuffare år med tränarbyten, skador, sjukdomar och otacksamma lottningar (iofs inget nytt för honom). men samtidigt måste en spelare som vill vara med i topp 4 vinna de svåra matcherna och klara av tuffa lottningarna. söderling har inte gjort de iår. han har inte vunnit någon match mot topp 4 iår. läste henric larssons blogg på eurosport för ett tag sedan angående RS drog sig ur asien turneén.
han skrev om att 2012 kmr inte bli lättare. och de kan jag hålla med om. spelar inte RS mer i år eller gör mediokra resultat kmr han gamna utanför top 10. sen 2012 har han en del att försvara innan IW å Miami. Brisbane 250 AO 180 Rotterdam 500. nästan 1000 p till som kan realistiskt sätt idag försvinna.
Håller helt med. Men en som spelat väldigt bra i höst är ju Radwanska, visserligen inte allt för underhållande tennis att kolla på men hon ser verkligen ut att ta ett steg. Kan bli farlig 2012.
Annars är det ju bara löjligt hur låg nivån är nu, talangen finns men den mentala styrkan/jämnheten är ju under alla kritik. Woz, Li Na, Kvitova, Zvonareva, Azarenka...
Synd att Sharapova har sådana skadeproblem som hon ändå har, den enda som någon sa som känns på riktigt och inte för att de andra är så ojämna.