2014-11-15, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast det känns fasen som topp spelarna spelat sämre i år.
Ferrer och Murray har ju varit riktigt risiga.
Djoko har varit bra till och från ,dålig stundtals också, Nadal har ju mest varit skadad.Och Wawrinka gick ju ner sig ordentligt efter AO vinsten.
Nej ganska dåligt år i år faktiskt .
Murray har spelat för mycket nu under hösten, visade sig i masters. Novak har väntat sitt första barn, en stor händelse för honom. Wavrinka väntar på stora händelsen DC-finalen.
Nadal har haft problem med blindtarmen, naturligt att han inte kan prestera då.
Dodig och Melo slog f.ö Lindstedt i semin i masters.
Citera
2014-11-15, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Dodig och Melo slog f.ö Lindstedt i semin i masters.
Tråkigt att Lindstedt et consortes visade sig från sin mindre bra sida i semin
Citera
2014-11-15, 15:10
Medlem
Castlevanias avatar
Kan inte låta bli att fundera över vad en skadefri Söderling i gammal storm hade kunnat åstadkomma säsongen 2014. Så jävla surt att han inte fick chansen. Som ni säger har flera av toppspelarna underpresterat av olika orsaker. När hade vi 4 olika GS-vinnare senast? Har för mig att ämnet är vidrört tidigare.

Personligen tycker jag det är synd att fransmännen tappat. Monfils är den enda som visat att han vill vara med på allvar. Grym klättring på rankingen efter skadan. Frågan är om skadebekymren fortsätter nästa år. Tsonga är en stor besvikelse. Hoppas han får en bättre säsong 2014.

Annars till nästa säsong hoppas jag krulltotten Murray och mentala dvärgbebisen Berdych ramlar ur topp 10. Ska bli intressant att se om Nadal kan komma tillbaka i gammal storform och utmana toppduon. Vad händer med Wawrinka? I övrigt vill jag se om Cilic och Nishikori håller sig kvar på samma nivå, eller om det kommer en reaktion? Bland ungdomarna håller jag koll på Raonic och Dimitrov. Tror dock det kan dröja några år innan de kan utmana om GS på allvar.
Senast redigerad av Castlevania 2014-11-15 kl. 15:15.
Citera
2014-11-15, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Kan inte låta bli att fundera över vad en skadefri Söderling i gammal storm hade kunnat åstadkomma säsongen 2014. Så jävla surt att han inte fick chansen. Som ni säger har flera av toppspelarna underpresterat av olika orsaker. När hade vi 4 olika GS-vinnare senast? Har för mig att ämnet är vidrört tidigare.

Personligen tycker jag det är synd att fransmännen tappat. Monfils är den enda som visat att han vill vara med på allvar. Grym klättring på rankingen efter skadan. Frågan är om skadebekymren fortsätter nästa år. Tsonga är en stor besvikelse. Hoppas han får en bättre säsong 2014.

Annars till nästa säsong hoppas jag krulltotten Murray och mentala dvärgbebisen Berdych ramlar ur topp 10. Ska bli intressant att se om Nadal kan komma tillbaka i gammal storform och utmana toppduon. Vad händer med Wawrinka? I övrigt vill jag se om Cilic och Nishikori håller sig kvar på samma nivå, eller om det kommer en reaktion? Bland ungdomarna håller jag koll på Raonic och Dimitrov. Tror dock det kan dröja några år innan de kan utmana om GS på allvar.

Jag tror faktiskt Nishi kommer bli ännu bättre till nästa år, återstår att se.
Citera
2014-11-15, 18:37
Medlem
Citat:

Nu väntar DC-final för Frankrike, så djupt har dom inte fallit.
Citera
2014-11-15, 19:47
Medlem
MagnusJ666s avatar
Citat:

Hoppas på att Monfils och Dimitrov slår igenom mer under kommande år. De spelar fräck och snygg tennis. Raonic är tråkigare än färg som torkar. Kalrn kan knappt slå ett grundlslag och rör sig som en flodhäst på banan. Lever mest på sin serve och snabba poöng. Men utvecklar han grundspelet så kan han bli världsetta i framtiden men speciellt rolig är han då inte.
Citera
2014-11-15, 23:02
Medlem
camejos avatar
Citat:
Jonas Bjorkman ‏@BjorkmanTennis 6m6 minutes ago Stockholm

Such a terrible decision from the umpire Cedric Mourier in the first game in the third. No surprise, it's not the first time.

Hehe!
Citera
2014-11-15, 23:40
Medlem
camejos avatar
Det här är en av de bättre matcherna i år. Federer bryter tillbaka till 5-5 i tredje efter några räddade matchbollar.
Citera
2014-11-16, 00:33
Medlem
MagnusJ666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Det här är en av de bättre matcherna i år. Federer bryter tillbaka till 5-5 i tredje efter några räddade matchbollar.

Visst men inte den mest välspelade. Tycker båda herrarna spelat bättre matcher rent spelmässigt, men detta var en nervig match från båda. En match med många fina dueller men också enkla missar på grund av gummiarmar. Wavrinka skulle så klart avgjort och vunnit.
Citera
2014-11-16, 00:39
Medlem
Vilken nagelbitarmatch. Men frustrerande med dåliga domslut.

Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Citat:
Jonas Bjorkman ‏@BjorkmanTennis 6m6 minutes ago Stockholm

Such a terrible decision from the umpire Cedric Mourier in the first game in the third. No surprise, it's not the first time.
Hehe!

Härjade i tiebreaket också, genom att avråda Fed från challenge på ett utdömt serveess som skulle gett honom matchboll. Serven var klart inne - mitt över linjen.
Citera
2014-11-16, 08:39
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusJ666
Visst men inte den mest välspelade. Tycker båda herrarna spelat bättre matcher rent spelmässigt, men detta var en nervig match från båda. En match med många fina dueller men också enkla missar på grund av gummiarmar. Wavrinka skulle så klart avgjort och vunnit.

Helt klart. Wawrinka låg väl på ca 5% förstaservar i tredje.

Hoppas han hans nerver håller bättre i DC.
Citera
2014-11-16, 15:08
Medlem
Vad tror vi händer ikväll? Djokovic vinner rakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in