Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Tror också att Chile kunde vara bra, Istomin spelar för Uzbekistan ja. Brasilien har Thomas Belucci
och Japan tror jag inte är helt omöjligt, Kei gillar inte att spela under kalla förhållanden så placera matchen i Kiruna...

Haha ja, Kiruna ishall
Nej men jag tror faktiskt att Sverige är "chanslösa" mot Japan, ingen slå Nishikori sedan har de Soeda och Ito som båda är topp100-spelare och som faktiskt har spelat rätt okej på sistone.
Belgien har bra bredd, Rochus, Malisse, Darcis, nej där blir det svårt.
Sydafrika borta är i alla fall två singelförluster mot Anderson som jag ser det.
Uzbekistan kan det väl finnas en chans mot om Istomin är ur form.
Det är synd att Sverige inte har någon singelspelare som åtminstone är lite bra för dubbeln så är Sverige faktiskt riktigt bra i, där kan de till och med slå de bästa nationerna om de har en bra dag. Jag tror det är bättre om Lindstedt spelar singel också, jag tror han är mycket bättre än alla andra om jag ska vara ärlig, jag har inte sett honom spela singel så mycket men jag tror faktiskt att han skulle göra bättre ifrån sig. Det är väl dock ingen katastrof om Sverige åker ur, de har faktiskt ingenting att göra i elitdivisinen nu ändå, kanske är bättre att börja satsa på nya spelare i en lägre division. Om Sverige får fram nya spelare som blir bra så kommer de ju att ta sig upp igen till slut ändå. Tennis är ju en individuell sport, så om det kommer nya spelare som blir bra så kommer de ju finnas tillgängliga.