2012-04-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Men om du har rätt i att Cilic har toppat sin karriär så kommer han vara topp15 när året är slut, det är bara för att han har varit skadad som han har halkat efter på rankingen, han hade ett bra år 2011.

Lite svagt av Melzer faktiskt med tanke på att han vann i Memphis så borde han ha kunnat presterat lite bättre, i alla fall tagit åtminstone ett set. Bra gjort av Österrike att ta dubbeln dock.

Kuerten var en gruskung på sin tid, känns som att det krävs en liknande spelare om Spanien ska förlora hemma i DC igen. (Jag antar att det var han som fixade segern åt Brasilien???)

Isner var jag rätt säker på faktiskt, han torskade ju mot Tsonga i Paris i höstas i en otroligt jämn match. Isner spelar faktiskt lika bra på alla underlag, inte bara serv i den killen, han kommer nog att stanna på topp10 ett bra tag om han får vara frisk för han har faktiskt spelet för det, sen har han vapnet som kan ställa till det för alla spelare på touren, det har vi redan sett.
Nja, jag tycker Isner spelar bättre på grus än gräs, han gillar den höga studsen på grus och det långsammare tempot som gör att han kan ställa om den långa kroppen, han är ju något så ovanligt som en frisk jätte.
Melzer är ingen femsetsman längre.
EDIT, fel av mig Slovakien 1998 var sista som vann i Argentina, Kucera och Hrbaty.
17 raka matcher.
Senast redigerad av Alessandro 2012-04-08 kl. 23:10.
Citera
2012-04-08, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Nja, jag tycker Isner spelar bättre på grus än gräs, han gillar den höga studsen på grus och det långsammare tempot som gör att han kan ställa om den långa kroppen, han är ju något så ovanligt som en frisk jätte.
Melzer är ingen femsetsman längre.
EDIT, fel av mig Slovakien 1998 var sista som vann i Argentina, Kucera och Hrbaty.
17 raka matcher.

Ja Isner är lite för lång för grästennis. Det blir svårt med så låg studs men det jämnar ut sig med hans serv, jag tror nog att han kan gå långt i Wimbledon också nu när han får bättre seeding. Det är en mardröm att möta en spelare som servar som honom på gräs.
Citera
2012-04-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ja Isner är lite för lång för grästennis. Det blir svårt med så låg studs men det jämnar ut sig med hans serv, jag tror nog att han kan gå långt i Wimbledon också nu när han får bättre seeding. Det är en mardröm att möta en spelare som servar som honom på gräs.
Fast Wimbledon är lite speciellt med seedning, den följer ju inte slaviskt rankingen. Klart att Långe-John har kvalitéer helt klart.
Åter till DC, möjliga motståndare för Sverige:
Australien, (b)
Belgien, (b)
Brasilien, (h)
Chile, (h)
Holland, (h)
Japan, (h)
Sydafrika,(b)
Uzbeckistan, ?
h=hemmaplan för Sverige
b=bortaplan för Sverige
?=aldrig möts
Lottning på onsdag.
Senast redigerad av Alessandro 2012-04-09 kl. 20:39.
Citera
2012-04-09, 20:51
Medlem
Citat:
Fast Wimbledon är lite speciellt med seedning, den följer ju inte slaviskt rankingen. Klart att Långe-John har kvalitéer helt klart.
Åter till DC, möjliga motståndare för Sverige:
Australien, (b)
Belgien, (b)
Brasilien, (h)
Chile, (h)
Holland, (h)
Japan, (h)
Sydafrika,(b)
Uzbeckistan, ?
h=hemmaplan för Sverige
b=bortaplan för Sverige
?=aldrig möts
Lottning på onsdag.

Det brukar inte skilja så mycket från ens ranking de går efter nåt poängsystem på gräs men det skiljer oftast inte mycket från rankingen. Spelar ju ingen roll om man är seedad #10 eller #12, huvudsaken är att man har hög seed så man slipper möta världsettan i första omgången, som Isner fick göra i FÖ förra året.

Sverige får tufft i DC, dubbeln så är de bra men singelmatcherna blir svåra. Australien, Belgien, Brasilien och Japan tror jag iinte att Sverige slår, även Sydafrika blir svårt nu när de har Anderson. Holland har Haase t.ex. Uzbekistan eller Chile är nog att föredra.

EDIT, nej Uzbekistan har väl Istomin? (orkar inte kolla) det ser svårt ut, får hoppas på Chile, de har väl inga riktigt bra spelare nu när Gonzo har slutat(?)
Senast redigerad av terribilis 2012-04-09 kl. 20:53.
Citera
2012-04-09, 22:31
Medlem
Citat:
Det brukar inte skilja så mycket från ens ranking de går efter nåt poängsystem på gräs men det skiljer oftast inte mycket från rankingen. Spelar ju ingen roll om man är seedad #10 eller #12, huvudsaken är att man har hög seed så man slipper möta världsettan i första omgången, som Isner fick göra i FÖ förra året.

Sverige får tufft i DC, dubbeln så är de bra men singelmatcherna blir svåra. Australien, Belgien, Brasilien och Japan tror jag iinte att Sverige slår, även Sydafrika blir svårt nu när de har Anderson. Holland har Haase t.ex. Uzbekistan eller Chile är nog att föredra.

EDIT, nej Uzbekistan har väl Istomin? (orkar inte kolla) det ser svårt ut, får hoppas på Chile, de har väl inga riktigt bra spelare nu när Gonzo har slutat(?)
Tror också att Chile kunde vara bra, Istomin spelar för Uzbekistan ja. Brasilien har Thomas Belucci
och Japan tror jag inte är helt omöjligt, Kei gillar inte att spela under kalla förhållanden så placera matchen i Kiruna...
Citera
2012-04-09, 23:56
Medlem
Citat:
Tror också att Chile kunde vara bra, Istomin spelar för Uzbekistan ja. Brasilien har Thomas Belucci
och Japan tror jag inte är helt omöjligt, Kei gillar inte att spela under kalla förhållanden så placera matchen i Kiruna...

Haha ja, Kiruna ishall

Nej men jag tror faktiskt att Sverige är "chanslösa" mot Japan, ingen slå Nishikori sedan har de Soeda och Ito som båda är topp100-spelare och som faktiskt har spelat rätt okej på sistone.

Belgien har bra bredd, Rochus, Malisse, Darcis, nej där blir det svårt.

Sydafrika borta är i alla fall två singelförluster mot Anderson som jag ser det.

Uzbekistan kan det väl finnas en chans mot om Istomin är ur form.

Det är synd att Sverige inte har någon singelspelare som åtminstone är lite bra för dubbeln så är Sverige faktiskt riktigt bra i, där kan de till och med slå de bästa nationerna om de har en bra dag. Jag tror det är bättre om Lindstedt spelar singel också, jag tror han är mycket bättre än alla andra om jag ska vara ärlig, jag har inte sett honom spela singel så mycket men jag tror faktiskt att han skulle göra bättre ifrån sig. Det är väl dock ingen katastrof om Sverige åker ur, de har faktiskt ingenting att göra i elitdivisinen nu ändå, kanske är bättre att börja satsa på nya spelare i en lägre division. Om Sverige får fram nya spelare som blir bra så kommer de ju att ta sig upp igen till slut ändå. Tennis är ju en individuell sport, så om det kommer nya spelare som blir bra så kommer de ju finnas tillgängliga.
Senast redigerad av terribilis 2012-04-09 kl. 23:58.
Citera
2012-04-10, 00:21
Medlem
Citat:
Haha ja, Kiruna ishall

Nej men jag tror faktiskt att Sverige är "chanslösa" mot Japan, ingen slå Nishikori sedan har de Soeda och Ito som båda är topp100-spelare och som faktiskt har spelat rätt okej på sistone.

Belgien har bra bredd, Rochus, Malisse, Darcis, nej där blir det svårt.

Sydafrika borta är i alla fall två singelförluster mot Anderson som jag ser det.

Uzbekistan kan det väl finnas en chans mot om Istomin är ur form.

Det är synd att Sverige inte har någon singelspelare som åtminstone är lite bra för dubbeln så är Sverige faktiskt riktigt bra i, där kan de till och med slå de bästa nationerna om de har en bra dag. Jag tror det är bättre om Lindstedt spelar singel också, jag tror han är mycket bättre än alla andra om jag ska vara ärlig, jag har inte sett honom spela singel så mycket men jag tror faktiskt att han skulle göra bättre ifrån sig. Det är väl dock ingen katastrof om Sverige åker ur, de har faktiskt ingenting att göra i elitdivisinen nu ändå, kanske är bättre att börja satsa på nya spelare i en lägre division. Om Sverige får fram nya spelare som blir bra så kommer de ju att ta sig upp igen till slut ändå. Tennis är ju en individuell sport, så om det kommer nya spelare som blir bra så kommer de ju finnas tillgängliga.
Sällan sett en så skillnad på spelare temperatur som Kei, han älskar varmt väder.
Ryderstedt kan spela bra, Lindstedt vill inte spela singel, han fokuserar på dubbel, han pallade t.ex inte att spela mixed i Oz open.
Klart att det är kul och viktigt att stanna kvar i elitdivisionen i DC.
EDIT, Lindstedt spelar inte Casablanca, skada måntro, en turnering dom vunnit ett par gånger.
Senast redigerad av Alessandro 2012-04-10 kl. 00:53.
Citera
2012-04-10, 09:46
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Sällan sett en så skillnad på spelare temperatur som Kei, han älskar varmt väder.
Ryderstedt kan spela bra, Lindstedt vill inte spela singel, han fokuserar på dubbel, han pallade t.ex inte att spela mixed i Oz open.
Klart att det är kul och viktigt att stanna kvar i elitdivisionen i DC.
EDIT, Lindstedt spelar inte Casablanca, skada måntro, en turnering dom vunnit ett par gånger.

Robban är inte skadad, de har bara bestämt sig för att skita i Grand Prix Hassan II. http://answermyquestionjerk.se/robert/semester-2/

Ang. Sveriges motståndare i DC.. OM vi skulle ha Söderking är allt lugnt,, då tar vi alla länderna i kvalet.

Nu verkar det ju som Söderking är borta till minst efter sommaren och då är det magert med lirare i SWE som kan match lirarna i WG Playoffs.

Vi ska på pappret vara totalt chanslösa mot alla länder förutom Uzbekistan samt Chile

Här är resultaten från Chiles match nu i helgen

http://www.daviscup.com/en/results/tie/details.aspx?tieId=100017675

Capdeville är en lirare som är mycket upp o ner. Han kan spela världsklass på både grus o hard, men han kan falla ihop som ett korthus med. Möjlig för Rydet att rubba. Sen har Chile räven Massu, Aguilar och Hormazabal (grymt coolt namn!) och de är inga omöjligheter på något sätt för Rydet. Givetvis är vi favoriter i dubbel.

Uzbekistan:

http://www.daviscup.com/en/results/tie/details.aspx?tieId=100017673

Istomin är givetvis för bra för svenskarna, men Dustov kan vi med lite flyt rå på 2 gånger om och i dubbelmatchen är vi favoriter.
Citera
2012-04-10, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Robban är inte skadad, de har bara bestämt sig för att skita i Grand Prix Hassan II. http://answermyquestionjerk.se/robert/semester-2/

Ang. Sveriges motståndare i DC.. OM vi skulle ha Söderking är allt lugnt,, då tar vi alla länderna i kvalet.

Nu verkar det ju som Söderking är borta till minst efter sommaren och då är det magert med lirare i SWE som kan match lirarna i WG Playoffs.

Vi ska på pappret vara totalt chanslösa mot alla länder förutom Uzbekistan samt Chile

Här är resultaten från Chiles match nu i helgen

http://www.daviscup.com/en/results/tie/details.aspx?tieId=100017675

Capdeville är en lirare som är mycket upp o ner. Han kan spela världsklass på både grus o hard, men han kan falla ihop som ett korthus med. Möjlig för Rydet att rubba. Sen har Chile räven Massu, Aguilar och Hormazabal (grymt coolt namn!) och de är inga omöjligheter på något sätt för Rydet. Givetvis är vi favoriter i dubbel.

Uzbekistan:

http://www.daviscup.com/en/results/tie/details.aspx?tieId=100017673

Istomin är givetvis för bra för svenskarna, men Dustov kan vi med lite flyt rå på 2 gånger om och i dubbelmatchen är vi favoriter.
Jag besöker inte amqj längre då jag fick mitt användarnamn stulet där.
Citera
2012-04-10, 21:50
Medlem
Nadal och Djokovic ska tydligen mötas i en uppvisningsmatch i juli på Santiago Bernabeu-stadion i Madrid, de ska slå publikrekord för tennis. Fyfan vad häftigt, grymt bra för sporten också
Citera
2012-04-11, 01:19
Medlem
Ingen bra uppladdning inför Fed Cup, förlust i första både för Sofia och Johanna.
Citera
2012-04-11, 14:39
Medlem
Det blev Belgien för Sverige, en helt okej lottning med tanke på att det kunde ha blivit Australien på bortaplan...

Det kommer bli tufft, Sverige är nog favoriter i dubbeln men för vinst så krävs det att Ryderstedt gör sina två bästa matcher, han har kapacitet att slå alla belgare faktiskt men då gäller det att han har två rikgit bra dagar där bollarna sitter innanför linjerna.

Malisse kan man rubba ganska lätt om man tar ledningen för han har svagt psyke. Rochus blir svår, han spelar bra om han är i form. Darcis har jag inte sett så mycket men jag vet att han kan spela ganska bra, det blir en tuff uppgift för Sverige men den är absolut inte omöjlig, det hade kunnat vara värre som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in