2014-09-21, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av almightyjew
Vet inte om det är rätt tråd men hur lätt/svårt är det att börja i en lokal tennisklubb?

funderar själv på börja i en med en kompis nästa säsong , det finns ju motionstennis grupper .man behöver inte va någon toppspelare precis.
Citera
2014-09-21, 12:01
Medlem
Får se hur det går för Elias nästa vecka, Möter James Mcgee första rundan , vinner han den möter han troligen Querrey riktigt bra spelare i den där challengern
Citera
2014-09-21, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
funderar själv på börja i en med en kompis nästa säsong , det finns ju motionstennis grupper .man behöver inte va någon toppspelare precis.

Ne jag förstår, är det bara att knalla dit och fråga? Är det så att man måste boka banor till varje träning individuellt eller tränar man som grupper som i fotboll t.ex.? Nu var det länge sen jag höll i ett tennisrack och slog ett slag men jag skulle vilja påstå att jag enkelt kan slå mig in bland de högre nivåerna av fysiska skäl.
Citera
2014-09-21, 14:53
Medlem
De flesta klubbar har väl någon motionsträning typ 4-5 spelare på 1 tränare 1 gång i veckan på en fast tid. Man behöver nog inte vara orolig över sin nivå, jag har sett gott om hopplösa fall på sådana träningar med varken koordination på ben eller armar, bollsinne saknas naturligtvis också helt. Tränaren lägger upp så lätta bollar han bara kan och ändå slår de i luften vartannat slag.
Citera
2014-09-21, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
De flesta klubbar har väl någon motionsträning typ 4-5 spelare på 1 tränare 1 gång i veckan på en fast tid. Man behöver nog inte vara orolig över sin nivå, jag har sett gott om hopplösa fall på sådana träningar med varken koordination på ben eller armar, bollsinne saknas naturligtvis också helt. Tränaren lägger upp så lätta bollar han bara kan och ändå slår de i luften vartannat slag.

Ha ha då behöver inte jag och polaren va orolig börja i alla fall ,vi spelar rätt mycket och flås och så är inget problem har spelat fotboll också så har rätt bra grundkondis.
Sen har man ju sämst slag teknik så klart, det är det som skulle va roligt, lära sig spela lite mer rätt.
Citera
2014-09-21, 15:01
Medlem
Elias vinner!
Citera
2014-09-21, 15:03
Medlem
Citat:
Ne jag förstår, är det bara att knalla dit och fråga? Är det så att man måste boka banor till varje träning individuellt eller tränar man som grupper som i fotboll t.ex.? Nu var det länge sen jag höll i ett tennisrack och slog ett slag men jag skulle vilja påstå att jag enkelt kan slå mig in bland de högre nivåerna av fysiska skäl.

Det vi kollade på va i grupper, åsså har man en tränare , tror det var en gång i veckan , tror det kostade typ 600 för ett halvår eller något sådant där, kom inte ihåg exakt , men här kunde man träna året om , var inomhus på vintern så klart.
Citera
2014-09-21, 17:15
Medlem
Citat:
Det vi kollade på va i grupper, åsså har man en tränare , tror det var en gång i veckan , tror det kostade typ 600 för ett halvår eller något sådant där, kom inte ihåg exakt , men här kunde man träna året om , var inomhus på vintern så klart.

Matchas man regelbundet och får ställa upp i turneringar? Hur många per grupp sa dem?
Senast redigerad av almightyjew 2014-09-21 kl. 17:17.
Citera
2014-09-21, 18:21
Medlem
Citat:
Matchas man regelbundet och får ställa upp i turneringar? Hur många per grupp sa dem?

Jag vet faktiskt inte , tror man får va med i någon motionsserie om man vill ,men det där med turneringar har vi inte kikat så mycket på.
Citera
2014-09-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Johan Brunström pressade Troicki ordentligt. 7-6 7-6 slutade matchen till Troickis fördel. Starkt måste jag säga. Visst var det väl han som höll på att slå Stakhovsky i Davis Cup också. Fattar inte varför den människan inte spelar mer singel, han verkar ju vara en av våra bästa spelare så fort han försöker.

Det är väl bara att googla din närmsta klubb och ringa dem. Eller hur menar du?
För att dubbel är hans levebröd, fick ett par hundra dollar för en kvalmatch vinst, alltid något.
34 år, då byter man inte till singel direkt ifrån dubbel.
Citera
2014-09-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
För att dubbel är hans levebröd, fick ett par hundra dollar för en kvalmatch vinst, alltid något.
34 år, då byter man inte till singel direkt ifrån dubbel.

Han kunde väl spelat mer singel tidigare i karriären?
Citera
2014-09-21, 23:04
Medlem
Citat:
Han kunde väl spelat mer singel tidigare i karriären?
Pengafråga tror jag, för 10 år sen så fanns det mer konkurrens i svensk tennis på singelsidan.
Åter till DC, Sverige spelar emot Lettland i Jönköping, samma vecka som Basel 500, där Gulbis spelar. Frågan är om Johan Brunström kommer till start? Jag tvivlar, så det blir nog ett ungdomslag
ifrån Sverige sida.
Senast redigerad av Alessandro 2014-09-21 kl. 23:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in