2011-04-17, 14:43
Medlem
camejos avatar
Nån som inte håller på Ferrer idag?
Citera
2011-04-17, 14:46
Bannlyst
Jag tror Ferrer har en chans att ta hem det här, Nadal och Federer håller jag nog aldrig mer på.
Citera
2011-04-17, 15:42
Medlem
den här matchen ser ut att kunna hålla på i evigheter...
Citera
2011-04-17, 16:52
Medlem
camejos avatar
Bra stretat av Ferrer synd bara att han inte kunde få till TB i sista.
Citera
2011-04-17, 17:42
Medlem
Jahapp, Nadal vinner sin 7:e raka i Montecarlo, det är helt overkligt hur bra han är på grus. Nu är visserligen Montecarlo ingen grand slam och det är väl bara den tredje mest prestigefulla grusturneringen efter Paris och Rom men detta måste endå rankas som en av de största bedrifterna i grustennisens historia. Det är först gången i ATP historien som en spelare vinner samma turnering sju gånger i rad
Citera
2011-04-17, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Jahapp, Nadal vinner sin 7:e raka i Montecarlo, det är helt overkligt hur bra han är på grus. Nu är visserligen Montecarlo ingen grand slam och det är väl bara den tredje mest prestigefulla grusturneringen efter Paris och Rom men detta måste endå rankas som en av de största bedrifterna i grustennisens historia. Det är först gången i ATP historien som en spelare vinner samma turnering sju gånger i rad

Jag håller Monte Carlo som mer prestigefylld än både Rom och Madrid, men visst, de flesta kanske inte gör det med tanke på den där ATP-regeln som säger att man får strunta i MC om man vill. Men Turneringen är över 100 år gammal och spelas på ett väldigt speciellt ställe för tennisen, i och med att många proffs har sin bas där. Så jag personligen skulle hellre vinna Monte Carlo än Rom eller Madrid om jag fick välja.
Citera
2011-04-17, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jag håller Monte Carlo som mer prestigefylld än både Rom och Madrid, men visst, de flesta kanske inte gör det med tanke på den där ATP-regeln som säger att man får strunta i MC om man vill. Men Turneringen är över 100 år gammal och spelas på ett väldigt speciellt ställe för tennisen, i och med att många proffs har sin bas där. Så jag personligen skulle hellre vinna Monte Carlo än Rom eller Madrid om jag fick välja.

Jag håller med om att MC är en mer anrik turnering än Rom men tyvärr får man säga har startfälten ofta varit starkare i Italienska öppna. Sen tycker jag inte om när man som i Madrids fall köper sig prestige till en turnering som inte ens fanns för tio år sedan, då är Barcelona och Hamburg mycket mer prestigefulla turneringar rent historiskt.
Senast redigerad av Gincan 2011-04-17 kl. 19:12.
Citera
2011-04-18, 12:20
Bannlyst
Mardy Fish når topp10 första gången i karriären, kul; förvisso på Verdascos bekostnad men ändå. Dit ville han väldigt gärna nå sa han efter Miami tror jag.
Citera
2011-04-18, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Lendl förlorade sina fyra första GSfinaler, fick väl sen bättre psyke och blev kanske bättre än Mcenroe i singel på 80talet. Tror att det kan gå liknande för Murray, vågar inte säga hur många titlar han kan vinna men en säkrare kandidat än Rusedski och Henman är han till GStitlar.
Hahaha, dom har ju slutat spela!
Citera
2011-04-18, 15:49
Medlem
RichPeverleys avatar
Söderling har hyfsad lottning för en gångs skull, största hotet mot en semi final blir väl Berdych.
Hur många poäng har Söderling att försvara?, såg att han har ramlat ner till 5e platsen i rankingen.
Senast redigerad av RichPeverley 2011-04-18 kl. 15:51.
Citera
2011-04-18, 17:11
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Hahaha, dom har ju slutat spela!

Det måste h*n veta.. Tror det blev lite fel bara!
Citera
2011-04-18, 17:15
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichPeverley
Söderling har hyfsad lottning för en gångs skull, största hotet mot en semi final blir väl Berdych.
Hur många poäng har Söderling att försvara?, såg att han har ramlat ner till 5e platsen i rankingen.

Finalplats, 250 poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in