2011-11-23, 02:17
Bannlyst
Hoppas Murrays avhopp kan boosta honom till att ta hem "Aussie". Intressant om en GS-seger kan betyda nåt för britterna.
Citera
2011-11-23, 09:26
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Tycker du Edberg också var en bad guy? Många tycker tvärtom. Själv är jag för dålig på att skapa uppfattning om saken, tyvärr.

Jag menade att Edberg borde ha fler utmärkelser än Federer, uttryckte mig lite klumpigt.
Citera
2011-11-23, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Sju gånger har han vunnit det. Edberg vann det fem gånger, haha. Nånting stinker hos ATP.

Det blir ju automatiskt inflation när samma person hela tiden vinner priset. Det känns som att ingen bryr sig numera, jaha Federer vann igen vem annars

Sen tycker jag att det borde vara lite mera spridning på priset, det har nästa uteslutande delats ut till topprankade spelare, känns som att man glömmer bort att ATP touren består av fler spelare än top 10.
Citera
2011-11-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
kan meddela att soderling inte står på listan för varken doha, brisbane eller chennai.

känns lite som han kmr skita i AO då. den GS behöver ordentliga förberedelser träningsmässigt då du inte får så många tuneringar innan som de andra grands slams.

jag tror RS kan komma tillbaka lagom till grussäsongen iaf. eller vad ska man tro på längre?
Fast han kan ta ett wildcard om han är i form. Kommer han fa fryst ranking förresten?
Citera
2011-11-23, 17:52
Medlem
Skit i RS möjliga comeback-datum.

Roger Federers totala spanjor överkörning igår är mer intressant!!
Citera
2011-11-23, 19:01
Medlem
jag har inte riktigt fattat varför alla tycker federer är snällast, ödmjukast, osv...

titta på den här videon, och säg mig när federer har tagit en förslust på detta sätt...

http://www.atpworldtour.com/Tennis/Media/Videos/2011/11-Finals/Tuesday-22/London-2011-Finals-Tuesday-Interview-Nadal.aspx

nadal är så mycket mycket trevligare, och ödmjukare än federer...

p.s. jag är federer fan
Citera
2011-11-23, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evreka
jag har inte riktigt fattat varför alla tycker federer är snällast, ödmjukast, osv...

titta på den här videon, och säg mig när federer har tagit en förslust på detta sätt...

http://www.atpworldtour.com/Tennis/Media/Videos/2011/11-Finals/Tuesday-22/London-2011-Finals-Tuesday-Interview-Nadal.aspx

p.s. jag är federer fan
Nadal är väl inte den som har varit mest ödmjuk på touren innan. Även om han knappast kan beskyllas för dryg, när han är så bra som han är. Men ska han kallas för ödmjukast för att han gör en snäll intervju?

Sen vad ska Nadal säga efter en sån här förlust? Det är bara att acceptera. Både han och resten av alla tennisspelare i världen vet om att om Federer spelar sin bästa tennis genom en hel match finns det ingen som slår honom. Inte ens Djokovic.
Citera
2011-11-23, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Nadal är väl inte den som har varit mest ödmjuk på touren innan. Även om han knappast kan beskyllas för dryg, när han är så bra som han är. Men ska han kallas för ödmjukast för att han gör en snäll intervju?

Sen vad ska Nadal säga efter en sån här förlust? Det är bara att acceptera. Både han och resten av alla tennisspelare i världen vet om att om Federer spelar sin bästa tennis genom en hel match finns det ingen som slår honom. Inte ens Djokovic.
1. skitsnack, när federer förlorar matcher, är han alltid arg och visar ingen uppskattning till vinnaren.
2. rafa gör alltid snälla intervjuer, inte bara en.
3. om fed skulle förlora 6/0 6/3 så skulle han grina och inte acceptera som nadal, han skulle skylla på att han spelade dåligt och att han gav matchen gratis som han har sagt flera gånger innan.
4. vadå om federer spelar sin bästa match, det funkar inte så, om motståndaren spelar sin bästa match så kan båda inte spela sin bästa match samtidigt fattar du väl. om rafa skulle spela sin bästa match, så skulle han inte tillåda fed göra det han gjorde som i tex australian open finalen där han krossade fed med helt trötta ben...
Senast redigerad av evreka 2011-11-23 kl. 19:48.
Citera
2011-11-23, 20:37
Medlem
camejos avatar
Citat:

p.s. jag är federer fan

Alla tycker inte det, det är bara ATP som gör det.

p.s. det är jag också
Citera
2011-11-23, 20:53
Medlem
Citat:
1. skitsnack, när federer förlorar matcher, är han alltid arg och visar ingen uppskattning till vinnaren.
2. rafa gör alltid snälla intervjuer, inte bara en.
3. om fed skulle förlora 6/0 6/3 så skulle han grina och inte acceptera som nadal, han skulle skylla på att han spelade dåligt och att han gav matchen gratis som han har sagt flera gånger innan.
4. vadå om federer spelar sin bästa match, det funkar inte så, om motståndaren spelar sin bästa match så kan båda inte spela sin bästa match samtidigt fattar du väl. om rafa skulle spela sin bästa match, så skulle han inte tillåda fed göra det han gjorde som i tex australian open finalen där han krossade fed med helt trötta ben...
1. Är Federer alltid arg när han förlorar matcher? Svar nej, du kan inte ha följt tennisen något vidare länge.
2. Gör Rafael alltid "snälla" intervjuer, ödmjuka? Har du nyss börjat se på tennis?

3. Skulle Federer förlora matchen på samma sätt som Nadal så hade han accepterat det, skillnaden är att när Federer förlorar mot Nadal så är det oftast han som viker ner sig med för mycket unforced.
Då blir det naturligt inte lika lätt att vara ödmjuk, även om jag inte alls kan tycka att han brukar ta ifrån Nadal något.

4. Det jag menar är att om Federers nivå är sådär hög genom en match, så finns det ingen som kan slå honom. Han har den bästa högstanivån inom tennisen.

Hur som helst, kul att du blivit tennis intresserad! Men du har tyvärr missat många år för att kunna uttala dig om ovanstående.
Citera
2011-11-23, 21:45
Medlem
Vilket snöpligt slut för Tipsarevic, hade ett väldigt bra läge att avgöra med en volley på sin matchboll, drog sedan ett dubbelfel och trampade sedan fel när Berdych hade matchboll. Det var väl så Berdych skulle få sin vinst

Tror Ferrer kan överraska mot Djokovic, ska bli intressant att följa, det kan vara kul med lite omväxling, det är väl ändå ganska tveksam om Djokovic kan rå på Federer i dagsläget?
Citera
2011-11-23, 22:34
Medlem
Jaha, det blir Ferrer mot Tsonga/Nadal och Federer mot Djokovic i semin. Jag hoppas på Nadal Federer i finalen men tror att det blir Ferrer mot Federer, båda två är i storform och känns som de värdiga finalisterna så här långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in