2010-08-23, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fishattack
Om jag ska vara petig så är swedish open och båstad samma turnering och sänds i Tv4 sport. SVT sänder ingen tennis längre efter att dem gav upp rättigheterna till Davis Cup. Undantaget har varit Robins finalmatcher i franska 09, 10. Tror även att canal plus bara hade wimbledon i år för att det var fotbolls VM annars har Tv4 sport sänt turnering tidigare år (är dock osäker på den punkten).
Nej anledningen att canal plus har wimbledon tror jag är för att de giriga jävlarna på tv4 köpte upp canal+ och har således gjort sig av med mycket av utbudet, Premier League NHL osv. För att tjäna pengar. Därför förvånar det mig inte alls om de sätter Wimbledon i en betalkanal för att så många har flytt från canalplus till viasat.
Citera
2010-08-23, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sean-Avery
Alla vet ju att riktig tennis ska spelas på gräs Även om Mats Wilander skulle sagt nåt annat :P

Har för mig han vann Aussie Open när den spelades på gräs.
Citera
2010-08-23, 19:00
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apekatt
Har ju helt säkert besvarats 100 gånger i den här tråden så skäms lite. Men var följer jag ATP-touren bäst(live)? Både betaltjänster och gratistjänster är av intrsse...

vill lägga till att jag inte frågar efter stream...

för herrtouren följer du den bäst ändå på Bet365.(räknas väl inte som stream?) du behöver bara registrera dig och så kan du se nästan allt från atp touren. de sänder från typ alla matcher i 1000 tuneringarna. bet365 sände även wimbledon detta år...dock va jag tvungen att betala 50 kr för att se det. den största nackdelen är bara att du inte kan få helbild....bet365 är ju utmärkt att betta på oxå om du nu vill det!

de sänder dock inte AO,FÖ...vet inte hur de blir med USO...annars kmr jag inskaffa Eurosport player nu när man får bra deg efter sommarjobbet!

är de svenska kommentatorer i EU player?
Citera
2010-08-23, 19:01
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin

nej de bytte anläggning 1987 (tidigare kyoong) och var de första som hade tak över CC!
edit:förlåt de stämmer att de spelade på gräs...men de var då iaf de bytte till HC! :P
Citera
2010-08-23, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
nej de bytte anläggning 1987 (tidigare kyoong) och var de första som hade tak över CC!
edit:förlåt de stämmer att de spelade på gräs...men de var då iaf de bytte till HC! :P

Wilander van Aus Open 3 gånger 2 på gräs enligt svenska wikipedia, så han behärskade alla underlag. Är den enda som vunnit turneringen både på hardcourt och grus. Han är den enda genom tiderna som har vunnit minst 2 titlar i GS på alla dom 3 underlagen.
Senast redigerad av kukukukusjkin 2010-08-23 kl. 19:19.
Citera
2010-08-23, 19:14
Bannlyst
Alltså en stream är väl alltid en stream. Även om det är lagligt på bet365, så är det ju en stream
Citera
2010-08-23, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Jag sa så helt enkelt för att Wilander tycker att det ska spelas på grus.
Citera
2010-08-23, 19:20
Bannlyst
Citat:
Jag sa så helt enkelt för att Wilander tycker att det ska spelas på grus.

Jaså han tycker Aus Open ska spelas på grus, han kanske vill ha olika underlag på den turnerigen.
Citera
2010-08-23, 19:34
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Alla vet ju att riktig tennis ska spelas på gräs Även om Mats Wilander skulle sagt nåt annat :P

Jag tycker att Hardcourt är det underlag där det blir bäst underhållning. Grus ger så dåligt betalt för bra slag. Vissa spelare (Läs Nadal) fångar upp bollarna oavsett hur bra slaget är. Gräs är tvärtom. Man får betalt för nästan alla slag bara de är hyfsade. Dessutom ser gräsmattan ut som en åker efter en veckas spel. HC är den gyllene medelvägen. Banan slits knappt nånting under en turnering och man får bra betalt för bra slag. Dessutom är det grymt fäste så riktigt snabba spelare kan hinna upp till synes omöjliga bollar. Tycker det är bra att de flesta turneringarna spelas på HC.

Bäst av allt är dock att de olika underlagen finns så att det blir variation. I början av grussäsongen tycker jag att grus är ett härligt underlag och när gräset börjar så blir det en skön kontrast till det långsamma gruset.
Citera
2010-08-23, 19:36
Bannlyst
"Grässäsongen" är sjukt kort dock kand det vara 6-7 turnerigar för typ topp 100-150 på rankingen.
Citera
2010-08-23, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Jag tycker att Hardcourt är det underlag där det blir bäst underhållning. Grus ger så dåligt betalt för bra slag. Vissa spelare (Läs Nadal) fångar upp bollarna oavsett hur bra slaget är. Gräs är tvärtom. Man får betalt för nästan alla slag bara de är hyfsade. Dessutom ser gräsmattan ut som en åker efter en veckas spel. HC är den gyllene medelvägen. Banan slits knappt nånting under en turnering och man får bra betalt för bra slag. Dessutom är det grymt fäste så riktigt snabba spelare kan hinna upp till synes omöjliga bollar. Tycker det är bra att de flesta turneringarna spelas på HC.

Bäst av allt är dock att de olika underlagen finns så att det blir variation. I början av grussäsongen tycker jag att grus är ett härligt underlag och när gräset börjar så blir det en skön kontrast till det långsamma gruset.
Jo jag måste nog ge med mig lite, om det var ett underlag som det skulle spelas på alltid hade jag tagit hardcourt. Då det är lite mer mitt emellan, och kan spelas av de allra flesta speltyper. Därav blir det intressantare, men Wimbledon är ändå på något sätt favorit grandslamen, kanske för att det känns så klassiskt och att man inte hinner bli less på gräset, då det bara är ett fåtal turneringar.

Gruset har väl sin charm, men det är underlaget som är tråkigast. Även om det blir långa slagdueller så är det rätt tråkigt att se på dessa baslinje nötare (spanjor stilen) i var och varannan match.
Citera
2010-08-23, 22:47
Bannlyst
Igor Andreev är en spelare jag också har trott mer på, kanske den längsta stjärnryssen efter Safin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in