2010-08-24, 07:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Jaså han tycker Aus Open ska spelas på grus, han kanske vill ha olika underlag på den turnerigen.
Han skulle lätt gå med på att alla turnerningar spelas på grus

Gillar förövrigt dina poster i tennisforumen, allt från naiva frågor till massa fakta du googlat upp.

Men man är alltid nybörjare på något någon gång, skulle gärna vilja höra mer om dina konspirationsteorier angående att Federer skulle vara dopad.
Citera
2010-08-24, 07:38
Medlem
Embas avatar
Det skiljde tillslut brar 215 poäng mellan Soda och Murray, jag grämer mig fortfarande.

En sak till, jag antar att det inte är bara jag som anser att Robin har haft otur med lottningarna i år? Visst att man inte ska eller kan skylla framgångar på det, men det har varit ett tufft år med själva lottningen.
Citera
2010-08-24, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sean-Avery
skulle gärna vilja höra mer om dina konspirationsteorier angående att Federer skulle vara dopad.

Han har vunnit 3 GS på 1 år 3 gånger varit extremt svårslagbar vissa år. Undrar verkligen om nån annan gjort, det kan jag iofs självklart ta reda på. Nadal är ju mera muskulös så det kan bero på enorm talang, i så fall kanske Federer har bra snabbhet också. Har inte sett så avsevärt mycket tennis. Mest Friidrott av sporter faktiskt.
Citera
2010-08-24, 16:39
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Han har vunnit 3 GS på 1 år 3 gånger varit extremt svårslagbar vissa år. Undrar verkligen om nån annan gjort, det kan jag iofs självklart ta reda på. Nadal är ju mera muskulös så det kan bero på enorm talang, i så fall kanske Federer har bra snabbhet också. Har inte sett så avsevärt mycket tennis. Mest Friidrott av sporter faktiskt.

Att dopa sig hjälper väl knappast spelaren att bli bättre på just det Federer är bäst på. Federer är inte typen som sliter och springer från hörn till hörn. Så doping hade varit rätt värdelöst. Att han helt enkelt dominerat är för att han är den bästa tennisspelaren genom tiderna.

Funderade på en sak förtur. Hur många spelare förutom Rod Laver har varit nära en äkta GS. Federer har varit nära 3 gånger om jag inte räknat fel. 2006 och 2007 förlora han båda gångerna mot Nadal i Franska Öppna/RG. 2009 var han i final mot Nadal i AO och Del Potro i USO. Ärligt talat han har kanske aldrig varit så nära som 2009. Han hade visserligen chans mot Nadal i RG, men 2009 var det två set som skiljde honom från en äkta GS. Nadal var knappast överlägsen i AO och han borde vunnit i USO enligt många.
Citera
2010-08-24, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ja, det säger ju mer om att det är tidernas bästa tennispelare. Finns inte någonting fysiskt som ens är nära på att ge varningssignaler för doping.

Federers talang är hans spelsinne, bollkänsla, rörelsemönster (eller allt, är hans talang. Han kan göra precis allt. Tvåhandsfattad backhand har jag dock inte sett så ofta så vågar inte bedömma en =) skämtåsido

Hur som helst, det är ingenting han behöver dopa sig för, det är ren och skär talang.
Citera
2010-08-24, 19:17
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Att dopa sig hjälper väl knappast spelaren att bli bättre på just det Federer är bäst på. Federer är inte typen som sliter och springer från hörn till hörn. Så doping hade varit rätt värdelöst. Att han helt enkelt dominerat är för att han är den bästa tennisspelaren genom tiderna.

Funderade på en sak förtur. Hur många spelare förutom Rod Laver har varit nära en äkta GS. Federer har varit nära 3 gånger om jag inte räknat fel. 2006 och 2007 förlora han båda gångerna mot Nadal i Franska Öppna/RG. 2009 var han i final mot Nadal i AO och Del Potro i USO. Ärligt talat han har kanske aldrig varit så nära som 2009. Han hade visserligen chans mot Nadal i RG, men 2009 var det två set som skiljde honom från en äkta GS. Nadal var knappast överlägsen i AO och han borde vunnit i USO enligt många.

Mats Wilander var inte för långt i från 1988, den enda GS-titeln han missade var Wimbledon där det blev respass i kvarten....
Citera
2010-08-25, 01:00
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Funderade på en sak förtur. Hur många spelare förutom Rod Laver har varit nära en äkta GS.

Laver tog hem en äkta GS två gånger under 60-talet even. Connors vann AO, Wimbledon och US Open 1974. Blev dessvärre utesluten i RG och fick aldrig chansen att göra upp med Borg & co. Synd.
Citera
2010-08-25, 12:52
Bannlyst
Har läst på engelskspråkiga sidor att Radek Stepanek är fulast, men jag håller absolut inte med. Agassi och Kevin Ullyett såg anskrämliga ut tycker jag. Undrar hur dom tänker.

Det här kanske inte är helt in common, men jag pröver. Det här är nog mer som skvaller.
Citera
2010-08-25, 13:10
Medlem
Benganiolos avatar
Vad tusan är detta för pellejönsande bland de två största på touren: http://video.eurosport.se/tennis/skrattfesten_vid146026/

Kalle Anka-cupen eller? Jag vill se blod, handgemäng och fula ord de två emellan, inget jäkla tjejtjatter
Citera
2010-08-25, 13:22
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Har läst på engelskspråkiga sidor att Radek Stepanek är fulast, men jag håller absolut inte med. Agassi och Kevin Ullyett såg anskrämliga ut tycker jag. Undrar hur dom tänker.

Det här kanske inte är helt in common, men jag pröver. Det här är nog mer som skvaller.

Stepanek är ingen skönhet förvisso, men han är tillräckligt attraktiv att han gått och gift sig med Nicole Vaidisova. Nämen med fulast menas förmodligen att han brukar uppfattas mindre schysst av sina konkurrenter. Björkman nämnde vid ett tillfälle Stepanek som den minst omtyckta spelaren på touren. Privat och utanför banan lär han dock vara hur trevlig som helst, enligt Fidde.
Citera
2010-08-25, 13:29
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benganiolo
Vad tusan är detta för pellejönsande bland de två största på touren: http://video.eurosport.se/tennis/skrattfesten_vid146026/

Kalle Anka-cupen eller? Jag vill se blod, handgemäng och fula ord de två emellan, inget jäkla tjejtjatter

Håller med. Helst ska rivaliteten vara som mellan två tungviktsboxare före en fight. Ordkriget ska sätta igång i förväg och inte vara snällt. Man önskar att det kunde vara mer som det var mellan Connors - Mcenroe
Citera
2010-08-25, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Stepanek är ingen skönhet förvisso, men han är tillräckligt attraktiv att han gått och gift sig med Nicole Vaidisova. Nämen med fulast menas förmodligen att han brukar uppfattas mindre schysst av sina konkurrenter. Björkman nämnde vid ett tillfälle Stepanek som den minst omtyckta spelaren på touren. Privat och utanför banan lär han dock vara hur trevlig som helst, enligt Fidde.

Tror knappast att han är mindre omtyckt än Köllerer, utbrott, undrar om Stepanek har fått nåt större utbrott. Roddick och Hewitt har varit inblandade i kontroverser på banan av dom som håller på nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in