2010-08-22, 20:51
Medlem
fishattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sean-Avery
Det är kul att folk kan tycka så olika, jag tycker hälften här inne är helt dumma i huvudet med sina analyser Vet inte det kanske bara är jag?

Det är du väl inte helt ensam om att tycka. Men kan man inte så mycket om tennis så blir det väl lätt att man tycker hit och dit utan att ha en egentlig insikt i vad man tycker och varför.
Citera
2010-08-22, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fishattack
Det är du väl inte helt ensam om att tycka. Men kan man inte så mycket om tennis så blir det väl lätt att man tycker hit och dit utan att ha en egentlig insikt i vad man tycker och varför.
Jo jag vet det, men ville inte låta allt för arrogant. Fick ju tydligen skäll för det senast jag tillrättavisade någon här

Skönt att Federer vann, en veckas vila nu sen kan vi ta US open också.
Citera
2010-08-22, 22:10
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Det är kul att folk kan tycka så olika, jag tycker hälften här inne är helt dumma i huvudet med sina analyser Vet inte det kanske bara är jag?

De finns ju bara vissa som orkar skriva längre analyser som jag själv,castlevania,du,vobbler och några andra som jag får ursäkta inte kmr ihåg namnen på.

jag tkr bara de är kul att folk tkr olika, annars går de inte att argumentera.
Citera
2010-08-23, 14:29
Medlem
Apekatts avatar
Har ju helt säkert besvarats 100 gånger i den här tråden så skäms lite. Men var följer jag ATP-touren bäst(live)? Både betaltjänster och gratistjänster är av intrsse...

vill lägga till att jag inte frågar efter stream...
Citera
2010-08-23, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apekatt
Har ju helt säkert besvarats 100 gånger i den här tråden så skäms lite. Men var följer jag ATP-touren bäst(live)? Både betaltjänster och gratistjänster är av intrsse...

vill lägga till att jag inte frågar efter stream...
Du frågar inte efter stream? Då är det ju tv som gäller. Viasat Sport sänder alla ATP masters turneringar, även lite mindre turnerningar då & då.

Eurosport sänder Australian open, French open, Us open. Sen en hel del damtennis, olika turneringar.

Canal plus sänder Wimbledon.

Tv8 sänder Davis cup

Tv4 sport sänder båstad.

Ganska säker på att det är SVT som sänder swedish open.

Tar med några betal streams i alla fall.

Viasat on demand sportpaket kostar 159:- i månaden i datorn.

Tror Eurosport som bla sänder US open nu om en vecka, kostar 49:- i månaden och man har tillgång till 6-7 banor via nätet.

Kan ha missat något, samt skrivit något inkorrekt. Men tror det ska täcka det mesta.
Citera
2010-08-23, 17:21
Medlem
Apekatts avatar
Citat:
Du frågar inte efter stream? Då är det ju tv som gäller. Viasat Sport sänder alla ATP masters turneringar, även lite mindre turnerningar då & då.

Eurosport sänder Australian open, French open, Us open. Sen en hel del damtennis, olika turneringar.

Tv8 sänder Davis cup

Tv4 sport sänder båstad.

Tror Eurosport som bla sänder US open nu om en vecka, kostar 49:- i månaden och man har tillgång till 6-7 banor via nätet.

Kan ha missat något, samt skrivit något inkorrekt. Men tror det ska täcka det mesta.

Tackar. Live uppdateringar då?
Citera
2010-08-23, 18:19
Bannlyst
Har US Open spelats på annat underlag än vad det görs idag?
Citera
2010-08-23, 18:22
Bannlyst
Förstår inte varför Davydenko är så högt rankad, om man ser på hans åstadkommanden på senare tid så bör väl Berdych åtminstone passera honom.
Citera
2010-08-23, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Har US Open spelats på annat underlag än vad det görs idag?
Ja gräs t ex. Lite olika typer av underlag också.
Du kan läsa här.

http://sv.wikipedia.org/wiki/US_Open_i_tennis
Senast redigerad av Sean-Avery 2010-08-23 kl. 18:29.
Citera
2010-08-23, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ja gräs. Men det är way back.

Både Australian och US Open har spelats på gräs, det kanske var 3 grästurneringar tidigare, franska kanske alltid har spelats på grus. Det är väl möjligt att gräs var ordinarie underlag tidigare än hardcourt idag.
Citera
2010-08-23, 18:52
Medlem
fishattacks avatar
Citat:

Tv8 sänder Davis cup

Tv4 sport sänder båstad.

Om jag ska vara petig så är swedish open och båstad samma turnering och sänds i Tv4 sport. SVT sänder ingen tennis längre efter att dem gav upp rättigheterna till Davis Cup. Undantaget har varit Robins finalmatcher i franska 09, 10. Tror även att canal plus bara hade wimbledon i år för att det var fotbolls VM annars har Tv4 sport sänt turnering tidigare år (är dock osäker på den punkten).
Citera
2010-08-23, 18:52
Bannlyst
Alla vet ju att riktig tennis ska spelas på gräs Även om Mats Wilander skulle sagt nåt annat :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in