Citat:
Ursprungligen postat av Manhammer
Jag skall köpa ett tennisracket, och behöver lite råd. Testade tennis nyligen och är helt såld. Har spelat en del pingis och lite badminton, så jag är inte helt grön i racketsport-världen.
Tänkte mig 600~ spänn någonting. Vad behöver jag tänka på? Skiljer sig racketen mycket från varandra trots att man inte kommit upp i de högsta prisklasserna? Jag är kille och väger 75~ kilo om nu det skulle ha något med saken att göra.
Lika bra att fråga här då man inte kan vara säker på att de på Intersport/Stadium vet vad de snackar om.
Om du provar olika racket kommer nog den största skillnaden du märker vara att det är olika tyngd på racketerna, där det lättare racket enkelt sagt blir mer lättspelat för dem som inte förbereder och slår sina slag helt perfekt samt inte har så mycket styrka i handlederna, medans det tyngre racket ger mer känsla och stabilitet för den mer erfarna spelaren.
Antingen köper du ett skitracket (som du redan verkar vara inne på), och försöker känna efter och själv ta reda på vad du vill ha för racket, och sedan byter upp dig. Eller så tar du och provspelar så många olika racket du kan och köper ett efter det.