2010-06-09, 20:54
Medlem
Nadal imponerade i Queens idag, kommer utan tvekan bli att se upp med i Wimbledon.

Djokovic spelade ungefär som en krabba med 2 ben, men han har ju lite tid på sig att komma i form, alltid något.

Cilic har haft lite problem mot Mahut (någon annan som tycker han påminner om en varulv?), men ser ut att ordna upp det och spelar helfin tennis för tillfället.
Citera
2010-06-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan
ATP:s rankingsystem är det inte lönt att försöka begripa sig på. Kan någon förklara Söderlings poäng-förutsättningar inför Wimbledon.
Soda spelar inte och har inga poäng att försvara innan Wimbledon.
Sen har Murray 250 poäng att försvara genom sin vinst i Queens.
Citera
2010-06-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemfailure
Nadal imponerade i Queens idag, kommer utan tvekan bli att se upp med i Wimbledon.

Djokovic spelade ungefär som en krabba med 2 ben, men han har ju lite tid på sig att komma i form, alltid något.

Cilic har haft lite problem mot Mahut (någon annan som tycker han påminner om en varulv?), men ser ut att ordna upp det och spelar helfin tennis för tillfället.
Mahut är en av mina favoriter, hoppas han rappar upp Cilic.
Citera
2010-06-09, 22:34
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Mahut är en av mina favoriter, hoppas han rappar upp Cilic.

Vad slutade matchen?
Citera
2010-06-09, 22:43
Medlem
Manhammers avatar
Jag skall köpa ett tennisracket, och behöver lite råd. Testade tennis nyligen och är helt såld. Har spelat en del pingis och lite badminton, så jag är inte helt grön i racketsport-världen.

Tänkte mig 600~ spänn någonting. Vad behöver jag tänka på? Skiljer sig racketen mycket från varandra trots att man inte kommit upp i de högsta prisklasserna? Jag är kille och väger 75~ kilo om nu det skulle ha något med saken att göra.
Lika bra att fråga här då man inte kan vara säker på att de på Intersport/Stadium vet vad de snackar om.
Citera
2010-06-10, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Vad slutade matchen?
Cilic vann...
Citera
2010-06-10, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manhammer
Jag skall köpa ett tennisracket, och behöver lite råd. Testade tennis nyligen och är helt såld. Har spelat en del pingis och lite badminton, så jag är inte helt grön i racketsport-världen.

Tänkte mig 600~ spänn någonting. Vad behöver jag tänka på? Skiljer sig racketen mycket från varandra trots att man inte kommit upp i de högsta prisklasserna? Jag är kille och väger 75~ kilo om nu det skulle ha något med saken att göra.
Lika bra att fråga här då man inte kan vara säker på att de på Intersport/Stadium vet vad de snackar om.
Vanesak vilket märke man gillar, sen är det mycket med strängningen, din längd är nog viktigare än din vikt.
Citera
2010-06-10, 16:21
Medlem
gbajerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manhammer

Om du provar olika racket kommer nog den största skillnaden du märker vara att det är olika tyngd på racketerna, där det lättare racket enkelt sagt blir mer lättspelat för dem som inte förbereder och slår sina slag helt perfekt samt inte har så mycket styrka i handlederna, medans det tyngre racket ger mer känsla och stabilitet för den mer erfarna spelaren.

Antingen köper du ett skitracket (som du redan verkar vara inne på), och försöker känna efter och själv ta reda på vad du vill ha för racket, och sedan byter upp dig. Eller så tar du och provspelar så många olika racket du kan och köper ett efter det.
Citera
2010-06-10, 19:16
Medlem
Kongo_89s avatar
nadal tappar sitt första set på flera månader mot istomin nu i queens. sen så tar han en skade timeout och kallar in läkare. de är hans knän igen...verkar inte som han ska fortsätta...vill inte riskera nått innan wimbledon tror jag
Citera
2010-06-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
nadal tappar sitt första set på flera månader mot istomin nu i queens. sen så tar han en skade timeout och kallar in läkare. de är hans knän igen...verkar inte som han ska fortsätta...vill inte riskera nått innan wimbledon tror jag

Det är ingen fara med honom, han inser att han kanske kommer förlora, så han kallar in läkaren för att ha en ursäkt efter.
Citera
2010-06-10, 19:41
Medlem
Baksidan låret såg det som?
Cilic åkte emot en av mina favoriter, Llodra, normalt en dubbelspelare och en väldigt offensiv spelare.
Davydenko åkte dit också.
Citera
2010-06-10, 20:07
Medlem
Kongo_89s avatar
nadal slog precis istomin men de va på håret. han såg väldigt sliten ut som sagt.dock kan detta kosta om han spelar mera innan wimbledon då de ser ut som han behöver vila. jag blir inte förvånad om han ger WO i nästa match. skönt att davy åkte ut-eller ja...bra för söderling ranking mässigt
federer verkar gå som tåget i halle?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in